سامانه پرداخت قبوض مالیاتی، معرفی و آموزش کار با سامانه

قبض مالیاتی و نحوه پرداخت آن

 

 

مالیات بخشی از درآمد دولت محسوب می شود و و پرداخت آن توسط شخص، موسسات و واحد های اقتصادی لازم و اجباری می باشد. مودیان مالیاتی باید در زمان مقرر اعلام شده از سوی سازمان امور مالیاتی، باید اقدام به ثبت نام و ارائه اظهارنامه مالیاتی کنند و بعد از بررسی، مالیات متعلقه به آنان اعلام می شود و باید برای پرداخت این قبوض مالیاتی اقدام کنند.

اگر چنانچه برای ارائه اظهارنامه مالیاتی، به صورت الکترونیکی در سامانه پرداخت قبوض مالیاتی ثبت نام کنید، دیگر نیازی به مراجعه حضوری نمی باشد. بعد از ثبت نام در سامانه، قبض مالیات و عوارض صادر می شود و بعد از دریافت این قبض، مودیان می توانند از طریق شناسه قبض و شناسه پرداخت آن، به وسیله درگاه های بانک ملی، ATM، تلفنبانک، اینترنت بانک و دستگاه پز، قبض مالیاتی مربوطه را پرداخت کنند. بعد از پرداخت قبض مالیاتی دیگر نیازی به ثبت نام در سامانه نمی باشد.

 

چگونگی پرداخت قبض مالیاتی:

سازمان امور مالیاتی برای کم کردن میزان مراجعات حضوری مودیان به سازمان برای پرداخت قبوض مالیاتی، شرایط روش پرداخت الکترونیک را فراهم کرده است. نحوه پرداخت قبض مالیات به این صورت است که مودیان می توانند با ثبت نام در سامانه و تکمیل فرم، پرداخت قبض مالیات با شناسه پرداخت و شناسه قبض  را انجام دهند. از این رو جهت اسم نویسی در سامانه و صدور قبض مالیاتی باید اقدامات زیر را انجام دهند:

1. ابتدا باید وارد سامانه پرداخت قبض مالیات سازمان امور مالیاتی شوید.

2. در مرحله بعد اطلاعات مورد نیاز قبض را تکمیل کنید و تاییدیه اطلاعات را دریافت نمایید.

3. در مرحله بعد برای شما قبض صادر خواهد شد که می توانید با شناسه پرداخت و شناسه قبض آن را بپردازید.

4. در آخر نیز می توانید از طریق کارت های عضو شتاب، عابر بانک یا باجه های بانکی برای پرداخت آن اقدام کنید.

دقت داشته باشید هنگامی که به سامانه tax.gov.ir وارد می شوید، باید قبل از ورود به سیستم حتماً نام کاربری و کلمه عبور را از پست دریافت کرده باشید. برای دریافت شناسه قبض نیز باید مراحل زیر را باید طی کنید:

1. پس از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور، اطلاعات ثبت شده نمایش داده می شود و باید صحت آنها را بررسی کنید.

2.  اطلاعاتی مثل نوع مالیات، مرحله وصول، کلاسه پرونده، منبع مالیات، نوع مالیات بر عملکرد را بررسی کنید.

3. در گام بعد اطلاعات مربوط به مالیات به شما نمایش داده می شود و باید تمام کارهای مربوطه را پر کنید و در صورت خالی بودن گزینه عدد صفر را درج کنید.

4. در مرحله بعد با انتخاب گزینه ادامه عملیات اطلاعات کلی به شما نمایش داده می شود.

 

 

 

پیشنهاد می کنیم، مقاله نکات مهم دادرسی مالیاتی را مطالعه کنید

 

 

 

پرداخت قبوض

 

پرداخت قبوض:

در مراحل پرداخت قبوض به صورت الکترونیکی، سه گزینه شامل پرداخت آنلاین، چاپ قبض و لیست قبوض ثبتی نمایش داده می شود. با انتخاب گزینه پرداخت آنلاین، می توانید با استفاده از درگاه پرداخت موجود در سامانه، مبلغ قبض را به صورت آنلاین پرداخت کنید. گزینه چاپ قبض، به شما امکان چاپ نسخه قبض مالیاتی را می دهد و با گزینه لیست قبوض ثبتی، می توانید لیستی از قبوض مالیاتی ثبت شده در سامانه را مشاهده کنید.

 

پرداخت قبض مالیات با شناسه 30 رقمی؛ یکی از روش‌های پرداخت قبوض مالیات:

افراد مشمول مالیات بعد از پر کردن اظهارنامه مالیاتی و پس از مشخص شدن مبلغ مالیات، باید قبوض مالیاتی خود را پرداخت کنند. دولت برای تسهیل در پرداخت مالیات روش‌های متفاوتی را ایجاد کرده است. پرداخت از طریق شناسه 30 رقمی قبض مالیات یکی از روش‌های آسان پرداخت مالیات به شمار می‌رود. برای پرداخت از طریق شناسه 30 رقمی نسیم باید به آدرس اینترنتی payments.tax.gov.ir مراجعه کنید.
در این بخش گزینه «شناسه 30 رقمی نسیم» را باید انتخاب کنید. بعد از اینکه این شناسه را وارد کردید، اطلاعات قبض مالیاتی شما نمایش داده می‌شود و درصورتی‌که مغایرتی نداشت، قادر به پرداخت خواهید بود. صاحبان مشاغل مشمول مالیات باید ابتدا در سامانه مودیان ثبت‌نام کنند و در تاریخ‌های معین، گزارش‌های مالیاتی خود را ارائه دهند. 

 

 

لیست قبوض پرداختی:

با قبول گزینه لیست قبوض پرداختی، صفحه‌ای نمایش داده می‌شود که می‌توانید با علامت ضرب در قرمز فیش را حذف کنید و در صورت پرداخت موفق قبض، در ستون دوم با شماره نمایش داده می‌شود. همچنین، با انتخاب گزینه چاپ، می‌توانید قبض صادره را از طریق بارکد خوان عابربانک‌ها پرداخت کنید.

در چند مورد قبض مالیاتی برای مودیان صادر نمی‌شود:

  •  در صورتی که مبلغ مالیاتی صفر باشد، قبض صادر نمی‌شود.
  •  در صورت نداشتن کد اقتصادی قبض صادر نمی‌شود.
  •  در صورت مغایرت کد حوزه و کد شعبه، قبض صادر نمی‌گردد.

در صورت مغایرت، اشخاص حقیقی می‌توانند اطلاعات را در همین صفحه اصلاح نمایند. همچنین، در صورت وجود خطا یا مغایرت، می‌توانید با استفاده از لینک ابطال قبض، آن را باطل کنید.

 

 

 

پیشنهاد می کنیم، مقاله تبعات عدم استفاده از کارتخوان را مطالعه کنید

>
آموزش صفر تا صد نرم افزار هلو
آموزش انواع ثبت های حسابداری
آموزش کاربرد اکسل در حسابداری
آموزش صفر تا صد نرم افزار رافع
آموزش حسابدار تا مدیر مالی

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید