در شغل حسابداری کدام بخش پولسازتر است؟

در شغل حسابداری کدام بخش پولسازتر است؟

 

یکی از مشاغلی که در ایران بازار خوبی دارد و درامد خوبی را به خود اختصاص داده است حسابداری است. اگر هنوز برای شغل آینده خود تصمیم نگرفته اید و میخواهید شغلی را برای خود انتخاب کنید که اولا درآمد خوبی داشته باشد و ثانیا مناسب با شخصیت و خصوصیات درونی شما باشد این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. در این مقاله حقوق و درآمد شغل حسابداری را در ایران و خارج از کشور با هم مقایسه کرده ایم و شما را با ویژگی ها و وظایف یک حسابدار موفق و موظف آشنا کرده ایم و فهرستی از فرصت های شغلی حسابداری را در این صفحه برای شما عزیزان آورده ایم .

در صفحه زیر امکانی را فراهم کرده ایم که میتوانید با ثبت اطلاعات تان به عنوان حسابدار و یا کارآموز به سرعت وارد بازار کار شوید و کسب درآمد کنید. در صفحه زیر لیست کارفرمایان، حسابداران جویای کار و افراد جویای کارآموزی را همراه با طلاعات تماس میتوانید مشاهده کنید.

 

برون سپاری مالی چیست؟

برون‌سپاری (Outsourcing) در حقیقت قراردادی است که بین یک شرکت کارفرما و شخص، تیم و یا شرکتی دیگر بسته می‌شود که طبق آن قرارداد بخشی از امور شرکت کارفرما به آن شخص، تیم یا شرکت واگذار می‌شود. کار چه در درون شرکت کارفرما انجام شود و چه در خارج از آن، در صورتی که شرکت، تیم یا شخصی کاری را که شرکت کارفرما زمان، مهارت و یا فضای کافی برای انجام آن را ندارد انجام دهد برون‌سپاری انجام شده است. 

با برون‌سپاری در هزینه‌های شرکت صرفه‌جویی می‌شود و از بزرگ شدن بی‌رویه و بیش از حد شرکت جلوگیری می‌شود. این کار به دلایل گوناگون و در امور گوناگونی انجام می‌پذیرد که امور حسابداری از معمول‌ترین آن‌ها است.

برون‌سپاری حسابداری (Accounting Outsourcing) زمانی صورت می‌گیرد که شرکت کارفرما بخشی از امور حسابداری خود را به شرکتی یا فردی حقیقی یا حقوقی واگذار کند. بین شرکت کارفرما و پیمانکار (شرکت یا شخصی که امور حسابداری را تقبل می‌کند) قراردادی نوشته می‌شود و طبق آن قرارداد امور حسابداری که پیمانکار متقبل می‌شود، زمان و نحوه تحویل آن‌ها و هزینه انجام آن‌ها مشخص می‌شود.

نکته مهم و قابل توجه در برون‌سپاری حسابداری این است که همه امور حسابداری یک شرکت نباید برون‌سپاری شود، بلکه به صورت دوره‌ای تنها بخشی از امور می‌توانند برون‌سپاری شوند. هم‌چنین باید دقت شود که برای برون‌سپاری حسابداری از شرکت‌ها و افرادی استفاده شود که تبحر و تعهد کافی در انجام این امور را دارا باشند.

 

 

جایگاه اجرایی حسابداری در بازارکار:

• حسابرسی داخلی
• سرپرستی امور حسابداری بدون مقیم شدن
• سرپرستی حسابداری از طریق حضور تیم اجرایی
• حسابداری آنلاین و تحت وب
• کنترل اسناد حسابداری و نیروی مستقر در امور مالی
• حسابداری انفرادی بصورت نیمه وقت
• حسابداری تمام وقت و مدیریت مالی
• مشاوره مالی و امور تولید و فروش
• برنامه ریزی و پیاده سازی سیستم حسابداری با نرم افزار
• برنامه ریزی و پیاده سازی سیستم حسابداری بدون نرم افزار
• طراحی فرمول تولید و نرم افزار حسابداری اختصاصی
• پروژه های مالی

 

گرفتن پروژه‌های مالی خاص:

پروژه‌هایی که در یک مدت زمان کوتاه می‌توانند درآمدزایی بالایی را برای شما رقم بزنند. این پروژه‌ها می‌توانند تاثیر بسیار مثبتی در سوابق کاری شما داشته باشند. پروژه‌های خاصی که معمولا دارای حساسیت زیادی از طرف صاحب آن هستند، می‌توانند نقش بسزایی در شخصیت یک حسابدار داشته باشند. از نمونه‌های این پروژه‌ها می‌توان مدیریت مالی سریال‌های تلویزیونی، رادیویی و برنامه‌های تولیدی شبکه‌های اجتماعی را نام برد. حال ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که چگونه می‌توان تعداد پروژه‌های حسابداری را افزایش داد؟ در زیر نکاتی  برای افزایش این پروژه‌ها معرفی شده‌اند.

  • بهینه سازی و مدیریت زمان
  • استفاده از تجربیات حسابداران با تجربه و با سابقه زیاد
  • کسب تجربه کاربردی  
  • بهبود روابط اجتماعی و افزایش نگرش تیمی
  • توجه بیشتر به رسانه‌ها
  • داشتن تسلط کامل به نرم افزار‌های حسابداری

 

 

 

پیشنهاد میشود مقاله شرح وظایف حسابداری را اینجا بخوانید

 

 

 

بهینه سازی سیستم های حسابداری:

از پروژه های خیلی سنگین بشمار می رود و طرف متقاضی شما شرکت هلدینگ ، نمایندگی های شرکت های خارجی و شرکتهای بزرگ نفتی هستند . اجرای پروژه شامل تحلیل سیستم ، فاینانس ، اتوماسیون اجرایی آنها طبق ایزو ، پیاده سازی شبکه تحت نتورک و در نهایت سیستم حسابداری پیشرفته به همراه سرور است.

شخصی (حقیقی یا حقوقی) که به عنوان تحلیل گر مالی با این شرکتها روبرو می شود باید به تمامی آیتم های ذکر شده تسلط داشته باشد و بتواند با لینک شدن با همکاری یک شرکت برنامه نویسی حرفه ای ، نرم افزار اختصاصی حسابداری و اتوماسیون داخلی کاربردی و خیلی خوبی را پیاده سازی نماید. در حقیقت سیستم های حسابداری یک شبکه مالی متصل است که از طریق یک مرکز کنترل و پشتیبانی می شود.

 

حسابدار مالی:

حسابداری مالی تاکید زیادی بر فرآیند جمع آوری داده ها برای گزارش های مالی و گزارشگیری خارجی دارد و بیشتر به معاملاتی می پردازد که قبلاً اتفاق افتاده است. حسابداران مالی با همکاران و همچنین مدیریت شرکت برای ابداع استراتژی هایی جهت افزایش سودآوری شرکت همکاری می کنند. آنها همچنین تمام فعالیت های مالی مستند شده در دفاتر کل را مورد بررسی قرار میدهند. حسابداران مالی اغلب بر حسابداری دفتر کل، مدیریت کمک هزینه، حساب های دریافتنی، حساب های پرداختنی، حقوق و دستمزد و دارایی های ثابت نظارت می کنند همواره فرآیندهای مربوط به بررسی امور حسابداری کسب و کار را زبر نظر دارند .

 

حسابداری آنلاین و تحت وب:

نوعی اجرای پروژه در محیط مجازی و بصورت شبکه اینترنتی است. متقاضیان اصلی این نوع قراردادها اشخاصی هستند که دارای چندین شعبه فعالیت تجاری در یک شهر ، استان ، داخل و یا خارج از کشور هستند. مدیر پروژه از طریق ریموت و یا وب کلیه اسناد، خریدها و فروش های ثبت شده در شعبه را در دفتر مرکزی کنترل کرده و گزارشات و صورته ای مالی تلفیقی را تنظیم و ارائه خواهد کرد.

 

سرپرستی امور حسابداری بدون مقیم شدن:

بصورت خلاصه مدیریت مالی غیر حضوری است . معمولاً شرکتهای مالی و حسابداری سکان دار اصلی این پروژه ها هستند. البته مشتریان این نوع پروژه ها از لحاظ اعتباری سختی طی شدن فرآیند اجرای آن را قبول می کنند. دلیل سختی آن است که بیشتر کارفرمایان باید اسناد مالی خود را جهت ثبت و تحلیل به شرکتهای مالی و حسابداری منتقل کنند .

سازمان امور مالیاتی و در کل قوانین مالیاتی مشاغل اصلی ترین نقش را در تشکیل انواع پروژه های مالیاتی ایفا می کند. با ظرافت آیین نامه ها و دستورالعمل های اجرایی انواع قوانین مالیاتی و ازدیاد ثبت شرکتها و در کل فعالیت های تجاری ، سازمان امور مالیاتی از طریق این دستورالعمل ها به همراه سامانه های متنوع قصد کنترل این ترافیک مالیاتی را دارد. از این رو بازار کار این بخش از کار حسابداری در گرایش های مالیاتی خیلی داغ شده است و باعث بوجود آمدن مدل های مختلفی از این رشته شده است.

 

 پروژه مالیاتی:

• مدیریت مالی در اجرای قوانین مالیاتی
• پیاده سازی اصول استاندارد قوانین مالیاتی
• راهکارهای کاهش قانونی مالیات
• مشاوره مالیاتی خصوصی
• مشاوره مالیاتی قراردادها و معاملات
• مدیر اجرایی مالیاتی
• حسابرسی مالیاتی

برای اینکه بیش از این حوصله شما دوستان عزیز سر نرود دو مورد از این مدل را برای شما توضیح می دهم.

 

مشاور امور مالی شخصی:

یک مشاور امور مالی شخصی با افراد کار می‌کند و طبق اهداف فرد، برنامه‌های مالی مشخصی را برای او ارزیابی و تدوین می‌کند. مشاوران مالی شخصی طبق شرایط متفاوت افراد ممکن است توصیه‌هایی برای سرمایه گذاری یا راه‌هایی برای کاهش هزینه‌ها ارائه دهند. مشاوران امور مالی شخصی می‌توانند با  موسسات مشاوره مالی نیز کار کنند و به مشتریان آن‌ها خدماتی ارائه دهند.

 

مدیریت مالیاتی:

پرداخت مالیات یک بخش ضروری از عملیات کسب وکار است. همچنین یک فرآیند پیچیده است که نیازمند پایبندی شدید به قوانین کشور است. نظارت بر قوانین مالیاتی برای حفظ هر سازمان حیاتی است. اگر تکالیف مالیاتی به خوبی انجام نشوند، مجازات های غیرمنتظره و تضعیف منافع ممکن است رخ دهد، به همین جهت به صورت بالقوه برخی چالش ها و دردسر های مالیاتی وجود دارد که ممکن است شرایط هر کسب و کاری را دشوار کند. سازگاری با قوانین در حال تغییر علاوه بر فعالیت یک کسب وکار می تواند برای هر کسب و کاری اتفاقی مفید و خوب باشد.

این همان جایی است که یک مدیر مالیاتی می تواند نقش مهمی در موفقیت و ادامه راه و بقای سازمان خود ایفا کند، اما بررسی عملکرد یک مدیر مالیاتی ممکن است بلافاصله به اندازه مدیران مالی یا حسابداران قابل تشخیص نباشد. در درجه اول این است که اطمینان حاصل کند که استراتژی مالیاتی سازمان با قوانین مالیاتی کشوری مطابقت دارد. مدیران مالیاتی همچنین دارای مسئولیت‌های مرتبط با مالیات هستند که برای به حداقل رساندن ریسک حسابرسی سازمانشان کار می‌کنند. بدون مدیران مالیاتی، کسب‌وکارها در سراسر جهان برای فعالیت با مشکل مواجه خواهند شد.
مدیریت مالیات به مدیریت امور مالی آن هم از جنبه پرداخت مالیات اشاره دارد. مدیریت مالیات با بایگانی های مطلوب و دقیق، حسابرسی حساب ها، کسر مالیات از منبع و غیره سر و کار دارد. همچنین مدیریت مالیات به اجتناب از پرداخت بهره، جریمه، پیگرد قانونی کمک می کند. یک مدیر مالیاتی داخلی در درجه اول مسئول طراحی، اجرا و نظارت بر طرح مالیاتی یک کسب و کار است.

 

>
آموزش صفر تا صد نرم افزار هلو
آموزش انواع ثبت های حسابداری
آموزش کاربرد اکسل در حسابداری
آموزش صفر تا صد نرم افزار رافع
آموزش حسابدار تا مدیر مالی
سریعترین راه ورود به بازار کار حسابداری

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید