مشاوره مالیاتی چیست و چه ضرورت هایی دارد؟

مشاوره مالیاتی چیست و چه ضرورت هایی دارد؟ انواع مشاوره مالیاتی

 

مشاوره مالیاتی نه تنها می تواند افراد و شرکت ها را ازجریمه های سنگین مالیاتی دور کند، بلکه می تواند به آن ها کمک کند که از تخفیف ها ، معافیت ها و مزیت های قانونی زیادی نیز بهره مند شوند. این دسته از انواع مشاوره به روش های مختلفی در دسترس بوده و خدمات متفاوتی ارائه می دهد که در پایین به آن ها اشاره شده است.

 

مشاوره مالیاتی چه کسی است؟

منظور از مشاوره مالیاتی در واقع فرد یا افرادی می باشند که وظیفه اصلی آن ها، مدیریت و کنترل امورات مرتبط با کلیه مصارف یک سازمان است. در یک توضیح ساده تر این گونه می توان گفت که یک مشاور مالیاتی با بررسی نرخ هزینه ها و تمامی مصارف مالی، بهترین استراتژی های اجرایی را در اختیار مدیران و اعضای هیئت مدیره شرکت قرار می­ دهند.

برخی از افراد به مشاوره مالیاتی، وکیل مالیاتی نیز می گویند. مشاوران رسمی مالیاتی باید به تمامی قوانین، آئین نامه و بخشنامه های مالیاتی شناخت و آگاهی کاملی داشته باشند تا این امکان برایشان فراهم باشد سازمان یا شرکت را برای پرداخت مالیات کمتر کمک کنند.

 

مشاوره همراه چیست:

در این حالت یک مشاور خبره گزارش وضعیت جاری شرکت یا شخص متقاضی را مطالعه کرده و در صورت نیاز به صورت حضوری وضعیت را بررسی می کند و پس از آن قدم به قدم چگونگی اجرای تکالیف مالی، مالیاتی و قانونی را به کارفرما اعلام می نماید و در صورت نیاز، در هر ساعت از روز، به صورت کاملاً در دسترس به کارفرما در خصوص موارد مورد نیاز مشاوره مالیاتی ارائه داده و به سئوالات وی پاسخ می دهد.

 

دلایل استفاده از مشاوره مالیاتی چیست؟

وظیفه اصلی مشاور مالیاتی در این روش، حل تمامی مشکلات در مراجع قانونی و حل اختلافات شرکت یا فرد با دولت است. مشاوران مالیاتی با دانش و تجربه کافی خود، سعی در احقاق حق شرکت و کاهش هزینه‌های مالیاتی پرداختی دارند. به این ترتیب از تحمیل هزینه‌های سنگین و گزاف بر شرکت پیشگیری می‌شود.

 

 

 

پیشنهاد می‌شود مقاله وکیل مالیاتی را مطالعه کنید

 

 

 

مالیات بر ارزش افزوده:

اظهارنامه مالیاتی فرمی است که به منظور اظهار درآمدها ، هزینه ها ، دارایی ها ، بدهی ها ، سرمایه، معافیت ها، درآمد مشمول مالیات، مالیات، بخشودگی مالیاتی و همچنین اطلاعات هویتی و مکانی حسب مورد که برای صاحبان مشاغل و اشخاص حقوقی موضوع قانون مالیات های مستقیم، بر حسب نوع و حجم فعالیت اشخاص مذکورمطابق نمونه هایی که توسط سازمان، تهیه و اعلام می شود.

 

مهارت های مورد نیاز مشاور مالیاتی:

  • مشاوره مالیاتی باید اطلاعات حقوقی بالایی داشته باشد تا بتواند پرونده های مالیاتی شرکت را به سرانجام برساند.
  • روابط عمومی بالا نیز یکی از مهارت های مشاور مالیاتی است که برای مذاکره با مشتریان و شرکت در جلسات هیئت حل اختلاف ضروری است.
  • مشاور مالیاتی باید مهارت ریسک و فعالیت در محیط های جدید را داشته باشد و بتواند به صاحبان شرکت شیوه آغاز فعالیت مالی را نشان دهد. مشاوره مالیاتی باید توان ارائه راهکارهای جدید را داشته باشد تا شرکت را از ضرر و زیان نجات دهد.
  • مشاور مالیاتی باید روش های درست بازاریابی و تبلیغات مناسب به مدیر عامل شرکت را نشان دهد. هدایت مسیر بازاریابی شرکت به سمت و سویی که سود دهی بالا رود یکی از اصلی ترین وظایف مشاور مالیاتی است.

 

روش پشتیبانی مالیاتی:

مشاوران مالیاتی قوانین و اصول مالیات را با مدیران درمیان گذاشته و آنها را با پیچیدگی‌های این قوانین آشنا می‌کنند. در این روش مشاور مالیاتی تهیه و تنظیم دقیق صورت‌های مالی را برعهده می‌گیرد. تمامی صورت‌های مالی باید به صورت دقیق و شفاف تنظیم شوند تا مشکلی به وجود نیاید. در روش پشتیبانی مالی مشاوران به دنبال ارائه پیشنهاداتی در راستای پرداخت مالیات کمتر هستند. در این روش همچنین مشاوران وظایفی ازجمله شیوه بررسی و کنترل پرداخت، قراردادهای منعقدشده و بخشودگی‌های مالیاتی را برعهده دارند.

 

 

 

>
آموزش صفر تا صد نرم افزار هلو
آموزش انواع ثبت های حسابداری
آموزش کاربرد اکسل در حسابداری
آموزش صفر تا صد نرم افزار رافع
آموزش حسابدار تا مدیر مالی
سریعترین راه ورود به بازار کار حسابداری

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید