ورزش های مناسب حسابداران در حین کار چیست؟

 

در صورتی که مدت زمان زيادي با کامپیوتر مشغول کار هستید ولی حرکت‌های اصلاحی را انجام نمی‌دهید و مراقبت‌‌های مهم را  از بدن رعایت نمی‌کند امکان دارد برای شما مشکل ساز شود. آسیب‌های ناشی از این شغل را نباید نادیده گرفت. یکی از مهمترین مشکلات حسابداران نشستن‌های طولانی مدت پشت میز کامپیوتر است. پس اگر حسابدار هستید.

 

نکاتی برای حفظ سلامتی حسابداران:

برای این‌ که یک حسابدار حرفه‌ای و کارآمد باشیم باید از لحاظ جسمی و روحی نیز به موارد زیر توجه کنیم:

♦️ تغذیه مناسب

♦️ خواب مناسب

♦️ دوری از استرس

♦️ ورزش مناسب

♦️ ارگونومی مناسب (وضعیت بدنی مناسب)

 

تغذیه مناسب:

یکی از نکات کلیدی برای سلامتی هر فرد رعایت رژیم غذایی مناسب می باشد که حسابداران هم از این قاعده جدا نمی باشند. حسابداران به علت استفاده از مغز خود باید از مواد غذایی مناسب که برای تقویت حافظه و کارکرد مغز مناسب است، استفاده نمایند که در این خصوص می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خوردن مویز در صبح به صورت ناشتا
  • خوردن انواع میوه ها مانند انار، سیب، به و…
  • خوردن سبزیجات مانند خرفه، کرفس، برگ چغندر و …
  • خوردن عسل در وعده غذایی صبحانه
  • خوردن چهار مغز (گردو، بادام، فندق و پسته)
  • رعایت ساعت رژیم غذایی

 

خواب مناسب:

عدم رعایت خواب مناسب می‌تواند آثار بلند مدت منفی در جسم و روح افراد باقی بگذارد، بنابراین حسابداران که از فکر و حافظه خود به عنوان یک ابزار مهم در شغل خود استفاده می‌کنند باید به این مورد توجه کنند. خواب کافی و کیفیت آن بر عملکرد زمان بیداری تاثیر دارد.

 

نکته:

طبق نظر پزشکان ساعت خواب مناسب 8 ساعت است و از ساعت 11 شب شروع میشود کیفیت خواب اول شب زیاد است و خستگی کار روزانه را ازبین می‌برد.

حدود ساعت ۱۱ شب تا چهار صبح برخی هورمون‌هایی که برای سلامت بدن ضروری هستند در خواب ترشح می‌شوند و اگر فردی در این ساعات بیدار باشد، قطعا این هورمون‌ها نمی‌توانند به طور مناسب در بدنش ترشح شوند.

 

دوری از استرس:

شغل حسابداری یکی از مشاغلی است که با استرس زیاد همراه است. حسابداران باید به این نکته توجه نمایند که اگر از استرس فاصله نگیرند خطرات زیادی ان ها را تهدید خواهد کرد که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایجاد ناراحتی روحی و روانی
  • خطر مبتلا به فشار خون
  • خطر مبتلا به سرطان
  • خطر سکته های قلبی و مغزی

 

 

پیشنهاد می‌کنیم مقاله نحوه کنترل استرس در شغل حسابداری را مطالعه نمایید.

 

 

 

نکته:

یکی از دلایل استرس کارکنان مالی، درک نکردن ارزش کاری حسابداران توسط مدیران و عدم حمایت و پشتیبانی آنهاست. 5 راهکار طلایی برای دوری از استرس در حسابداران شامل موارد زیر است:

♦️ ایجاد نظم در کار

♦️ فعال ماندن (بی تحرک نبودن)

♦️ مثبت اندیش و مهربان بودن (رفتار صمیمانه با همکاران)

♦️ قدر موقعیت خود را دانستن

 

خوب است به عنوان یک حسابدار حرفه ای ضمن توجه به سلامت بدن و جسم در زمینه مهارت های یک حسابدار موفق هم مواردی را دانسته و اجرا کنیم پس در این زمینه پیشنهاد می‌کنیم به مقاله مهارت های ارتباطی برای حسابداران موفق سری بزنید.

 

ورزش مناسب:

ورزش کردن عملی ثابت شده علمی است که در سلامتی هر فرد تاثیر به سزایی دارد. حسابداران نیز نباید به راحتی از کنار آن بگذرند. انجام ورزش مناسب و منظم در برنامه هفتگی برای هر حسابدار ضروری می باشد. ورزش صبحگاهی به مدت ۵ دقیقه و بسیار سبک برای شادابی در طول روز تاثیر زیادی دارد. وانجام یک ورزش حرفه ای حداقل ۴ روز در هفته و هنگام عصر و یا غروب آفتاب برای سلامتی هر فرد ضروری است.

بهترین ورزشی که برای حسابداران توصیه می شود، پیاده روی و کوهنوردی است. هر یک از این ها برای تقویت حافظه و سلامتی جسمی و روحی بسیار موثر است. مدت زمان هر مرتبه پیاده روی حداقل سی دقیقه می باشد. پیاده روی باید طوری انجام شود که باعث عرق کردن بدن شود.

 

 

ورزش مناسب حسابداران:

♦️ همان طور که بر روی صندلی نشسته‌اید دست راست را بر روی قسمت بیرونی زانوی سمت راست گذاشته و با تمام  نیرو زانو را فشار دهید مثل این که می‌خواهید زانو را به سمت پای چپ هل دهید. در همان زمان با پای راست فشاری در خلاف جهت دست و برای مقابله با آن وارد کنید. این کار را با دست و پای چپ تکرار کنید

♦️ دست راست را بر روی قسمت داخلی زانوی راست قرار داده  و  فشار دهید مثل این که بخواهید آن را از پای چپ دور کنید و در همان زمان با پای راست با   این فشار مقابله کنید. این حرکت را روی پای دیگر تکرار کنید

♦️ دست راست را بر روی زانوی راست قرار داده و تا جایی که می‌توانید زانو را به سمت پایین فشار دهید و کششی در زانو ایجاد کنید. این حرکت را هم روی پای دیگر و یا هم‌زمان روی هر دو پا تکرار کنید

♦️ با دست چپ، مچ دست راست را گرفته و در جهت مخالف بکشید. روال را تغییر داده و دوباره تکرار کنید

♦️ در حالی که بر روی صندلی نشسته‌اید، لبه آن را با دست گرفته و با تمام قدرت مثل زمانی که می‌خواهید صندلی را بلند کنید به آن نیرو وارد کنید

♦️ هر دو دست را بر روی میز قرار دهید، دست چپ را مشت کرده و آن را بر کف دست راست عمود کنید و محکم به هم فشار دهید

♦️ همان طور که بر روی صندلی نشسته‌اید، دستها را پایین بیاورید و کف دست‌ها را به هم بچسبانید و آن‌ها را محکم به هم فشار دهید. این تمرین را در حالتی که انگشتان به سمت بالا هستند تکرار کنید

♦️ پاها را از زمین بلند کنید و به هم گره بزنید و آنها را در جهت مخالف بکشید تا عضلات‌تان خسته شود

♦️ پاها را کاملا صاف و از زمین بلند کنید و روی هم بگذارید و با پای بالایی پای پایینی فشار بیاورید. جای پاها را عوض کنید

 

نکته:

پیاده روی و کوهنوردی از جمله ورزش‌های مناسب حسابداران است.

 

ارگونومی مناسب بدن:

افرادی که شغل حسابداری را انتخاب می کنند بشترین حالت بدن ها نشستن پشت رایانه می باشد؛ بنابراین بر آن ها واجب است که وضعیت بدنی مناسب در هنگام نشستن داشته باشند.

هنگام نشستن پشت میز رایانه به نکات زیر نیز توجه کنید:
– مچ دست ها باید مستقیم باشد و به سمت بالا و پایین و یا طرفین خم نشده باشد.
– ران موازی با سطح کف اتاق باشد.
– آرنج باید اندکی از ۹۰ درجه گشوده تر باشد.
– زانوها ۲ الی ۳ سانتیمتر باید از لبه صندلی جلوتر باشد.
– مونیتور باید ۴۵ الی ۵۵ سانتی متر از پیشانی فاصله داشته باشد. راس مونیتور نیز با سطح چشم ها در یک راستا باشد. صفحه کلید بهتر است ۲ سانتی متر بالاتر از ساعد قرار گرفته و کمی نیز خم گردد.

 

 

نکات مهم در هنگام نشستن پشت میز:

حسابداران هنگام نشستن پشت میز به نکات زیر توجه کنند:

♦️ مچ دست‌ها و ران پاها موازی با سطح باشد

♦️ زاویه آرنج دست باید 90درجه باشد

♦️ زانوها باید 2 تا 3 سانتیمتر از لبه صندلی‌ جلوتر باشد

♦️ مانیتور باید 55 سانتیمتر از پیشانی فاصله داشته و صفحه کلید باید 2 سانتیمتر بالاتر از ساعد قرار بگیرد

♦️ هر 45 دقیقه از پشت کامپیوتر بلند شده و چند قدم بزنید

 

 

به عنوان یک حسابدار از چشم‌ هایتان مراقبت کنید!

همه حسابداران در طول روز با اعداد و ارقام سرو کار دارند و معمولا مشغول نوشتن بر روی کاغذ هستند و به طور پی در پی به مانتیور خیره می‌شوند. بنابراین ممکن است دچار قرمزی چشم، خشکی و آبریزش چشم شوند که در اثر خستگی چشم به وجود می‌آید. پس برای اینکه به این عارضه مبتلا نشوید هر 30 دقیقه یکبار به چشم هایتان استراحت بدهید.

 

نکته:

بهترین کار برای استراحت چشم‌ها نگاه کردن به دوردست‌ها و بستن چشم‌ها برای رفع خستگی است.

 

استفاده از ضدآفتاب برای حسابداران:

شاید خنده دار به نظر برسد، اما این طور نیست که فقط هنگام مواجه شدن با نور خورشید از کرم ضدآفتاب استفاده کنیم، بلکه اگر حسابدار هستید و بیشتر از هشت ساعت در روز مقابل نور رایانه یا لامپ های مهتابی می نشینید، باید هر سه، چهار ساعت یک بار ضدآفتاب بزنید تا احتمال بروز آسیب های پوستی را به حداقل برسانید.

 

استاندارد های خشک و سخت‌ گیرانه:

یکی از عوامل تنش زا برای حسابداران محیط کاری خشک و وجود استانداردهای سخت گیرانه برای آنهاست. حسابداران همواره نیاز به به روزرسانی سطح دانش خود دارند تا مرتکب خطا نشوند، زیرا نتیجه این خطاها، بوجود آمدن جرائم نقدی و غیر نقدی برای کارفرماست.

 

نکته:

به این نکته توجه داشته باشید که همیشه امکان دارد حسابداران نیز در کار خود دچار اشتباهاتی شوند و این موضوع استرس زیادی را به حسابداران تحمیل می‌کند، بنابراین استفاده از مرخصی‌های سالانه و مسافرت برای رفع این خستگی‌ها توصیه می‌شود.

>
آموزش صفر تا صد نرم افزار هلو
آموزش انواع ثبت های حسابداری
آموزش کاربرد اکسل در حسابداری
آموزش صفر تا صد نرم افزار رافع
آموزش حسابدار تا مدیر مالی
سریعترین راه ورود به بازار کار حسابداری

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید