نحوه دریافت فیش حقوقی فرهنگیان در سامانه

 

 

فیش حقوقی، یکی از مهم ترین مدارکی است که به کارمندان و حقوق بگیران دولت داده می شود. سامانه فیش حقوقی فرهنگیان، سامانه ای است که با هدف ارائه خدمات به فرهنگیان روی کار آمده است. در واقع، تمامی فرهنگیان می توانند با ورود به سامانه فیش حقوقی فرهنگیان، فیش حقوقی خود را به صورت غیر حضوری دریافت کنند

آموزش و پرورش به منظور تسریع در روند پیگیری فیش حقوقی و دریافت آن توسط معلمان و فرهنگیان شاغل، اقدام به فراهم آوری این امکان از طریق سایت my.medu.ir نموده است. متقاضیان می توانند در تمامی ساعات با ورود به سامانه فیش حقوقی فرهنگیان my.medu.ir و وارد کردن کدملی و کد پرسنلی خود در این سایت، از تمامی امکانات این سامانه مانند دریافت فیش حقوقی، حکم کارگزینی و سایر امکانات استفاده نمایند. به منظور راهنمایی بیشتر در ادامه به معرفی سامانه فیش حقوقی فرهنگیان my.medu.ir پرداخته شده و نحوه ورود به سایت به صورت تصویری ارائه شده است.

 

فیش حقوقی چیست؟

پیش از آنکه به بررسی اصطلاحات فیش حقوقی بپردازیم، بهتر است در اولین قدم با ماهیت فیش حقوقی آشنا شویم. همان‌طور که در ابتدای این مقاله هم اشاره کردیم فیش حقوقی سندی است که میزان مبلغ دریافتی کارمندان، کارگران و کلیه افراد شاغل در ماه را شامل می‌شود. در حال حاضر تمام کارمندان دولت در دستگاه‌های اجرایی، دولتی، نظامی و … دارای فیش حقوقی هستند. همچنین شرکت‌های خصوصی و کارخانه‌ها نیز موظف هستند برای کارکنان خود فیش حقوقی صادر کنند. امروزه با کمک نرم افزار مالی شرکت‌های کوچک و کسب و کارهای مختلف مانند فروشگاه‌ها هم امکان صدور فیش حقوقی را دارند.

 

چه اطلاعاتی در فیش حقوقی ثبت می‌شود؟

در یک فیش حقوقی معتبر، نام شرکت، تاریخ صدور، نام و نام خانوادگی کارمند یا کارگر، شماره ملی، شماره حساب و شماره بیمه ثبت می‌شود. این اطلاعات جزو موارد پایه‌ای هستند که در هر فیش حقوقی باید ذکر شوند. در بعضی از موارد ممکن است تاریخ صدور فیش، نام دپارتمان کاری یا واحد کاری مربوط نیز درج شود. علاوه بر اطلاعات هویتی، اطلاعات مهمی در مورد دستمزد، حقوق، مزایا و کسورات نیز در فیش حقوقی ثبت می‌شوند. برای مثال محاسبه عیدی در بخش مزایا انجام می‌گیرد و بیمه مربوط به کسورات است. در ادامه بیشتر با این دو بخش آشنا می‌شویم.

 

فیش فرهنگیان چیست و چه کاربردی دارد؟

از جمله اسناد مهمی که مبلغ دریافتی ماهانه، ساعت اضافه کاری، اقساط، مالیات، بدهی ها و… را به اطلاع فرهنگیان می رساند، فیش حقوقی آن هاست. به همین منظور هر ماه در تاریخ مشخصی معلمان به دنبال دریافت این برگه حقوقی برای مشاهده جزئیات واریز حقوق فرهنگیان هستند که بدون نیاز به مراجعه حضوری به اداره آموزش و پرورش منطقه خود کافی است با استفاده از اطلاعات ورود، به سامانه مربوطه مراجعه و مطابق با راهنمایی که در ادامه ارائه داده ایم، آن را مشاهده کنند.

 

سامانه فیش حقوقی فرهنگیان چیست؟

در پایان هر ماه برای معلمان، معاونان، مدیران و در مجموع کلیه پرسنل آموزشی مدارس فیشی با عنوان، فیش حقوقی فرهنگیان صادر می‌شود. فرهنگیان از طریق مراجعه به سازمان آموزش و پرورش منطقه خود این فیش را دریافت می‌کردند. اما در چند سال اخیر به جهت سهولت فرهنگیان برای دریافت فیش حقوقی ، سامانه فیش حقوقی فرهنگیان راه اندازی شد

سامانه فیش حقوقی فرهنگیان با هدف تسریع در روند انجام امور اداری فرهنگیان و امکان تهیه فیش حقوقی به شکل اینترنتی راه اندازی شده است.

  • نکته

توجه داشته باشید که امکان تهیه فیش های حقوقی به صوررت حضوری هم وجود دارد.

 

 

دریافت فیش حقوقی فرهنگیان از سایت فیش حقوقی آموزش و پرورش

برای دریافت فیش حقوقی از سایت فیش حقوقی آموزش و پرورش به ترتیب زیر اقدام نمایید:

  1. برای دریافت فیش حقوقی فرهنگیان، نشانی my.medu.ir را جستجو کنید.
  2. کد ملی و رمز عبور را وارد کرده و دکمه ورود را انتخاب کنید.
  3. گذر واژه که همان رمز سامانه رتبه بندی است، وارد کنید.
  4. کد امنتی را وارد کنید و دکمه ورود را انتخاب کنید.
  5. در این مرحله وارد پنل شده و با انتخاب تاریخ مورد نظر خود می توانید فیش حقوقی را مشاهده کرده و پرینت بگیرید.
  6. اگر برای انجام موارد مذکور با سوال یا ابهام روبرو شده اید، نگران نباشید می توانید هر روز حتی در ایام تعطیل از ساعت 8 صبح تا 12 شب با سامانه صدای مشاور تماس بگیرید. کارشناسان این سامانه راهنما و پاسخگوی سوالات شما عزیزان در سراسر کشور هستند. (تماس از طریق تلفن ثابت با شماره ده رقمی 9099071613).

 

 

 

 

پیشنهاد می‌شود برای آشنایی با مقاله دریافت فیش حقوقی با اکسل را هم مطالعه کنید 

 

 

 

راهنمای نحوه دریافت فیش حقوقی فرهنگیان 

مطابق با این راهنمای تصویری، نحوه دریافت فیش حقوقی فرهنگیان شرح داده شده است. با استفاده از این آموزش تصویری می توانید به سادگی، فیش حقوقی فرهنگیان را دریافت کنید:

 

تصویر 1 :

نقش خود را به عنوان فرهنگی وارد کنید و بعد از وارد کردن رمز عبور کد امنیتی نمایان شده را وارد کنید و روی دکمه ورود، کلیک کنید. اگر رمز عبور خود را فراموش کرده اید، می توانید روی عبارت “فراموشی رمز ” که زیر دکمه ورود است، کلیک کنید.


 

 

 

تصویر 2:نحوه بازیابی رمز عبور در سامانه فیش حقوقی فرهنگیان

 

 

دریافت رمز همگام برای مشاهده فیش حقوقی فرهنگیان

برخی از کاربران هنگام ورود به سامانه ممکن است با پیغام  “پنل شما در سامانه همگام فعال نیست” مواجه شوند. در این صورت لازم است مطابق با راهنمای زیر به تعریف گذرواژه بپردازند.

  • وارد سامانه همگام به نشانی hamgam.medu.ir شده و از داشبورد بالای صفحه، برروی گزینه “ورود” کلیک کنید.

 

به منظور ورود به نمایه، می بایست دراین صفحه اطلاعات خواسته شده شامل کدملی و رمز ورود را وارد نموده، سپس کلید “ورود” را بفشارید.

 

 

پس از انجام مراحل فوق می بایست با انتخاب گزینه “تغییر کلمه عبور” رمز عبور مورد نظرتان تعریف و ثبت کنید. درصورتی که گام های ذکر شده در بالا را به درستی پشت سر گذاشته باشید، رمز عبور سامانه همگام به طور خود کار فعال می شود.

نکته: در صورتی که مراحل ذکر شده در این بخش را انجام دادید اما مجددا با خطای “عدم ثبت اطلاعات فرهنگی” روبه رو شدید، برای رفع این خطا با پشتیبانی اداره فناوری اطلاعات در ناحیه خودتان تماس حاصل فرموده تا به کارشناس هوشمند سازی این سازمان ارجاع شوید.

 

 

آشنایی با بخش های مختلف فیش حقوقی فرهنگیان

 

با دریافت فیش حقوقی ممکن است در نگاه اول نتوان همه مندرجات آن را تفکیک نمود. نمونه ای از فیش حقوقی فرهنگیان در تصویر بالا ارائه شده که شامل اطلاعات زیر می باشد.

  1. در سمت راست فیش حقوقی اطلاعات شخصی شما که شامل نام و نام خانوادگی و شماره پرسنلی را مشاهده می کنید.
  2. در بخش سمت چپ این برگه، اطلاعات مرتبط با شغل و درآمد شما را نشان می دهد که برای مثال به صورت تمام وقت مشغول به کار هستید، چند ساعت اضافه کاری داشتید یا در وضعیت حقوق بگیر قرار دارید.
  3. در بخش میانی تصویر، جزئیات حساب کتاب دریافتی شما وجود دارد که بابت حق شغل، اضافه کاری، کمک هزینه ها و… چه مقدار برای شما محاسبه شده است
  4. در ادامه کسورات حقوق به علت حق بیمه، اقساط وام دریافتی و… قابل مشاهده می باشد.
  5. در پایین فیش حقوقی، می توانید مجموع حساب کتاب حقوق ماهیانه خود را رویت نمایید.

 

نکته

پس از مشاهده فیش حقوقی خود بخش های مختلف زیر قابل دسترسی است:

حقوق و مزایای فرهنگی: در این بخش میزان دریافتی شما در ماه جاری قابل مشاهده خواهد بود.

معوقه: این بخش شامل مبالغ معوقه در صورت وجود می‌شود.

وام: در این بخش می توانید وام هایی که از اداره آموزش و پرورش دریافت کرده اید را مشاهده کنید.

کسری ها و بدهی های فرهنگی: این بخش شامل مبالغ کسری ماهیانه بابت وام دریافتی می‌شود.

 

    سوالات متداول

    1- آیا امکان دریافت فیش حقوقی فرهنگیان از مراکز حضوری هم صورت می گیرد؟

    بله، فرهنگیان به دو صورت حضوری و غیر حضوری می توانند فیش خود را دریافت نمایند که در متن مقاله به آن اشاره شده است.

     

    2- فیش حقوقی فرهنگیان را از چه سایتی می توان دریافت نمود؟

    فرهنگیان جهت دریافت فیش حقوقی باید وارد سایت fish.medu.ir شوند که در متن مقاله نحوه ورود به سایت آورده شده است.

     

    3- برای دریافت فیش حقوقی فرهنگیان چه اطلاعاتی نیاز است؟

    برای دریافت فیش حقوقی کد ملی، شماره پرسنلی و رمز عبور نیاز است که در متن مقاله بیان شده است.

    >
    آموزش صفر تا صد نرم افزار هلو
    آموزش انواع ثبت های حسابداری
    آموزش کاربرد اکسل در حسابداری
    آموزش صفر تا صد نرم افزار رافع
    آموزش حسابدار تا مدیر مالی
    سریعترین راه ورود به بازار کار حسابداری

    رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

    ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

    بازگشت به بخش ورود

    کد دریافتی را وارد نمایید.

    بازگشت به بخش ورود

    تغییر کلمه عبور

    تغییر کلمه عبور

    حساب کاربری من

    سفارشات

    مشاهده سفارش

    سبد خرید