صورت جلسه مجمع عمومی فوق العاده در خصوص نقل و انتقال سهام

صورتجلسه مجمع نقل و انتقال سهام

 

موضوع نقل و انتقال سهام ها در یک شرکت سهامی خاص از گونه مواردی به شمار می رود که ممکن است در طول حیات آن شرکت، بار ها پیش بیاید و به دلیل حساسیت های خاصی که دارد، دارای اهمیت زیادی می باشد.

 

نقل و انتقال سهام در شرکت سهامی خاص:

 

طبق رویه معمول و جاری، بسیاری از شرکت های سهامی (علی الخصوص شرکت های سهامی خاص) فاقد دفتر ثبت سهام و همچنین فاقد برگ سهم هستند که این موضوع مالکیت اشخاص را در چنین شرکت هایی با ریسک های بسیاری مواجه می سازد.

 

 

بسمه تعالی

نمونه صورت جلسه مجمع عمومی فوق العاده در خصوص نقل و انتقال سهام در شرکت های سهامی خاص «در صورتی که وفق اساسنامه از وظایف مجمع باشد»

نام شرکت: ……………………………..

شماره ثبت شرکت: ………………..……

سرمایه ثبت شده: …………….……………

شناسه ملی: ………………………………..

صورت جلسه مجمع عمومی فوق العاده شرکت ……………………………… سهامی خاص ثبت شده به شماره ………… در تاریخ ………. ساعت…………….  با حضور کلیه/ اکثریت سهامداران در محل قانونی شرکت تشکیل و تصمیمات زیر اتخاذ گردید.

 الف: در اجرای مفاد ماده 101 لایحه اصلاحی قانون تجارت:

1ـ خانم/ آقای ………………………… به سمت رئیس جلسه

2ـ خانم/ آقای ………………………… به سمت ناظر رئیس

3ـ خانم/ آقای ………………………… به سمت ناظر جلسه

4ـ خانم/ آقای………………………… به سمت منشی جلسه انتخاب شدند.

ب: دستور جلسه اتخاذ تصمیم در خصوص نقل و انتقال سهام، مجمع موافقت و تصویب نمود که:

خانم/ آقای …………… به شماره ملی ……….. با واگذاری …………… سهم کلیه سهام خود به خانم/ آقای …………… به شماره ملی ………….  فرزند ………… به شماره شناسنامه…………… متولد…………… صادره از…………… ساکن …………… خیابان…………… کوچه …………… پلاک…………… کدپستی…………… از شرکت خارج شد.

و یا:

خانم/ آقای ………… به شماره ملی ……….  با واگذاری…………… سهم به خانم/ آقای……………به شماره ملی ………..  فرزند …………… به شماره شناسنامه…….…… متولد………… صادره از…………… ساکن …………… خیابان…………… کوچه …………… پلاک…………… کدپستی…………… تعداد سهام خود را به سهم کاهش داد.

امضای هیئت مدیره:

رئیس جلسه: ………………………   ناظر جلسه:  ……………………… ناظر جلسه: ……………………… منشی جلسه: ………………………

امضای خریدار                                                 امضای فروشنده

 

 

 

تذکرات:

  • کلیه صورت جلسات می بایست روی سربرگ شخصیت حقوقی مربوطه پس از امضای اشخاص ذی سمت و با مهر آن شخصیت حقوقی تهیه و ارسال گردد.

  • صورت جلسه در چند نسخه تنظیم و کلیه نسخ و صفحات آن به امضای هیئت رئیسه و خریدار و فروشنده برسد.

  • یک نسخه از صورت جلسه مذکور تحویل دارایی مربوطه برای محاسبه و تعیین مالیات بر نقل و انتقال شود و پس از واریز مالیات برگ مفاصا حساب مالیات بر نقل و انتقال به همراه صورت جلسه ظرف مدت سه روز تحویل اداره پست شود و سپس بارکد پستی در سیستم درج گردد.

  • در صورتی که اجازه نقل و انتقال وفق اساسنامه شرکت جز وظایف هیئت مدیره شرکت باشد هیئت مدیره با استفاده از نمونه صورت جلسه ضمیمه نسبت به تشکیل جلسه و تنظیم صورت جلسه اعلام و موافقت اقدام نماید.

  • در صورتی که مجمع با حضور اکثریت سهامداران تشکیل شده رعایت تشریفات دعوت وفق اساسنامه شرکت و مواد لایحه اصلاحی قانون تجارت (ماده 99) الزامی است.

  • در صورتی که مجمع با حضور اکثریت سهامداران تشکیل شده اصل روزنامه حاوی آگهی دعوت به همراه صورت جلسه تحویل اداره پست شود.

  • نام سهامداران حاضر در مجمع و تعداد سهام آنها در یک لیست نوشته و به امضای آنها برسد و هیئت رئیسه مجمع صحت آن را تایید و به همراه صورت جلسه تحویل اداره پست شود.

  • ارائه لیست سهامداران پس از نقل و انتقال

  • ارائه کپی مصدق شناسنامه و کارت ملی سهامداران جدید (در صورتی که شخص حقیقی ایرانی باشد) ارائه کپی مصدق  گذرنامه و ترجمه آن (در صورتی که شخص حقیقی خارجی) و ارائه آگهی تاسیس و آخرین تغییرات و برگ نمایندگی (درصورتی که شخص حقوقی ایرانی  سهامدار باشد) و ارائه آگهی تاسیس و آخرین تغییرات و ارائه برگ نمایندگی نماینده شخص حقوقی اصل و ترجمه  با تایید اداره فنی قوه قضائیه (در صورتی که شخص حقوقی خارجی سهامدار باشد)

  • کلیه اقدامات پذیرش صورت جلسات ازطریق سامانه اینترنتی به آدرس http://irsherkat.ssaa.ir صورت می گیرد.

 

جهت دسترسی به کلیه اطلاعیه ها و بخشنامه ها و آخرین راهنمایی های مربوط به چگونگی پذیرش و ثبت درخواست تاسیس و تغییرات اینترنتی علاوه بر مراجعه به راهنمای سایت فوق می توان از پایگاه اطلاع رسانی ثبت شرکت ها به آدرس http://sherkat.ssaa.ir نیز جهت بهره برداری لازم استفاده نمود.

 

 

 

پیشنهاد می شود مقاله سیستم رتبه بندی را مطالعه کنید

 

>
آموزش صفر تا صد نرم افزار هلو
آموزش انواع ثبت های حسابداری
آموزش کاربرد اکسل در حسابداری
آموزش صفر تا صد نرم افزار رافع
آموزش حسابدار تا مدیر مالی
سریعترین راه ورود به بازار کار حسابداری

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید