فیش حقوقی با کد پرسنلی همراه با فایل اکسل

دریافت فایل اکسل فیش حقوقی تنها با وارد کردن کد پرسنلی

 

 

شرکت ها به طور فزاینده ای برای محاسبه حقوق و دستمزد کارکنان به جای محاسبه دستی، به نرم افزار متکی هستند. نرم افزار حقوق و دستمزد نه تنها کل فرآیند پرداخت حقوق کارگران را خودکار و سرعت می بخشد، بلکه این وظایف را نیز ساده می کند حتی زمانی که کارگران دورکار داشته باشید، اکسل محاسبه حقوق‌ دستمزد، فایلی پرطرفدار میان حسابداران ایران است، به دلیل کاربر‌پسند بودن و عملکرد سریع آن می تواند چالش های شما را برای محاسبه حقوق ماهیانه کارگران برطرف کند.

 

فیش حقوقی چیست؟

فیش حقوقی سندی است که میزان مبلغ دریافتی کارمندان، کارگران و کلیه افراد شاغل در ماه را شامل می‌شود. در حال حاضر تمام کارمندان دولت در دستگاه‌های اجرایی، دولتی، نظامی و … دارای فیش حقوقی هستند. همچنین شرکت‌های خصوصی و کارخانه‌ها نیز موظف هستند برای کارکنان خود فیش حقوقی صادر کنند.

فیش حقوق عموما برای شاغلان در بخش‌های اجرایی، دولتی و نظامی و سایر سازمانها و موسسات وابسته به دولت پرداخت می‌شود؛ اما شرکت‌های خصوصی و کارخانجات نیز بر اساس بخشنامه حقوق سالیانه و به منظور اطلاع پرسنل از جزئیات مبالغ واریزی، فیش حقوق به کارکنان خود ارائه می‌دهند.

 

چه اطلاعاتی در فیش حقوقی ثبت می‌شود؟

در یک فیش حقوقی معتبر، نام شرکت، تاریخ صدور، نام و نام خانوادگی کارمند یا کارگر، شماره ملی، شماره حساب و شماره بیمه ثبت می‌شود. این اطلاعات جزو موارد پایه‌ای هستند که در هر فیش حقوقی باید ذکر شوند. در بعضی از موارد ممکن است تاریخ صدور فیش، نام دپارتمان کاری یا واحد کاری مربوط نیز درج شود. علاوه بر اطلاعات هویتی، اطلاعات مهمی در مورد دستمزد، حقوق، مزایا و کسورات نیز در فیش حقوقی ثبت می‌شوند. برای مثال محاسبه عیدی در بخش مزایا انجام می‌گیرد و بیمه مربوط به کسورات است.  

 

مزایای فایل اکسل محاسبه حقوق‌ دستمزد:

  • وجود پشتیبانی فعال

  • پیچیده نبودن آن فایل

  • و قابلیت تست آن قبل خرید می باشد.

ازاینکه با چند کلیک ساده میتوانید حقوق کارگران را کشف کنید نترسید! فایل اکسل محاسبه حقوق دستمزد به درستی کار میکند. استفاده ساده، آسان و بسیارشهودی از ویژگی متمایز کننده آن است.

 

اقلام موجود در فیش حقوقی

یک فیش حقوقی استاندارد، علاوه‌ بر اطلاعات هویتی شخص دریافت کننده، شامل اطلاعات مبالغ قابل پرداخت و کسورات از حقوق و دستمزد شخص دریافت کننده نیز هست. آیتم‌های موجود در فیش حقوق شامل دو قسمت “پرداختها” و “کسورات” است.

 

نحوه کار با اکسل حقوق دستمزد  

شما میتوانید از بخش داده ها اطلاعات خام هویتی و کارکردی کارگران را وارد نمایید. مانند نام و نام خانوادگی، سمت، مجموع ساعات کارکرد واقعی ماهانه، روز های کارکرد، مجموع ساعات شب کاری، تعطیل کاری و..
داده های خامی که در این شیت وارد میکنید در شیت بعدی "لیست حقوق دستمزد" محاسبه می شود. همچنین بطور موازی اطلاعات در فیش حقوقی کارگران خواهد نشست و بدون نیاز به وارد کردن شماره پرسنلی آن ها می توانید تمام فیش های حقوقی کارگران در شیت آخر ملاحظه فرمایید.

 

 

 

پیشنهاد میشود مقاله مالیات حقوق و دستمزد را هم مطالعه کنید 

 

 

 

مهم‌ترین اصطلاحات فیش حقوقی که باید معنای آن‌ها را بدانید

تا به اینجا با مهم‌ترین اطلاعات فیش حقوقی  آشنا شدید. اما نکته مهم‌تر این است که معنای دقیق هر کدام از آن‌ها را درک کنید. برای مثال اگر قصد انجام حسابداری با کمک نرم افزار حسابداری را دارید باید بدانید مفهوم اضافه کاری ثبت شده در فیش حقوقی چیست و محاسبه اضافه کاری به چه صورت انجام می‌گیرد.اگر با معنای اصطلاحات مهم آشنا نیستید، نگران نباشید در ادامه ما با مفهوم مهم‌ترین اصطلاحات فیش حقوقی آشنا می‌شویم:

 

 حقوق مبنا: مبلغ مورد توافق پرسنل با کارفرما بابت اشتغال به کار به مدت یک ماه یا یک دوره مشخص

 

 پایه سنوات: افزایش سنواتی یا پایه سنوات مبلغی است که در صورت اشتغال به کار در یک محل بیش از یک سال به فرد پرداخت می‌شود

 

کمک هزینه عائله مندی:مبلغی است که به افراد شاغل متأهل به صورت ماهیانه پرداخت می‌شود. کمک هزینه عائله مندی در دستگاه‌های دولتی به صورت بخش نامه هر ساله اعلام می‌شود و یک مبلغ ثابت است. در مورد شرکت‌های خصوصی و کارخانجات نیز تأمین اجتماعی معمولاً کمک هزینه عائله مندی را اعلام می‌کند. کمک هزینه عائله مندی در بخش دستمزد و مزایا ثبت می‌شود.

 

کمک هزینه اولاد:به افراد شاغل خانم یا آقا دارای حداکثر دو فرزند (ممکن است بیشتر هم باشد) این مبلغ به عنوان کمک هزینه پرداخت می‌شود. به ازای هر فرزند مبلغی به عنوان کمک هزینه اولاد در نظر گرفته میشود که همچون کمک هزینه عائله مندی عددی ثابت است.

 

نکته:

  • در موسسات و شرکت‌های خصوصی تنها حق اولاد پرداخت می‌شود.
  • کارگر حداقل سابقه پرداخت حق بیمه ۷۲۰ روز را داشته باشد.
  • به فرزندان تا ۱۸ سال، حق اولاد تعلق می گیرد. برای فرزندان بالای ۱۸ سال چنانچه صرفا به تحصیل اشتغال داشته باشند و یا طبق نظریه کمسیون پزشکی ماده ۹۱ قانون قادر به کار نباشند حق اولاد تعلق می گیرد.

 

کمک هزینه مسکن: مبلغی که همه ساله از سوی شورای عالی کار تعیین شده و به عنوان مزایای مستمر جهت تسهیل پرداخت هزینه مسکن به شخص پرداخت می‌شود

 

بن کارگری: مبلغی که همه ساله از سوی شورای عالی کار تعیین شده و پس از تصویب هیئت وزیران به عنوان مزایای مستمر جهت کمک هزینه معیشتی به شخص پرداخت می‌شود

 

جمع ناخالص حقوق: منظور از جمع ناخالص پرداختی در فیش حقوقی، مجموع تمامی پرداختی‌های انجام شده به کارگر یا کارمند است. برای محاسبه جمع ناخالص پرداختی در فیش حقوقی کافی است تا تمامی مواردی که در بخش دستمزد، حقوق و مزایا ذکر شده است را با هم جمع کنید.

 

جمع خالص پرداختی: پرداختی خالص یعنی همان حقوق و دستمزدی که در نهایت بعد از کم کردن کسورات به حساب شما واریز می‌شود. برای محاسبه پرداختی خالص کافی است تا کسورات را از جمع نا خالص پرداختی موجود در فیش حقوقی کسر کنید. اگر قرار باشد حقوق دریافتی خود را در جایی اعلام کنید، پرداختی خالص ثبت شده در فیش حقوقی ملاک قرار خواهد گرفت.

 

 

 

جزئیات حقوق و مزایا در فیش حقوقی

 

 

نحوه محاسبه اضافه کاری و کسری کار در فایل اکسل حقوق دستمزد

مبنای محاسبه اضافه کار و کسری کار، مقدار ساعات وارد شده در سلول ساعات کارکرد واقعی است، و مبنای سلول ساعات کارکرد واقعی، مقدار ساعات موفظی کار که در شیت تنظیمات میتوانید آن را مشاهده کنید و یا تغییر دهید. (به طور پیشفرض مقدار وارد اعلامی قانون کار است).
در نهایت هم عدد وارد شده در سلول ساعت کارکرد واقعی اگر از مقدار موفظی بیشتر بود، ما به التفاوت آن در سلول اضافه کاری خواهد نشست و بالعکس اگر کمتر بود، مقدار تفاوت در سلول کسری کار.

 

افزایش سنواتی

مبلغی است که بر اساس حقوق سال قبل و از طریق نتایج ارزشیابی سالانه قابل محاسبه می‌باشد. هرچقدر که زمان بیشتری را به عنوان یک کارمند یا کارگر مشغول به کار باشید، سنوات بیشتری به شما تعلق می‌گیرد.

 

کسورات در فیش حقوق

تمامی مواردی که از جمع ناخالصی پرداختی حقوق و دستمزد شخص کسر می‌شود، کسورات نامیده می‌شود؛ نظیر حق بیمه سهم کارگر، مالیات حقوق، وام‌ یا مساعده دریافتی

کسورات فیش حقوق ممکن است تعدادی از موارد زیر باشد:

  • حق بیمه
  • جریمه
  • مالیات بر حقوق
  • بیمه تکمیلی
  • اقساط وام‌ها
  • مساعده
  • پس انداز سهم کارگر
  • بدهی به شرکت تعاونی
  • کسورات صندوق اجرا

این بخش اهمیت زیادی در ارسال لیست مالیات حقوق حقوق دارد. علاوه بر این شما می‌توانید با محاسبه کسورات و کم کردن آن‌ها از جمع ناخالص پرداختی، پرداختی خالص خود را محاسبه کنید.

 

 نکته

سقف معافیت مالیاتی موضوع ماده 84 قانون مالیاتهای مستقیم، در سال 1401 سالانه مبلغ  672،000،000 ریال و ماهیانه 56،000،000 ریال است.

 

 

جزییات کسورات حقوق و دستمزد در فیش حقوقی

 

 

 

آیا اکسل حقوق دستمزد شما تنها برای شرکت هایی که قانون کاری فعالیت میکنند مفید است؟

خیر؛ شاید یکی دیگر از مزیت های ما این باشد، شما می توانید در بخش تنظیمات موارد موجود را بر حسب سلیقه خود تغییر دهید. این تغییرات به طور یکپارچه به روی تمام شیت ها خواهد نشست.
اطلاعاتی که میتوانید تغییر دهید: جدول کارکرد موفظی، مزد ثابت، حق مسکن و بن کارگری، مقدار مرخصی ماهانه مجاز، پله های مالیاتی، آیتم های مشمول مالیات و بیمه ای (حتما به پشتیبان اطلاع دهید.)

 

آشنایی با فوق العاده ها و معنای آن‌ها در فیش حقوقی

بخش مهمی از اصطلاحات فیش حقوقی شامل فوق العاده ها می‌شود. بسیاری از افراد با این اصطلاحات و مفاهیم آن‌ها آشنا نیستند به همین دلیل ما در اینجا به معرفی هر یک از آن‌ها می‌پردازیم.

  • فوق‌العاده شغل: مبلغی است که با توجه به مدرک تحصیلی و نوع شغل تعیین می‌گردد. به طور مثال افراد شاغلی که مدرک تحصیلی بالاتری نسبت به دیگر همکاران خود دارند درصدی افزایش حقوق دارند.
  • فوق‌العاده سختی شرایط محیط کار: مبلغی است که با توجه به حقوق مبنا و شرایط کاری افراد مختلف متفاوت می‌باشد.
  • فوق‌العاده محرومیت از تسهیلات زندگی: مبلغی است که با توجه به حقوق مبنای گروه‌های شغلی و با توجه به درجه محرومیت از تسهیلات زندگی باتوجه به محل زندگی در مناطق و شهرستان‌های مختلف متفاوت می‌باشد.
  • فوق‌العاده محل خدمت: مبلغی است که با توجه به حقوق مبنا و در صورت انتقال محل کار از یک شهرستان به شهرستان دیگر به افراد پرداخت می‌شود.
  • فوق‌العاده محرومیت از روستا: مبلغی است که بر اساس یک جدول خاص و با توجه به درجه روستا، گروه و مدرک تحصیلی مشخص می‌گردد.
  • فوق‌العاده جذب مناطق محروم: مبلغی است که به افراد شاغل در مناطق محروم پرداخت می‌گردد.
  • فوق‌العاده جذب مشاغل: مبلغی است که با توجه به درصد تعیین شده، از طریق فرمول (فوق‌العاده شغل+افزایش سنواتی+حقوق مبنا) تعیین می‌گردد.
  • فوق‌العاده ویژه: مبلغی است که ازطریق فرمول (فوق‌العاده جذب+فوق‌العاده شغل+افزایش سنواتی+حقوق مبنا) محاسبه و به افرادی که مشمول آن می‌باشند پرداخت می‌شود.
  • فوق‌العاده برجستگی: ١٠ تا ٢٠ درصد از حقوق مبنای افراد شاغلی که بالاترین نمره ارزشیابی را کسب نموده‌اند به مدت یک سال قابل پرداخت می‌باشد.

 

 

 

پیشنهاد می‌شود مقاله سامانه فیش حقوق فرهنگیان را  هم مطالعه کنید

 

 

 

دانلود فایل اکسل فیش حقوقی با کد پرسنلی

در ادامه می‌توانید فایل فیش حقوقی با کد پرسنلی را دانلود نمایید.

 

دانلود نمونه فایل اکسل فیش حقوقی

مجتبی ملازم قمی گفت:
دریافت فیش حقوق آذر ماه ۱۴۰۱
    مدیریت گفت:
    نمونه فایل و فیش حقوقی قرار داده شده عمومی هست و برای ماه خاصی نیست که شما بعد از دانلود میتونید جهت استفاده خودتون اون رو شخصی سازی کنید
میلاد اسلامی گفت:
سلام ممنون بابت محتوای خوب و کاملتون فقط خواستم تشکر کنم ازتون
    مدیریت گفت:
    سلام سیراف حسابی عزیز
    رضایت شما افتخار ماست.خوشحالیم که محتوا براتون مفید بوده
>
آموزش صفر تا صد نرم افزار هلو
آموزش انواع ثبت های حسابداری
آموزش کاربرد اکسل در حسابداری
آموزش صفر تا صد نرم افزار رافع
آموزش حسابدار تا مدیر مالی

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید