قوانین مالیاتی عجیب در دنیا و مالیات‌ عجیب کشور‌های مختلف

قوانین مالیاتی عجیب در دنیا

 

قوانین مالیاتی به عنوان یکی از منابع مالی تامین بودجه دولت ها محسوب می شود. در کشورهای مختلف اروپایی و همچنین آمریکایی این منبع درآمدی بسیار مهم بوده و سختگیری ها برای اخذ آن حتی تا بازداشت و بررسی قضائی هم می رسد. البته در کشور ما به علت ضعف در قانون گذاری و افزایش پایه های مالیاتی این منبع در آمدی (مالیات) هنوز جایگاه ویژه خود در بودجه را پیدا نکرده است.

 

قوانین مالیاتی عجیب در دنیا:

در برخی از کشور ها، برخی قوانین مالیاتی وجود دارد که به نظر عجیب می آیند و مردم آن کشور و ایالت، موظف به اجرای آنها برای جلوگیری از تعلق جرائم مالیاتی می باشند. در ادامه این مطلب به برخی از مهم ترین این قوانین مالیاتی اشاره می شود.

 

 

قوانین مالیاتی گاز های گاوی، استونی:

شاید در ابتدا به نظر مسخره بیاید ولی مالیات بر گاز های گاو در استونی واقعا وجود دارد و هدف آن واقعا جدی است. این راهی است که دولت برای جلوگیری از آلودگی هوا و کاهش اثر گلخانه ای انجام می دهد. وقتی یک گاو چمن را هضم می کند، به طور متوسط، 350 لیتر متان و 1500 لیتر دی اکسید کربن در روز تولید می کند.

طبق برآورد های مختلف این حدود 15 تا 25% از انتشار کلی گاز در هوا را تشکیل می دهد. مالیات 5000 دلاری مزارع بزرگ استونی را با بیش از 300 گاو متهم می کند. به اندازه کافی جالب توجه شود، این مسئله مربوط به پرورش دهنده حیوانات دیگر نیست که در آلودگی هوا نیز نقش دارند. 

 

 

مالیات بر نان حلقه ای بیگل، نیویورک:

در نیویورک روی بیگل هایی که به نوعی تغییر کرده باشند، قوانین مالیاتی وضع می گردد. یعنی اگر بیگل را برش دهند و یا چیزی به آن اضافه شود، خریداران مشمول پرداخت ۸ سنت اضافه تر برای قیمت آن می شوند. همچنین اگر بیگل ای که در فروشگاه خریداری شده است، در همان جا خورده شود نیز شامل قوانین مالیاتی می‌شود.

 

 

مالیات ریش، روسیه:

تزار روسیه در سفر هایش به کشور های دیگر متوجه شد که ریش نا مرتب، نشانه عقب ماندگی می باشد. بنابراین در واقع وضع قوانین مالیاتی برای ریش نوعی ابزار برای تراشیدن آن محسوب می شد. افرادی که ریش داشتند با پرداخت مالیات، یک نوع پلاک دریافت می کردند که باید آن را همیشه همراه خود حمل می کردند. در نتیجه این قانون، فرار از قوانین مالیاتی باعث تراشیدن ریش می شد.

 

 

مالیات گچ، اتریش:

کوه های آلپ اتریش بهترین مکان برای دوست داران اسکی از هر نوعی، از مبتدیان گرفته تا حرفه ای ها است. جای تعجب نیست که گردشگرانی که هنگام اسکی احساس اطمینان نمی کنند معمولا در بیمارستان های اتریش با شکستگی و سایر آسیب ها به سر می برند.

به همین دلیل، دولت تصمیم می گیرد که مالیات به خصوصی را برای خدمات درمانی در قوانین مالیاتی منظم گردشگری خود در نظر بگیرد. برای این مالیات مقدار ثابتی در نظر گرفته نشده است و مستقیما توسط مرکز تفریحی که در آن اقامت دارید جمع آوری می شود.

 

 

مالیات دو چوب غذا خوری (چاپستیک)، چین:

هرساله، چین حدود 45 میلیارد جفت دو چوب یک بار مصرف تولید می کند. برای تولید تعداد زیادی از آنها افراد مجبورند که حدود 25 میلیون درخت را از بین ببرند.

جای تعجب نیست که سرانجام دولت چین از ترس جنگل زدایی و ایجاد آسیب جدی به محیط زیست، زنگ خطر را به صدا درآورد. در سال 2006 چین به منظور محافظت و حفظ جنگل های کوچک در حال کاهش، مالیات 5 درصدی را بر روی دو چوب های یک بار مصرف اعمال کرده است.

مقامات معتقدند که این اقدام مردم را ترغیب می کند که به جای نمونه های سنتی، از نمونه های پلاستیکی چند بار مصرف استفاده کنند.

 

 

مالیات چاقی، ژاپن:

قانون متابو” معروف در ژاپن، لازم می داند که زنان و مردان بین سنین 40 تا 75 سال، هر سال دور کمرشان را اندازه گیری کنند. اگر خط کمر آنها از اندازه معینی (85 سانتی متر برای آقایان و 90 سانتی متر برای خانم ها) تجاوز کند باید جریمه پرداخت کنند.

مالیات چاقی ژاپن به عنوان تلاشی برای غلبه بر افزایش میزان چاقی و کنترل شیوع بیماری هایی مانند دیابت و سکته مغزی مورد بررسی قرار گرفت.

 

مالیات مغز های پوسته دار، انگلستان:

در انگلستان خرید مغز با پوست باعث صرفه جویی در پول شما می شود. این بخاطر این است که 20% مالیات بر ارزش افزوده بر آجیل های پوست شده، بو داده و نمکی وجود دارد. پس برای بودجه شما بهتر است که آجیل ها را با پوست بخرید و خودتان آنها را پوست بکنید. با این حال یک حفره کوچک در مورد بادام زمینی وجود دارد اگر تا زمانی که نمک زده یا برشته نشود، پوست آن کنده نمی شود، از آنها مالیات نمی گیرند.

 

 

مالیات سرگرمی، هند:

یک فیلم شبانه در هند واقعا می تواند برای شما هزینه کمی داشته باشد. در اینجا شما باید برای بلیط های فیلم نمایش های تجاری در مقیاس بزرگ، نمایشگاه ها، پارک های تفریحی و سایر فعالیت های تفریحی مالیات ویژه بپردازید. این قوانین مالیاتی از ایالت به ایالت دیگر متفاوت است و بسته به نوع سرگرمی از 25% تا 28% متغیر است.

 

 

 

 

پیشنهاد می‌شود مقاله ابلاغ اوراق مالیاتی را مطالعه کنید

 

 

 

مالیات غذا های کم ارزش (تنقلات)، مجارستان:

مالیات بر روی غذا های مختلف بسته بندی شده که به میزان زیادی نمک و شکر دارند مانند چیپس، بیسکویت، کیک، نوشیدنی های انرژی زا و نوشابه ها در مجارستان در سال 2011 به اجرا در آمد. به طور رسمی، آن را مالیات بر محصول عمومی بهداشت می نامند و حدود 20 سنت به قیمت این کالا ها می افزاید.

با وضع این مالیات دولت مجارستان می خواهد رژیم غذایی سالم را ترویج کند و شهروندان خود را وادار به انتخاب بهتر مواد غذایی کند. با کمال تعجب، به نظر می رسد که موثر است و حدود 59% تا 73% مصرف کنندگان میزان مصرف محصولات مالیاتی را کاهش داده اند.

 

 

مالیات پرواز به آفریقا:

کشور های فرانسه و برزیل، با ایجاد یک بنیاد تصمیم گرفتند که از بلیط های هواپیمایی مالیات دریافت کنند و می توانند 85 درصد از این مالیات دریافتی را مصرف نماید. هدف آنها از دریافت این نوع مالیات، اجرای پروژه های عمرانی و طرح توسعه در آفریقا بود.

 

 

مالیات خورشید، جزایر بالئاریک:

جزایر بالئاریک سالانه میزبان 11 میلیون توریست است و این فشار زیادی را به منابع محلی وارد می کند. به همین دلیل مالیات جدید گردشگری یا مالیات خورشید در سال 2016 در آنجا وارد شد.

این هزینه برای همه بازدید کنندگان از Formentara ,Majorca ,Menorca ,Lbiza اعمال می شود و از 2 تا 4 دلار در روز متغیر است. وجوه جمع آوری شده از طریق مالیات برای بهبود زیر ساخت های گردشگری مانند موارد زیر استفاده می شود:

  • تمیز کردن سواحل و مناطق ساحلی
  • مکان های میراثی
  • بازیابی تعادل زیست محیطی محلی

 

مالیات سایه، کانگلیانو ایتالیا:

صاحبان رستوران ها و مغازه داران در کانگلیانو، شهری در منطقه ونتو در ایتالیا که به دلیل محاکمه خشک شناخته شده است. در صورتی که وسایل سایه بان یا نشانه های آنها در خیابان های عمومی سایه افکند، باید سالانه 100 دلار بپردازند.

مالیات سایه در سال 1993 ایجاد شد و قرار بود در سرتا سر ایتالیا اجرا شود، اما فقط مقامات کانگلیانو آن را پذیرفتند. پس از اجرای آن، بیشتر صاحبان محلی به سادگی تصمیم گرفتند چادر ها و سایه بان های خود را از بین ببرند.

 

 

مالیات بر کلاه گیس:

نخست وزیر پروس در دوره خود، برخی قوانین و مقررات مالیاتی وضع نمود که یکی از آنها مالیات بر کلاه گیس بود. ماموران مالیاتی موظف بودند که بر روی کلاه گیس هایی که مد شده بودند نظارت داشته باشند و مهر دریافت مالیات را روی پوسته داخلی آن ها می زدند.

 

 

مالیات بر کلاه:

دولت بریتانیا پس از جنگ جهانی و شکست از آمریکا، مالیات های جدیدی وضع نمود که یکی از آنها مالیات بر کلاه بود. بنابراین کلاه دوزان بریتانیایی لازم بود برای فروش هر کلاه، از خریداران مالیات دریافت نمایند. در این خصوص برای فرار مالیاتی مجازات هایی در نظر گرفته شد که یکی از آنها اعدام بود.

 

مالیات ترقه و فشفشه:

برای ساکنین غرب ویرجینیا، برگزاری جشن استقلال، حدود 6 درصد گران تر از سایر نقاط احتساب می گردد. در واقع در این ایالت، انواع و اقسام وسایل آتش بازی، مشمول مالیات می شوند.

 

 

 

 

 

>
آموزش صفر تا صد نرم افزار هلو
آموزش انواع ثبت های حسابداری
آموزش کاربرد اکسل در حسابداری
آموزش صفر تا صد نرم افزار رافع
آموزش حسابدار تا مدیر مالی
سریعترین راه ورود به بازار کار حسابداری

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید