استعلام مالیات ارزش افزوده و مدارک ثبت نام اولیه ارزش افزوده

استعلام مالیات ارزش افزوده

 

مجوزی است که مشمولان قانون مالیات بر ارزش افزوده برای اینکه بتوانند مالیات ارزش افزوده از مشتریان خود دریافت نمایند، باید قبلا آن گواهی را دریافت کرده باشند. سامانه استعلام گواهی ارزش افزوده همان سایت ثبت اظهارنامه ارزش افزوده بوده و طریقه استعلام گواهی ارزش افزوده با شناسه ملی و کد اقتصادی از طریق این سامانه بوده و با روند مشابهی امکان پذیر می باشد.

 

نحوه استعلام ارزش افزوده:

برای استعلام گواهی نامه ارزش افزوده شرکت ها، از لینک زیر استفاده می شود.

 

https://www.evat.ir/frmvalidationofregistration.aspx

 

پس از وارد شدن به لینک درج شده عنوان مودی، لازم است که شماره اقتصادی جدید و شماره ملی را وارد کرده و سپس روی گزینه جستجو را کلیک نمود تا نتایج به دست آمده نمایش داده شوند.

لازم به ذکر است برای این که گواهی نامه ارزش افزوده صادر شود نیاز است که مودیان دارای شرایط خاص و معینی باشند و همچنین اقدامات و مراحل قانونی مرتبط با آن ها را طی کرده باشند تا مشمول دریافت گواهی نامه ارزش افزوده باشند.

 

افراد مشمول پرداخت مالیات بر ارزش افزوده:

 

هر شخصی که کسب و کاری را برای خود داشته باشد و درآمدی را حاصل کند که از راه فروش کالا و خدمتی باشد باید حتما مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت نماید جز اینکه شغلی داشته باشد که جز مشاغل معاف از پرداخت VAT باشند.

تعدادی از شغل ها و کالا ها معاف از این پرداخت هستند که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فروشندگان شیر خشک
  • فروشندگان مواد اولیه کشاورزی
  • فروشندگان کود و بذر

 

توجه داشته باشید که اشخاص حقوقی نیز از گروه دیگری می باشند که باید مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت نمایند که این افراد شرکتی را تاسیس نموده اند و برای خود شماره ثبت گرفته اند و آنها هم هر نوع فعالیت خدماتی یا تولیدی که انجام بدهند و منجر به کسب درآمد شود نیاز است که مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت نمایند.

افراد و شرکت هایی که از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده نیز معاف می باشند باید بدانند که اظهارنامه مالیاتی خود را تهیه کنند و برای تنظیم و ارسال آن نیز اقدام نمایند ولی نیازی ندارند که گواهی نامه مرتبط را دریافت کنند.

 

مراحل دریافت گواهی نامه ارزش افزوده:

ثبت نام اولیه برای مالیات بر ارزش افزوده شرکت

ارائه برگه ثبت نام اولیه همراه با مدارک اولیه مالیات بر ارزش افزوده

آغاز مرحله دوم پس از دریافت رمز عبور ثبت نام

و ارائه مدارک زیر:

 

 

 

پیشنهاد می‌شود مقاله معافیت مالیات اجاره را مطالعه کنید

 

 

 

مدارک ثبت نام اولیه ارزش افزوده:

  • ارائه کد اقتصادی
  • ارائه نسخه مدارک اعضای شرکت از جمله شناسنامه و کارت ملی
  • ارائه آگهی تاسیس
  • ارائه آخرین تغییرات شرکت
  • ارائه وکالت نامه
  • ارائه آدرس کامل محل سکونت پیمانکار
  • ارائه تلفن ثابت و همراه پیمانکار و مدیر عامل
  • ارائه کد پستی پیمانکار
  • ارائه مجوز فعالیت
  • ارائه کد پستی دفتر

 

مدارک لازم برای مرحله آخر ارزش افزوده:

 

  • ارائه نام بانک شرکت
  • ارائه نام شعبه بانک
  • ارائه کد شعبه
  • ارائه شماره حساب
  • ارائه تلفن رئیس هیئت مدیره
  • ارائه کد اقتصادی
  • ارائه آخرین تغییرات
  • ارائه مدارک آخرین امضا

پرسش و پاسخ متداول در مورد استعلام مالیات ارزش افزوده:

  1. گواهی ارزش افزوده چیست؟

    گواهی ارزش افزوده مجوزی است که به وسیله آن، فروشندگان مالیات ارزش افزوده را از خریداران دریافت می کنند و خریدار می تواند در زمان خرید، این مجوز را از فروشنده درخواست کند و این اختلاف قیمت بین کالا را پرداخت کند.

  2. چه کسانی مشمول پرداخت مالیات بر ارزش افزوده می باشند؟

    هر شخصی که دارای کسب و کار می باشد و این کسب و کار از راه فروش کالا و یا خدمات باشد باید به اداره امور مالیاتی، ارزش افزوده پرداخت کند. البته به غیر از مشاغلی که معاف از مالیات ارزش افزوده می باشند.

  3. مشاغل معاف از ارزش افزوده چه مشاغل می باشند؟

    فروشندگان شیر خشک، فروشندگان مواد اولیه کشاورزی و فروشندگان کود و بذر

  4. آیا شرکت های خدماتی باید مالیات ارزش افزوده پرداخت کنند؟

    افراد حقوقی که شرکتی تاسیس کرده اند و دارای شماره ثبت می باشند و فعالیت خدماتی و تولیدی انجام می دهند و از آن کسب درآمد می کنند، مشمول پرداخت مالیات بر ارزش افزوده می باشند.

  5. مراحل دریافت گواهی نامه ارزش افزوده چیست؟

    ثبت نام اولیه برای ارزش افزوده، ارائه برگه ثبت نام همراه با مدارک اولیه مالیات بر ارزش افزوده، شروع مرحله دوم بعد از دریافت رمز عبور ثبت نام و در نهایت ارائه مدارک مربوطه

  6. مدارک مورد نیاز برای ثبت نام ارزش افزوده چیست؟

    ارائه کد اقتصادی، ارائه نسخه مدارک اعضای شرکت که شامل شناسنامه و کارت ملی می باشد، ارائه آگهی تاسیس، ارائه آخرین تغییرات موجود در شرکت، ارائه وکالت نامه، ارائه آدرس کامل محل سکونت پیمانکار، ارائه تلفن ثابت و همراه پیمانکار و مدیر عامل، ارائه کد پستی پیمانکار و دفتر و ارائه مجوز فعالیت

  7. مدارک لازم برای مرحله آخر ثبت نام ارزش افزوده چیست؟

    ارائه نام بانک شرکت، ارائه نام شعبه بانک، ارائه کد شعبه، ارائه شماره حساب، ارائه تلفن رئیس هیت مدیره، ارئه کد اقتصادی و در نهایت ارائه آخرین تغییرات شرکت و ارائه آخرین مدرک امضاء

 

 

 

>
آموزش صفر تا صد نرم افزار هلو
آموزش انواع ثبت های حسابداری
آموزش کاربرد اکسل در حسابداری
آموزش صفر تا صد نرم افزار رافع
آموزش حسابدار تا مدیر مالی
سریعترین راه ورود به بازار کار حسابداری

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید