ضرورت مشاور در کسب و کار و نوشتن طرح جامع از کسب و کار

ضرورت مشاور در کسب و کار

 

 

شروع یک کسب و کار و همچنین ادامه روند آن برای بازدهی و کسب سود، همیشه هیجان انگیز و جذاب بوده است که اشخاص را با چالش های زیادی رو به رو می کند. اما این کار ها سختی های زیادی دارند که موجب اشتباه، خطا و خستگی افراد می گردد و باعث می شود که کسب و کار به خطر بیفتد. برای کنترل ریسک کسب و کار و موفقیت در آن، نیاز به افراد با تجربه و مشاور می باشد که در ادامه این مطلب به نکاتی پرداخته می شود که به عنوان مشاوره در اختیار شما قرار داده شده است.

 

ضرورت مشاور برای موفقیت در کسب و کار:

یکی از دلایل که اثبات می کند کسب و کار ها به ضرورت مشاور در کسب و کار نیاز دارند، این است که همه ی افراد، دانش و توانایی انجام همه ی کار ها را ندارند. بنابراین اگر می خواهید در کسب و کار خود، به موفقیت و رشد کافی برسید، بهتر است از خدمات مشاوره ای بهره بگیرید.

دلیل دوم ضرورت استفاده از خدمات مشاوره ای در کسب و کار، پیدا کردن و شناسایی مشکلات است. مشاورین کسب و کار، به دلیل مهارت و تجربه ای که دارند ، می توانند به سهولت مشکلات به وجود آمده در کسب و کار را شناسایی کرده و ریشه آن را پیدا کنند. ریشه یابی درست موانع، باعث می شود مشکلات به درستی حل و فصل شوند.

مشاورین کسب و کار، روند پیشرفت تجاری رو تسریع می کنند. این افراد، به دلیل داشتن تجربیات فراوان که در کار و حرفه خود دارند، راه های رسیدن به موفقیت و پیشرفت را در مسیر کارکنان قرار خواهند داد و ازین طریق با هزینه کمتر و زمان سریع تر، می توانید به موفقیت برسید.

یکی از مزایا و نیازهایی که باعث می شود، حضور کارشناس و مشاور در کسب و کار الزامی باشد، این است که مشاوران، پرسنل و کارمندان را آموزش می دهند. آموزش کارمندان و پرسنل، می تواند آنان را با مهارت هایی که برای پیشرفت و موفقیت نیاز دارند، آشنا کند.

یک مشاور خوب در زمینه کسب و کار می تواند شادابی و سرزندگی را به کسب و کار و سیستم تجاری شرکت شما بازگرداند.

ارائه ایده های نو و خلاقانه و روش های خروج از مشکلات، مسائلی است که در مسیر کسب و کار، شما را به موفقیت بیشتر سوق می دهد.

وجود کارمندان و پرسنلی که کارآمد نباشد، آفتی است که می تواند سیستم تجاری را با شکست مواجه کند. مشاورین کسب و کار با حذف کارمندانی که بازده کافی و مطلوب برای کسب و کار ندارند، می توانند به رشد کسب و کار کمک کنند.

مشاورین کسب و کار، در شروع استارت آپ و کسب و کار، می توانند ایده های خلاقانه ای به شما ارائه دهند، که قطعا در مسیر رشد و موفقیت کسب و کار شما مفید خواهد بود.

 

ارزیابی خود:

هر شخص باید بداند که استارت یک کسب و کار، اصلا کار ساده ای نیست اما به این معنی نمی باشد که نمی تواند ایده خود را عملی نماید بلکه بایستی برخی از توانایی های خود را ارزیابی کنید.

در این ارزیابی باید بتوانید بررسی کنید که در آینده به چه تخصص هایی نیاز دارید و آیا برای آنها آمادگی دارید یا خیر. بنابراین بایستی قبل از هر چیزی خود را بررسی و مدیریت کنید تا بتوانید زمینه کسب و کار را فراهم نمایید به همین دلیل ضرورت مشاور در کسب و کار در کسب و کار اهمیت دارد.

 

استفاده کردن از منابع با ارزش
مدیران کسب و کار ها عموما با کمبود وقت برای رسیدگی امور، به دلیل مشغله های فراوانی که دارند مواجه می شوند. استفاده از منابع را می بایست هر مدیری در دستور کار خویش قرار دهد. با حضور و ضرورت مشاور در کسب و کار تجاری در کنار مدیران سازمان ها می توان امیدوار بود که بهره گیری از منابع مختلف، بیشتر صورت پذیرد. هدف اصلی مشاور کسب و کار، کمک کردن به مدیران برای کارآمد شدن سیستم و سازمان شان است. کارآد شدن سیستم در طی پروسه ای طولانی انجام خواهد گرفت. پس مدیران باید هر چه سریع تر به استخدام مشاوران اقدام کنند. برای رسیدن به مقصود است که این مشاوران با استفاده از ابزارهایی خاص، به ارزیابی شیوه های مختلف تجاری مبادرت می ورزند.

 

آزمایش ایده ها:

زمان طرح یک ایده در ذهن، باید این موضوع را مد نظر قرار داد که آیا این ایده قابل اجرا می باشد یا خیر؟ آیا مردم به آن نیاز دارند و از آن استفاده می کنند یا خیر؟ آیا در صورت اجرایی شدن این ایده، جواب می دهد یا خیر؟ و سوالاتی از این قبیل.

 

ضرورت مشاور در کسب و کار

                                                                   نوشتن طرح جامع و کاملی از کسب و کار

 

نوشتن طرح جامع و کاملی از کسب و کار:

برای نوشتن بیزنس پلن ایده خود بررسی کنید که چه بخشی از جمعیت محلی (یا جهانی) قرار است از محصول یا خدمات شما استفاده کنند. بر روی این بخش بیش از آنچه که حدس می زنید باید کار کنید. لازم است تحقیقات گستره و دقیقی روی این موضوع داشته باشید. در ادامه باید تحقیقات خود را با داده های موجود و تحقیقات دیگران مقایسه کنید و به تحلیل آنها بپردازید. زمینه های تحقیقاتی زیر را در نظر بگیرید:

  1. آیا بازار مناسب و ماندگار برای محصول یا خدمتی که می خواهید ارائه دهید وجود دارد؟
  2. مشتریان بالقوه شما چند سال دارند؟
  3. محصول شما چه تاثیری بر روی زندگی آنها دارد؟
  4. آیا محصول یا خدمات شما برای بخش خاصی از جامعه یا طبقه اقتصادی خاصی جذاب است؟
  5. آیا فقط ثروتمندان قادر به تهیه و استفاده از محصول یا خدمت شما هستند؟
  6. آیا مشتری ایده آل شما در محله یا منطقه خاصی زندگی می کند؟

 

ثبت کردن نام تجاری:

نام تجاری کسب و کار باید هر چه سریع تر در اداره ثبت شرکت ها و به نام خود شخص ثبت گردد.

 

شناسایی بازار:

لازم است که برای تحقق اهدافتان و پیش بردن آن به کارتان علاقه داشته باشید و به طور مداوم برای آن تلاش کنید. برای شناسایی بازار هدف خود، شناسای موارد زیر ضروری می باشد:

  • ارزیابی بازار
  • شناسایی مشتریان هدف
  • تشخیص مشتریان علاقه مند

 

شناسایی هزینه ها:

هزینه یابی یکی از مهم ترین کار هایی است که شخص بایستی آن را به درستی انجام دهد تا بتواند مسیر را به خوبی پیش ببرد.

در این خصوص نیاز است که تحقیقات درست و زیادی انجام گردد و عوامل ایجاد هزینه های ثابت مشخص شوند. این موضوع باعث می شود که کسب و کار به صورت دقیق و درست مدیریت گردد و تمایل سرمایه گذاران نیز بیشتر می شود.

 

انجام فرآیند بودجه ریزی:

هر شخصی باید بتواند بودجه راه اندازی کسب و کار خود را شناسایی و تعیین نماید تا بتواند چگونگی تولید محصول یا خدمت خود را در طرح بازاریابی قرار دهد.

 

پیدا کردن سرمایه گذار مناسب:

برای شروع هر کسب و کاری نیاز به اخذ وام، استفاده از کارت های اعتباری، کمک های مالی و سرمایه گذار ریسک پذیر می باشد که شخص باید بتواند سرمایه گذار خود را پیدا کند و با وی در تعامل باشد تا بتوانند به راحتی با همدیگر کار کنند.

در این خصوص علی رغم میل باطنی شما، ممکن است سرمایه گذار توصیه هایی داشته باشد که شما باید به آنها گوش دهید، البته نه به این معنی که بدون چون و چرا آنها را بپذیرید.

 

ایجاد سیستم پشتیبانی:

برای راه اندازی کسب و کار نیاز به زمان و منابع زیادی می باشد که در این خصوص بایستی از لحاظ مالی و عاطفی نیز چالشی برای شما به وجود نیاید.

 

تعیین یک ساختار قانونی:

تعیین نوع شرکتی که ثبت می شود، بسیار مهم است و باید بتوانید تشخیص دهید که در به برخی از آنها اشاره می شود:

 

راه اندازی سیستم اینترنتی کسب و کار:

در این خصوص لازم است که یک نام برای کسب و کار در نظر گرفته شود و سپس وجود دامنه اینترنتی آن چک شود و پس از آن می توانید یک سایت با اسم انتخابی خود برای کسب و کارتان طراحی نمایید.

 

بهره وری از منابع رایگان:

برخی از منابع موجود هستند که شخص می تواند از آنها به صورت رایگان استفاده نماید. برای این کار لازم است که تحقیقاتی صورت گیرد و از منابع زیر که در همه جا موجود می باشد، در زمینه کار خود استفاده نمایید.

  • آموزش
  • پژوهش
  • تحقیقات قبلی

 

شناسایی تعهدات مالیاتی:

در ابتدای کار، یکی از اقدامات مهمی که باید انجام گیرد، شناسایی وضع مالیاتی کسب و کار مورد نظر می باشد. در این زمینه بایستی بدانید آیا معافیت های مالیاتی به شما تعلق می گیرد یا خیر؟ آیا برای پایان سال مالی و تنظیم اظهارنامه مالیاتی آمادگی دارید یا خیر؟

 

بررسی مجوز ها و لایسنس های مختلف:

باید بدانید که آیا کسب و کار شما نیاز به اخذ مجوز دارد یا خیر؟ و اگر نیازی به اخذ آن می باشد، آن را سریع تر دریافت نمایید. همچنین در خصوص داشتن لایسنس های خارجی نیز بر حسب نیاز بهتر است اقدام کنید تا به وسیله آن بتوان کسب و کار را رونق بیشتری داد.

 

خریدن بیمه:

کسب و کار و پرسنل خود را با یک بیمه مناسب پوشش دهید و حتی برای محل کار نیز از بیمه اسفاده کنید تا مشکلات غیر قابل پیش بینی را به خوبی پوشش دهید. برای این کار می توانید که مشاور بیمه مراجعه نمایید.

 

تنظیم دفاتر مالی:

سیستم کسب و کار باید مشخص شود. بدین صورت که باید سیستم نقدی و تعهدی در نظر گرفته شود و با شناسایی سال مالی بتوان یک سیستم حسابداری قوی و منسجم طراحی نمود.

 

مشخص کردن محل مناسب برای کسب و کار:

انتخاب مکان مناسب و درخور کسب و کار باعث رفع نیاز های زیادی می شود و به توسعه کسب و کار کمک زیادی می کند و باعث می گردد که فرصت رشد و رقابت برای شما ایجاد گردد. همچنین باعث می گردد که به تامین کنندگان نزدیک باشید.

 

انعطاف پذیر باشید:

بایستی بتوانید با توجه به رفتار مشتریان و علایق آنها، در کارتان انعطاف لازم را ایجاد نمایید زیرا یکی از علل بقای کسب و کار ها، قابلیت انعطاف پذیری آنها همسو با جامعه و مشتریان می باشد.

 

ضرورت مشاور در کسب و کار

یک ناظر ایراد گیر داشته باشید

 

یک ناظر ایراد گیر داشته باشید:

برخی انتقاد ها تنها به دلیل تخریب و شکست افراد می باشد اما بسیار از آنها سازنده هستند و موجب رونق در کسب و کار و همچنین باعث توسعه می گردند.

هر کسب و کاری نیاز دارد که برای مشکلات خود و شناسایی اشتباهاتش، افراد ایرادگیر را کنار خود داشته باشد تا بتوانند مسیر درست را برای شما هموار نمایند.

 

سایر نکات مورد توجه:

  • محصول را سریع و به موقع تحویل دهید.
  • محصولات یا خدمات جدید را پیشنهاد دهید.
  • صبور باشید.
  • عصبانی نشوید.
  • بیش از سطح انتظار ظاهر شوید.
  • همه اتفاقات کسب و کار خود را در سایت یادداشت نمایید.
  • از جنگ و جدل با شریک (شرکا) خود اجتناب نمایید.
  • از تنهایی نترسید.
  • یک دستیار محتوا نویس داشته باشید.
  • آماده جلسات کاری شوید.
  • از رقابت نترسید.
  • از تبلیغات دهان به دهان غافل نشوید.
  • شبکه را در نظر داشته باشید.
  • خدمات بیشتری به مشتریان برجسته ارائه دهید.
  • مطمئن شوید که سایت به درستی پیش می رود.
  • بیش از حد در مسائل اقتصادی نگران نباشید.
  • از پرداخت صورت حساب مشتریان اطمینان حاصل کنید.
  • پرسنل مناسب استخدام کنید.
  • افراد مختلف را بین مسئولیت های مختلف تقسیم نمایید.
  • صداقت داشته باشید.
  • در نظر داشته باشید که مخالفان شما جذب می شوند.
  • با تفریح و زندگی اجتماعی خداحافظی کنید.
  • فرد نهایی برای پرداخت تمام پول ها باشید.
  • یک تعریف درست و مفید از موفقیت خود داشته باشید.
  • به توصیه یک نفر یا دیگران و یا مشاوران اکتفا نکنید.

 

 

پیشنهاد می کنیم مقاله مراحل ثبت شرکت را مطالعه نمایید

>
آموزش صفر تا صد نرم افزار هلو
آموزش انواع ثبت های حسابداری
آموزش کاربرد اکسل در حسابداری
آموزش صفر تا صد نرم افزار رافع
آموزش حسابدار تا مدیر مالی

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید