6 روش کاهش هزینه های کارکنان و کسب و کار بدون اخراج

 

همه سازمان ها در شرایط نوسانی اقتصاد جامعه، به دنبال کاهش هزینه کارکنان و سازمان هستند؛ اما می‌دانیم که کاهش هزینه های سازمان کار دشواری است و نیاز به صرفه جویی و مدیریت هزینه دارد. منابع مالی و میزان سرمایه هر شرکت، عامل بسیار مهمی در موفقیت آن شرکت است؛ به‌طوری که بسیاری از شرکت‌های نوپا، به دلیل نداشتن توانایی و مهارت برای مدیریت هزینه ها، درآمدها و سرمایه شکست می‌خورند. پس باید با استفاده از استراتژی های کاهش هزینه در سازمان، منابع مالی شرکت را حفظ کنیم. 

زمانی که مدیران به‌دنبال روش های کاهش هزینه های سازمان هستند تا از شکست سازمان خود جلوگیری کنند؛ در اکثر موارد اولین راهی که برای کاهش هزینه‌ کسب و کار به ذهن آن‌ها می‌رسد، اخراج کارمندان است اما قطعا راه های بهتری برای این کار وجود دارد. ما در این مقاله قصد داریم راه های کاهش هزینه ها بدون اخراج کارکنان را بررسی کنیم.

 

راهکار کاهش هزینه های کسب و کار

۱. میزان کارایی کسب و کارتان‌ را تحلیل و ردیابی کنید
۲. با کاسب‌های طرف حساب‌تان مذاکره کنید
۳. تا آن‌جا که می‌‌توانید کارها را داخل شرکت‌تان انجام دهید
۴. محصولاتی را که فروش خوبی ندارند، حذف کنید
۵. آدم‌های درست استخدام کنید
۶. در صورت نیاز، جمع‌ سپاری کنید
۷. سطح فناوری‌تان را ارزیابی کنید
۸. در صورت امکان، تمام کارها را به صورت دورکاری انجام دهید
۹. به صورت عمده خرید کنید
۱۰. در برنامه‌های وفاداری تامین کنندگان کالاهای مورد نیازتان شرکت کنید
۱۱. دوستدار محیط زیست باشید
۱۲. با کارمندان به خوبی رفتار کنید
۱۳. خدمات را به صورت بسته‌ای دریافت کنید
۱۴. کارها را به صورت خودکار انجام دهید
۱۵. صرفه‌جویی را به کارمندان‌تان آموزش دهید

 

کارمندان چند منظوره:

منظور از کارمند چند منظوره، کارمندی است که علاوه‌بر وظیفه اصلی خود، این توانایی را دارد که وظایف دیگری را برعهده بگیرد. اما کارمندانی که این توانایی را دارند قطعا هزینه‌ی استخدام بالایی دارند.

 

کاهش روزهای کاری:

تعداد روزهای فعالیت در هر شرکت، به معنای میزان هزینه های بیشتر برای شرکت می باشد که با توجه به تحقیقات صورت گرفته، کاهش روزهای کاری به 4 یا 5 روز در هفته نه تنها باعث کاهش این گونه از هزینه ها می شود، بلکه باعث افزایش بازدهی کارمندان نیز شده است.

 

با کاسب‌های طرف حساب‌تان مذاکره کنید

یکی از روش‌های عالی برای کاهش هزینه‌های کسب و کار این است که با کاسب‌ها و فروشنده‌های طرف حساب‌تان مذاکره کنید. شما باید از تمام فروشنده‌های طرف حساب‌ خود تقریبا در هر بخش از کسب و کار‌تان قیمت بگیرید و این قیمت‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید.

برای مثال، اگر تصمیم دارید یک شرکت بیمه‌گر پیدا کنید یا به دنبال تعیین هزینه‌های عرضه‌ی محصول هستید، باید با نمایندگی‌های فروش شرکت‌هایی که تمایل به همکاری با آن‌ها دارید، مذاکره کنید.

با این کار به آن‌ها نشان می‌دهید از انصراف از همکاری با آن‌ها ترس ندارید و بر اساس تحقیقات‌تان همیشه آماده هستید در خصوص قیمت با آن‌ها مذاکره کنید.

 

 

 

 

پیشنهاد می‌شود مقاله بهینه سازی حسابداری را مطالعه کنید

 

 

 

برون سپاری:

با افزایش کار ها و فعالیت های شرکت، تمایل به استخدام نیروی انسانی زیاد می شود که در این خصوص می توان به برون سپاری خدمات رجوع نمود در واقع می توان گفت، یک شرکت با برون سپاری برخی از کار های خود، می تواند هزینه های شرکت را تا میزان قابل توجهی کاهش دهد.

 

حفظ کارمندان عالی:

مدیرعامل بانک مونترال روش‌های حفظ کارمندان را این‌گونه بیان کرده است:

  • حقوق و مزایای رقابتی پیشنهاد دهید.
  • شرح وظایف و اهداف سازمان را به روشنی مشخص کنید.
  • در آموزش و توسعه کارمندان اهتمام داشته باشید.
  • مطمئن شوید کارمند فرصت‌های رشد را می بیند.
  • ارتباطات دوطرفه را تشویق کنید.
  • ارتقا و پاداش کارمندان را فراموش نکنید.

 

 

 در صورت امکان، تمام کارها را به صورت دورکاری انجام دهید

وقتی هنوز دانشجو بودم، به همراه یک گروه ۱۰ نفره به صورت دورکار و تمام وقت مشغول به کار شدم. اگر شما کسب و کار کوچکی راه انداخته‌اید که نیازی به فضای کار واقعی و دفتر کار ندارد، سعی کنید گروهی را استخدام کنید و همگی به صورت دورکار با یکدیگر همکاری کنید.

دفتر کار یکی از پر هزینه‌ترین بخش‌های راه‌اندازی یک کسب و کار است که بسیاری از شرکت‌ها مجبور هستند پول زیادی بابت اجاره، انرژی، تمیزکاری و غیره بپردازند؛‌ ولی شاید شما نیازی به دفتر کار نداشته باشید.

در حقیقت، همه‌ی شرکت‌ها به دفتر کار و فضای فیزیکی نیاز ندارند. حتی برخی از کارها اساسا به صورت دورکاری بهتر انجام می‌شوند. این کار می‌تواند ماهانه باعث صرفه‌جویی مبلغ بسیار زیادی از هزینه‌‌های‌تان شود.

 

 

 

>
آموزش صفر تا صد نرم افزار هلو
آموزش انواع ثبت های حسابداری
آموزش کاربرد اکسل در حسابداری
آموزش صفر تا صد نرم افزار رافع
آموزش حسابدار تا مدیر مالی
سریعترین راه ورود به بازار کار حسابداری

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید