مردم کدام کشورها بالاترین نرخ مالیات را پرداخت می کنند؟

بالاترین نرخ مالیات کشورها

 

 

دانستن کدام کشورها بالاترین نرخ مالیات را برای درآمدهای بالا اعمال می کنند، امری مهم و تاثیرگذار برای جامعه است. در حال حاضر، مسأله مالیات برای همه کشورها دارای اهمیت بیشتری نسبت به گذشته شده است. بدون شک، در جوامعی که درآمدهای پایینی دارند، برای حمایت از اقشار ضعیف تر از مالیات استفاده می شود. اما در کشورهای با اقتصاد پیشرفته، مالیات برای تأمین بودجه دولت و پرداخت خدمات اجتماعی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. همچنین، برای کنترل بیشتر بخش خصوصی و تحریم رفتارهای غیر قانونی، اعمال مالیات بر درآمدهای بالا، یکی از روش هایی است که دولت ها می توانند از آن استفاده کنند. به طور کلی، مسأله مالیات برای تمام کشورها به عنوان یکی از موضوعات مهم و چالش برانگیز مطرح است که نیازمند بررسی و مدیریت هوشمندانه توسط دولت ها و مردم است.

 

نظریه های نرخ مالیات بالا:

نظریه اول:

بعضی افراد باور دارند که اعمال نرخهای بالای مالیات بر ثروت، به توزیع متوازن تر درآمد در جامعه کمک می کند و باعث افزایش برابری و اطمینان از آن می شود. به این ترتیب، افرادی که در شرایط کمتر رفاهی قرار دارند، می توانند بهترین شرایط خانوادگی، سلامتی و تغذیه را داشته باشند.

نظریه دوم:

بعضی از افراد دیگر باور دارند که اعمال نرخ بالای مالیات بر ثروتمندان، آنها را از  سرمایه گذاری و کار مایوس می‌کند.

 

بالاترین نرخ مالیات:

مالیات ابزاری مفید برای بهبود زندگی در هر کشوری است و درآمد آن به طور موثر برای بهبود رفاه شهروندان خود و دستیابی به اهداف برای توسعه زیرساخت ها مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال، همه کشورها دارای یک میزان مشخص و یکسان مالیات بر درآمد نیستند.

کشوری که بیشترین میزان مالیات را از درآمد هر شخص دریافت می‌کند، ساحل عاج با ۶۰ درصد مالیات است. فنلاند، ژاپن، دانمارک، استرالیا، سوئد و بلژیک همگی حدود ۵۰ درصد از مجموع درآمد افراد مالیات دریافت می‌کنند و پس از ساحل عاج در گروه کشورهای با بیشترین مالیات بر درآمد قرار دارند.

 

 

 

پیشنهاد می کنیم، مقاله مالیات بر درآمد اتفاقی را مطالعه کنید

 

 

 

نرخ مالیات در دنیا

نرخ مالیات در دنیا

 

نرخ مالیات در پرتغال 61.3%:

در پرتغال، نرخ مالیات بسیار بالاست و به شرح زیر است:

  • برای درآمد کارکنان و کسب و کارها و مشاغل، نرخ مالیات با افزایشی تا 47 درصد اعمال می‌شود.
  • مالیات سرمایه‌گذاری در املاک نیز بر اساس خالص ارزش دارایی محاسبه می‌شود.
  • در مورد مستمری بازنشستگان، نرخ ثابت مالیات 28 درصد است.
  • کارکنان با نرخ 11 درصد مالیات تامین اجتماعی پرداخت می‌کنند و کارفرمایان با نرخ 28.3 درصد مالیات آن را پرداخت می‌کنند.

در سال 2016، دولت پرتغال نرخ مالیات بر درآمد را تا 3.5 درصد بیشتر از حداقل حقوق کارگران افزایش داد. مالکیت املاک و مستغلات به عنوان مالیات بر دارایی و مالیات انتقال بر اساس منطقه شهرداری نرخ گذاری می شود. در صورت فروش مسکن اولیه خود، درآمد حاصل از آن مشمول مالیات است، مگر آنکه دوباره در پرتغال یا کشورهای عضو اتحادیه اروپا مسکن خریداری کنید.

پرتغال امکان بخشودگی مالیاتی را در زمینه های بهداشتی و تحصیلی در نظر گرفته است و اعتبار مالیاتی شخصی را بر اساس تعداد اعضای خانواده تعیین می کند. همسران، بازماندگان و والدین برای هدیه دادن و ارث بردن مالیات پرداخت نمی کنند، با این حال، مالیات 10.8 درصدی برای سایر درآمدها وجود دارد.

نکته : در پرتغال، مالیات خالص ثروت یا ارزش خالص دارایی وجود ندارد.

 

نرخ مالیات در اسلوونی 61.6%:

اسلوونی کشوری است که در جنوب شرقی اروپا قرار دارد.

در بیانیه ای, اسلونی حرکتی کرد که سیستم مالیات جمع آوری شده در کشور را ساده کرد. تخمین زده می شود که متوسط نرخ مالیات آن حدود 33.4 % باشد.

 

نرخ مالیات در بلژیک 58.4%:

بلژیک برای درآمدهای ملی و منطقه‌ای ساکنان خود، از جمله درآمدهای شغلی، اموال منقول و غیرمنقول، و درآمدهای متفرقه مالیات وضع می‌کند.

بالاترین نرخ افزایشی مالیات در بلژیک، 50% است (با احتمال افزایش تا 9% به دلیل مالیات اضافی عمومی که ممکن است اعمال شود). همچنین، نرخ مالیات تأمین اجتماعی کارکنان 13.07% از درآمد ناخالص است. به مالکان مستغلات، بسته به منطقه، مالیات 10% یا 12.5% از مالکیت تعلق می‌گیرد و علاوه بر آن، مالیات دارایی سالانه نیز وجود دارد.

بلژیک معمولاً سود سرمایه افراد را که از سهام کسب شده‌اند و به عنوان درآمد شغلی طبقه‌بندی می‌شوند، با نرخ مالیاتی معمولی افراد مالیات‌بندی می‌کند؛ اما بیشتر سودهای سرمایه‌ای افرادی که درگیر فعالیت‌های کسب و کاری نیستند، مشمول مالیات نمی‌شوند.

همچنین، بلژیک امکان تخفیف مالیاتی را برای هزینه‌های کسب و کار، پرداخت‌های بیمه اجتماعی و نفقه فراهم می‌کند. علاوه بر این، این کشور براساس مواردی مانند وضعیت تاهل، تعداد فرزندان و ...، امکان تخفیف مالیاتی را فراهم می‌آورد.

وجود اعتبارات مالیاتی برای اهدای صدقه، پرداخت های طرح بازنشستگی، سرمایه گذاری های مستغلات و سایر موارد امکان پذیر است.

در مورد مالیات بر ارث، باید توجه داشت که حتی به همسر، شریک جنسی و اولاد نیز تعلق می گیرد و برای این دسته از ذینفعان، نرخ آن می تواند تا 30 درصد باشد. البته برخی از ذینفعان بدون ارتباط خانوادگی و بستگان دور ممکن است برای مالیات بر ارث، نرخ بالای 80 درصد را بپردازند.

اگرچه مالیات خالص ثروت یا مالیات ارزش خالص وجود ندارد، اما مالیات بر ارث و مالیات بر درآمد افراد و همچنین مالیات بر مالکیت مستغلات املاک و مستغلات های صنعتی و تجاری، از مهمترین منابع درآمدی برای دولت هاست.

 

نرخ مالیات در فنلاند 57.5%:

فنلاند در اروپای شمالی است. اداره مالیات فنلاند به فرآوری مالیات در کشور رسیدگی می کند. شهروندان فنلاندی به طور متوسط 30.8 % مالیات بر درآمد خود می دهند , با بیش ترین میزان ممکن برای بالاترین میزان مالیات بر درآمد. مالیات جمع آوری شده در فنلاند در سراسر دولت, کلیسا, شهرداری ها, و بانک مرکزیشان توزیع می شود که با این پول ها مزایای خدمات اجتماعی مانند مزایای بیکاری, مزایای فرزند, بیمه سلامت و کمک های مالی دانشجویان پرداخت می شود.

 

 

 

پیشنهاد می کنیم، مقاله معافیت مالیاتی مناطق آزاد را مطالعه کنید

 

 

 

نرخ مالیات

نرخ مالیات

 

نرخ مالیات در سوئد 57%:

با توجه به سیاست های دولت سوئد، درآمد کسب و کارها به نرخ مالیاتی زیر تحت وصول قرار می گیرد:

  • درآمد حاصل از کار شغلی با نرخ افزایشی 57.1٪ مالیات مستقیم بر روی آن اعمال می شود. این نرخ بر اساس سطح درآمد افزایش پیدا می کند.
  • درآمد سرمایه شامل سود و بهره سرمایه با نرخ 30٪ مالیات مستقیم مواجه است. به عبارت دیگر، درآمد حاصل از سرمایه گذاری با این نرخ مالیاتی مستقیماً تحت تأثیر قرار می گیرد.
  • کارفرمایان نیز برای تامین اجتماعی، سهم 31.42٪ از حقوق کارکنان را به عنوان بیمه پرداخت می کنند. این پرداخت به صورت مستقیم از درآمد کارکنان کسر می شود.
  • همچنین، در سطح شهرداری، مالیات بر اموال وجود دارد. این مالیات بسته به ارزش و نوع دارایی ها متفاوت است.
  • با این حال، در سوئد، مالیات بر ارث وجود ندارد و وراثت املاک و مستغلات مستقیماً تحت تأثیر قرار نمی گیرد.
  • در نهایت، سوئد نه تنها مالیات بر ارزش خالص یا مالیات ثروت خالص ندارد، بلکه نهاد های حکومتی مرتبط با مالیات بر ارزش اقتصادی وجود ندارند.

تخفیفات شخصی برای درآمد موجود است و کسوری برای هزینه های کسب و کار یا حفظ درآمد، هزینه های مربوط به مسافرت کاری و افزایش هزینه های زندگی به دلیل ماموریت کاری یا نگهداری بیش از یک خانه وجود دارد.

علاوه بر این، در مورد خانه داری و هزینه های نگهداری منزل، کسوراتی نیز وجود دارد. در معاملات مسکن، خریدار حدود ۱.۵٪ از ارزش بازار یا هزینه انتقال را به عنوان هزینه تمبر پرداخت می کند.

 

نرخ های مالیات بالا در سایر کشور ها:

  1. آمریکا: ۳۵ درصد 
  2. فرانسه: ۳۴.۴۳ درصد 
  3. استرالیا: ۳۰ درصد 
  4. ایتالیا: ۲۷.۵۰ درصد 
  5. اسپانیا: ۲۵ درصد 
  6. دانمارک: ۲۲ درصد 
  7. هلند: ۱۹ درصد 
  8. آلمان: ۱۵.۸۳ درصد 
  9. ایرلند: ۱۲.۵ درصد 
  10. لهستان: ۸.۵۰ درصد         

 

 

 

پیشنهاد می کنیم، مقاله تشکیل پرونده مالیاتی را مطالعه کنید

 

 

 

خلاصه مطلب:

به افرادی که در پرتغال، اسلوونی، بلژیک، فنلاند یا سوئد درآمدهای بالایی از کار یا سرمایه‌گذاری به دست می‌آورند، درصد نرخ مالیات بر درآمد بیش از یک آستانه است و می‌تواند در حد بالاتر از 50 و کمتر از 60 درصد باشد. این نرخ‌های بالا، به دلیل مالیات بر درآمد و سرمایه‌گذاری افراد به اضافه سهم اجباری تامین اجتماعی، ایجاد می‌شود. در بعضی کشورها و موقعیت‌ها، ثروت نیز مشمول مالیات قابل توجه مستغلات و ارث می‌شود. برای بعضی اقتصاددانان و خط مشی‌گذاران، این نرخ‌های بالا به مثابه یک کل به کشور کمک می‌کنند، در حالی که برای دیگران، ممکن است مانعی برای پیشرفت اقتصادی باشند.

>
آموزش صفر تا صد نرم افزار هلو
آموزش انواع ثبت های حسابداری
آموزش کاربرد اکسل در حسابداری
آموزش صفر تا صد نرم افزار رافع
آموزش حسابدار تا مدیر مالی
سریعترین راه ورود به بازار کار حسابداری

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید