خدمات حسابداری اینترنتی و بررسی مزایای آن

خدمات حسابداری اینترنتی و مزایای آن

 

خدمات حسابداری در دنیای حال فقط به ارائه خدمات نیست بلکه در کنار خدماتی که ارائه می دهد کیفیت و ضمانت ، هزینه پایین ، امنیت اطلاعات ، پشتیبانی ، تضمین تعهدات و مشاوره در کلیه امور مالی نیاز مشتری است و برای مشتریان به جز ارائه خدمات حسابداری این موارد بیشتر اولویت دارد .

 

خدمات حسابداری اینترنتی:

خدمات حسابداری اینترنتی را می توان یکی از هزاران زمینه های ایجاد شده در نتیجه پیشرفت های تکنولوژیکی نرم افزاری ها و شبکه های کامپیوتری دانست . خدمات حسابداری آنلاین می تواند در بسیاری از زمینه ها به کلیه سازمان ها سود رسانی نموده و موجب بهینه شدن فعالیتها گردد . از مهمترین مزایای آن استفاده بهینه از نیروی کار ، صرفه جویی در هزینه ها و فضای فیزیکی شرکتها و سازمانها ، دقت بالای خدمات ارائه شده و نیز امکان دریافت گزارشات مدیریت به صورت ۲۴ ساعته و بدون توجه به محل فیزیکی را یاد نمود .

 

اهمیت اطلاعات مالی در استفاده از خدمات حسابداری:

 

شرکت ها و کسب و کار های مختلف درک درستی برای تجزیه و تحلیل نقاط قوت و ضعف خود در بازار ندارند و این امکان با در دست داشتن اطلاعات مالی درست به دست می آید.

استفاده از اطلاعات مالی خام برای شرکت ها و موسسات، منفعتی ندارد و لازم است که این اطلاعات به صورت درست طبقه بندی شوند و قابل تجزیه و تحلیل باشند که لازمه این امر، دانش حسابداری می باشد.

 

مزایای استفاده از خدمات حسابداری اینترنتی :

  • استفاده از تیم حسابداری با تجربه و مجرب
  • پرداخت هزینه های بسیار کمتر نسبت به تیم حسابداری مستقر
  • دقت بسیار بالا در دریافت خدمات حسابداری
  • به روز بودن سیستم حسابداری
  • عدم اشغال فضای فیزیکی در محل شرکت جهت واحد حسابداری
  • امنیت بالای دیتا های حسابداری
  • امکان دریافت گزارشات مالی به صورت ۲۴ ساعته
  • امکان دریافت گزارشات مالی از هر نقطه ای در جهان
  • محرمانه ماندن کلیه اسناد و مدارک

 

جزئیات خدمات حسابداری اینترنتی:

خدمات اینترنتی به تمامی خدماتی گفته می شود که بتوان آنها را از راه دور و با در دست داشتن فضای مجازی انجام داد که در بخش حسابداری شامل موارد زیر می شود:

 

از جمله اقدامات حسابداری که افراد مجرب می توانند از راه دور و به صورت اینترنتی انجام دهد، می توان به موارد زیر اشاره نمود که هر کدام از آنها به صورت مختصر شرح داده شده است.

ثبت و تنظیم اسناد حسابداری: ثبت تمامی رویداد های مالی در دفاتر عمومی و دفاتری مانند دفتر روزنامه، دفتر کل، دفاتر معین، فروش، خرید، حساب های تفصیلی و… که به نوع واحد آن وابسته می باشد.

استخراج گزارش های مالی: تهیه و تنظیم گزارش های مالی در قالب ترازنامه، صورت حساب سود و زیان، صورت حساب های بانکی و سایر گزارشات قابل تجزیه و تحلیل.

اصلاح حساب ها: شناسایی اشتباهات به وجود آمده در دفاتر و اسناد و تصحیح آنها جهت تنظیم دفاتر.

تنظیم اظهارنامه مالیاتی: تهیه و تنظیم اظهارنامه های مالیاتی با توجه به دفاتر قانونی موجود در سازمان صورت می گیرد که پس از تهیه به سازمان امور مالیاتی ارسال شده و توسط ممیزین مالیاتی مورد بررسی قرار می گیرد.

انبار گردانی: موضوع انبار گردانی در خدمات اینترنتی ممکن است کمی عجیب به نظر برسد ولی می توان گفت که در واحد های تولیدی و همچنین فروشگاه ها، این نوع از خدمات هر ساله می تواند به صورت مجازی و اینترنتی توسط حسابداران تهیه و پیگیری شود.

 

 

 

پیشنهاد می‌شود مقاله کشف تقلب یا تخلف اداری را مطالعه کنید

 

 

 

 

نحوه ارائه خدمات حسابداری اینترنتی:

واحد های ارائه دهنده این گونه خدمات، پس از ثبت تمامی تراکنش های مالی و تجزیه و تحلیل آنها به به روز رسانی این اطلاعات می پردازند. در این خصوص وظیفه سازمان های متقاضی خدمات اینترنتی حسابداری می باشد که نسخه ای از اسناد را در موعد مقرر به شرکت حسابداری مذکور ارائه نمایند.

تمامی اسناد دریافتنی بایستی بر اساس تاریخ و دسته بندی مشخص در بایگانی مرتب شده باشند و بتوان به آنها دسترسی آسانی داشت.

لازم به ذکر است که خدمات حسابداری اینترنتی تنها برای شرکت ها ارائه نمی شود بلکه تمامی اشخاصی که به هر نحوی در تهیه اظهارنامه های مالیاتی، تهیه صورت های مالی و … با مشکل مواجه هستند، می توانند از خدمات حسابداری اینترنتی استفاده نمایند.

 

چرایی استفاده از خدمات حسابداری اینترنتی:

با توجه به توضیحات فوق و مزایای برشمرده درخصوص استفاده از سرویس حسابداری آنلاین ،  در شرایط کنونی اقتصادی که یکی از مهمترین اهداف سازمان ها و شرکت ها استفاده بهینه از نیروی کار و صرفه جویی منابع می باشد ، استفاده از این نوع خدمات توصیه می گردد به طوری که در بسیاری از کشورهای جهان این نوع خدمات توسعه روز افزون داشته است . 

 

خدمات حسابداری اینترنتی و شرکت های دارای شعب:

 

در شرکت هایی که دارای چندین شعبه می باشند، حسابداری به این نحو است که شعب علاوه بر ثبت اسناد حسابداری، بایستی گزارشات مالی و صورت عملکرد را برای شعبه مرکزی ارسال نمایند.

در خدمات اینترنتی حسابداری این امکان به راحتی فراهم شده است و شعب می توانند تمامی حساب ها را در حساب شعبه مرکزی متمرکز نمایند و اطلاعات مالی را به صورت لحظه ای در اختیار داشته باشند.

 

 

 

پیشنهاد می‌شود مقاله سند اختتامیه و افتتاحیه را مطالعه کنید

 

>
آموزش صفر تا صد نرم افزار هلو
آموزش انواع ثبت های حسابداری
آموزش کاربرد اکسل در حسابداری
آموزش صفر تا صد نرم افزار رافع
آموزش حسابدار تا مدیر مالی
سریعترین راه ورود به بازار کار حسابداری

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید