ضرورت ها و مهارت های مورد نیاز برای حسابداری دور کاری چیست؟

 

بسیاری از شغل ها را می توان به صورت دورکاری انجام داد. در این بین شرکت ها می توانند برای بخشی از کارمندان خود که با کامپیوتر سر و کار دارند مثل واحد حسابداری، شرایطی را فراهم کنند تا آنها بتوانند به صورت حسابداری دورکاری و خارج از محل کار نیز به انجام وظایف محوله بپردازند و از حسابداری به صورت دور کاری لذت ببرند

دور کاری برای بسیاری از شغل ها میسر است، مخصوصا شغل هایی که بیشتر کار آن ها با کامپیوتر انجام می شود و این موضوع می تواند مزایا و معایب خاص خود را داشته باشد. یکی از سبک هایی که حسابداران می توانند در آن مشغول به فعالیت باشند، دورکاری در حسابداری می باشد. در ابتدا شاید برای شما سؤالاتی در مورد دورکاری در حسابداری مطرح شود و شما بخواهید بدانید که  منظور از حسابدار دور کار چیست؟ یا چگونه می توان به یک حسابدار دورکار تبدیل شد؟ حسابداری که به صورت دور کاری فعالیت می کند ،چه وظایفی بر عهده دارد؟

 

برون سپاری در حسابداری به چه معناست؟

پیش از هر چیز است بهتر است که با مفهوم دورکاری در حسابداری آشنا شوید. “دورکاری” در واقع به معنای همان آزاد کاری است و فرد در این شرایط نیازی ندارد تا در محیط کار به صورت فیزیکی حاضر باشد.

این روزها و با توجه به پاندمی پیش آمده، اهمیت این موقعیت بیش از پیش شده و فرصت های شغلی زیادی نیز برای آن فراهم شده است.

** دورکاری در زمینه حسابداری ممکن است با نام های دیگری همچون حسابداری آنلاین و یا حسابداری از راه دور نیز معرفی شود که در آن شخص حسابدار به صورت پروژه ای و یا غیرحضوری مشغول کار می شود.

بنابراین به راحتی می توان گفت که برون سپاری در حسابداری باعث می شود تا بتوانید زمان تان را مدیریت کنید.

جالب است بدانید که این شیوه فعالیت نه تنها برای شخص حسابدار مزیت دارد، بلکه برای طرف مقابل او نیز بسیار به صرفه تر خواهد بود.

 

 ضرورت وجود شغل حسابداری دور کار:

دورکاری حسابداری برای تمامی حسابدارانی که تمایل به انجام آن دارند، یک فرصت شغلی بسیار خوب است که زمانی که کارفرما نیاز به استخدام حسابدار تمام وقت ندارد، این فرصت پیش می آید. این مورد در زمان هایی رخ می دهد که کار حسابداری سازمان کم باشد و نیاز به حسابدار تمام وقت نداشته باشند.

در برخی مواقع نیز شرکت ها در زمان های مشخصی کارشان شلوغ می شود و به اوج خود می رسد که در این گونه موارد درخواست نیروی دورکاری حسابداری می نمایند.

 

ضرورت های مورد نیاز برای حسابداران دور کار:

برای آن که یک حسابدار بتواند در زمینه کاری خود و به طور مداوم به حسابداری دورکاری مشغول باشد، نیاز به ضرورت هایی دارد که می توانند حسابدار را یاری دهند. در ادامه به شرح بیشتر موضوع پرداخته می شود.

 

یک حسابدار دور کار و حرفه ای باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

  • یکی از مهم ترین مواردی که باید در زمینه دورکاری در حسابداری به آن توجه شود، برنامه ریزی و توانایی مدیریت زمان است. از آنجایی که شخص دورکار در انتخاب ساعات کاری اش آزاد است، باید بتواند وظایف تعریف شده را در موعد موقرر به انجام برساند.
  • داشتن مهارت های تخصصی و به روز بودن از اصول مهمی است که کارفرما را برای جذب حسابدار به صورت فریلنسری متقاعد می کند.
  • تعیین حوزه کاری دقیق و کسب مهارت های اختصاصی در آن زمینه
  • دسترسی به شرایط مناسب و برخوردار بودن از اینترنت مناسب، برنامه های پیشرفته حسابداری، ماشین حساب حسابداری و.

 

 

 

 

پیشنهاد می‌شود مقاله قوانین حسابداری موفق را مطالعه کنید

 

 

 

وظایف حسابدار در دورکاری:

داشتن درک درستی از وظایف دورکاری در حسابداری، به حسابدار کمک شایانی در زمینه پذیرش پروژه و انجام آن خواهد نمود که در ادامه به بررسی مواردی که به عنوان عمومی ترین وظایف حسابدار دورکار مطرح می شود، پرداخته شده است:

 

دریافت اسناد مربوطه در حسابداری به شکل دور کاری چگونه است؟

همانطور که گفتیم، یک حسابدار فریلنسر نیز همانند یک حسابدار تمام وقت باید به امور مالی کارفرما و شرکت مربوطه رسیدگی کند.

از آنجایی که در این روش شخص به صورت فیزیکی در محل کار حضور ندارد، دریافت و یا تحویل دادن اسناد مربوطه به شکلی متفاوت تر از حالت عادی خواهد بود.

  1. دریافت مدارک و اسناد مربوطه به صورت روزانه و یا هفتگی و.. از طریق شبکه های اجتماعی یکی از روش های پیش رو خواهد بود.

از مزیت های این سبک می توانیم به کاهش هزینه هایی مانند پست، ایاب و ذهاب و .. اشاره کنیم که استفاده از آن را به صرفه می کند.

  1. دریافت و یا ارسال مدارک و اسناد از طریق پست
  2. استفاده از روش های مطمئن تر مانند حضور در محل و تحویل استاد و مدارک به صورت حضوری. در این روش کارفرما و شخص حسابدار طبق توافق قبلی شان در محل کار حاضر شده و یا یک شخص مشخص را به عنوان نماینده این کار تعیین می کنند.

شخص نماینده در همان زمان اسناد و مدارک را بررسی کرده و در صورت نبود مغایرت و مشکل، آن ها را از حسابدار تحویل می گیرد.

 

حقوق و دستمزد حسابداران دور کار:

 

یکی از مهم ترین مسائلی که حسابداران دورکار با آن مواجه هستند، حقوق و دستمزد می باشد. دستمزد حسابدار در دورکاری، یک موضوع چالش برانگیز می باشد که برای اشخاص زیادی مورد توجه قرار می گیرد.

در این خصوص فاکتور ها و عوامل زیادی دخیل هستند که نمی توان بدون در نظر گرفتن آنها، اقدام به قیمت گذاری و تعیین حقوق نمود و در نتیجه نمی توان حقوق مشخصی را برای این کار در نظر گرفت.

 

 

 

>
آموزش صفر تا صد نرم افزار هلو
آموزش انواع ثبت های حسابداری
آموزش کاربرد اکسل در حسابداری
آموزش صفر تا صد نرم افزار رافع
آموزش حسابدار تا مدیر مالی

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید