نحوه استخدام امور دارایی و شرایط استخدام سازمان دارایی

نحوه استخدام امور دارایی

 

به منظور فراهم آوردن نیروی انسانی لازم و پرسنل متخصص مورد نیاز و ارائه شرایط مناسب جهت استخدام سرمایه انسانی و هم چنین بهینه سازی فرایند استخدام کارمندان اجرایی کشور، شرایط استخدام در امور دارایی به شرح زیر است:

 

اصطلاحات مورد استفاده در دفترچه استخدامی امور دارایی:

الف) دستگاه اجرایی: همه وزارتخانه ها، ادارات دولتی، موسسه‌ های عمومی غیر دولتی، ادارات دولتی و همه دستگاه هایی که شامل این قانون هستند و لازم است نام آنها مشخص شود از قبیل شرکت ملی نفت ایران، سازمان توسعه و نوسازی صنایع ایران، بانک مرکزی، بانک ها و بیمه های دولتی، همه سازمان های موضوع ماده (۵) (قانون مدیریت خدمات کشوری) دستگاه اجرایی نامیده می‌شوند.

 

ب) ایثارگران:

ب-۱) ایثارگران سهمیه ۲۵ درصد شامل:

جانبازان، آزادگان، همسر و فرزندان شهدا، همسر و فرزندان جانبازان ۲۵ درصد به بالا همسر و فرزندان آزادگان دارای یک سال و بیشتر از یک سال اسارت، خواهر و برادر شهید.

 

ب-۲) ایثارگران سهمیه ۵ درصد شامل:

رزمندگان با حد اقل ۶ ماه پیشینه خدمت داوطلبانه در جبهه‌ ها

همسر و فرزندان رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه خدمت داوطلبانه در جبهه ها

فرزندان جانبازان زیر ۲۵ درصد

فرزندان آزادگان کمتر از یک سال اسارت

دقت كنيد كه شرايط گفته شده ممكن است در نوبت های متفاوت استخدامي اين سازمان تغيير يابد.

 

شرایط عمومی استخدام سازمان امور دارایی:

  1. شخص دارای تابعیت ایرانی باشد.
  2. معتقد به دین مبین اسلام و یا یکی از ادیان که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به رسمیت شناخته شده است باشد.
  3. پایبند به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران باشد.
  4. اتمام دوره خدمت ضروری یا دارای کارت معافیت قانونی باشد (این مورد مخصوص مردان است).
  5. از وجود سلامت جسمی و روحی برخوردار باشد تا توانایی انجام کاری که به منظور آن استخدام می‌شود را داشته باشد.
  6. عدم وابستگی به دخانيات و مواد روانگردان.
  7. فقدان سابقه محکومیت کیفری مؤثر.
  8. عدم وجود ممنوعیت اشتغال در دستگاه‌های اجرایی توسط قوه قضائیه و مقامات ذیصلاح.
  9. بر اساس قانون ممنوعیت استخدام بازنشستگان، داوطلبان برای استخدام نباید بخشی از نیروهای بازخرید سازمان های اجرایی باشند.
  10. مطابق با ماده (۹۴) قانون مدیریت خدمات کشوری و یک بخش از قانون ممنوعیت بیش از یک شغل و پست دولتی، کارکنانی که به طور رسمی یا به صورت قراردادی در هر یک از دستگاه‌های اجرایی مشغول به کار هستند، پس از پذیرش در آزمون جامع مشترک، در هنگام استخدام، نباید عضو کارکنان رسمی و یا قراردادی سایر سازمان های اجرایی باشند. (مسئولیت پذیرش یا عدم پذیرش تقاضای استعفای پذیرفته شده نهایی، مطابق با قوانین و آیین ‌نامه‌های مربوط به وسیله دستگاه اجرایی، در هنگام صدور شماره مستخدم و بسته شدن قرارداد پیمانی یا صدور دستور کارگزینی، به عهده متقاضی پذیرش شده در آزمون جامع مشترک است.)
  11.  افراد ۲۰ تا ۲۵ سال دارای مدرک تحصیلی دیپلم، بیشتر از ۳۰ سال داری مدرک فوق دیپلم، بیشتر از ۳۵ سال دارای مدرک تحصیلی لیسانس، بیشتر از ۴۰ سال دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس و بیشتر از ۴۵ سال دارای مدرک دکتری.

 

تبصره ۱- جانبازان، آزادگان، فرزندان و همسران شهدا، همسران جانبازان ۲۵ درصد به بالا و فرزندان و همسر آزادگان که حداقل یک سال یا بیشتر سابقه اسارت دارند از شرایط سنی بخشیده می‌شوند و دیگر مشمولان سهمیه ۲۵ درصد و ۵ درصد در صورت شرکت در آزمون، موظف به رعایت تبصره ۲ همین ماده هستند و هم چنین موظف به رعایت سن‌های تعیین شده در دفترچه استخدامی می‌باشند، در صورت عدم رعایت این بخش از روند استخدام حذف خواهند شد.

 

تبصره ۲- موارد زیر در صورت ارائه اسناد و مستندات لازم به حداکثر سن مورد نیاز اضافه خواهد شد:

  1.  اعضای خانواده معظم شهدا (شامل پدر، مادر، خواهر و برادر) به مدت پنج سال.
  2. رزمندگانی که حداقل شش ماه زمینه خدمت داوطلبانه در جبهه را دارند، از شرایط حداکثر سن تعیین شده بخشیده
  3. می‌شوند.
  4. رزمندگان کمتر از شش ماه زمینه خدمت داوطلبانه در جبهه، به اندازه مدت خدمت داوطلبانه در جبهه و به میزان مدت دوره خدمت ضروری.

 

داوطلبانی که به شیوه غیر رسمی و تمام وقت در وزارتخانه ها و نهادها و شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و شرکت‌های زیر پوشش آن‌ها، شرکت‌های بیمه‌های دولتی، شهرداری‌ها و هم چنین شرکت‌های دولتی و شرکت‌هایی که شامل این قانون می‌شوند، لازم است نام این مؤسسات مشخص شود، شرکت‌های ملی و مصادره شده که به نوعی از بودجه و کمک‌های دولت استفاده می‌کنند، سازمان انقلاب اسلامی و شرکت‌های زیر پوشش آن‌ها از تاریخ 22/۱۱/1357 مشغول خدمت بوده‌اند به اندازه مدت خدمت غیر رسمی آن‌ها.

 

  • تذکر ۱- معیار عمل در محاسبه تاریخ اتمام تحصیل و کارت پایان خدمت، روز برگزاری آزمون جامع مشترک است، هم چنین معیار زمان اتمام تحصیل، تاریخ قید شده در پایان نامه تحصیلی است.
  • تذکر ۲- معیار عمل جهت محاسبه سن داوطلبان، روز اول نام نویسی است.
  • تذکر ۳- طبق ماده (۴۳) قانون مدیریت خدمات کشوری، سازمان‌های اجرایی مجاز هستند در شرایطی که علاوه بر قوانین و مقررات قبلی مورد عمل خود، شرایط ديگري داشته باشند به عنوان شرایط ویژه اعلام کنند. تذکرات و شرایط ویژه هر یک از مؤسسات اجرایی در بخش مربوط به آن موسسه تعیین شده است.

 

الزامات خاص سازمان امور دارایی:

از طرف اداره امور دارایی کشور (استخدام قراردادی) از پذیرش شدگان پایانی آزمون، تعهد کاری به شیوه محضری گرفته خواهد شد مبنی بر عدم درخواست تغییر محل شغل و نهادهای کل و یا سایر مؤسسات اجرایی کشور، برای مدت ده سال.

 

 

پیشنهاد می‌شود مقاله تعاریف مالیاتی را مطالعه کنید

 

>
آموزش صفر تا صد نرم افزار هلو
آموزش انواع ثبت های حسابداری
آموزش کاربرد اکسل در حسابداری
آموزش صفر تا صد نرم افزار رافع
آموزش حسابدار تا مدیر مالی
سریعترین راه ورود به بازار کار حسابداری

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید