سود بانکی و صندوق های سرمایه گذاری چه چیزهایی هستند؟

تعریف سود بانکی

 

سودبانکی :

  1. این که در چه بانکی سرمایه گذاری کنیم.
  2. این که چه طرحی را برای سپرده گذاری انتخاب کنیم که سود بیشتری دریافت نماییم.

در این نوشتار سعی کرده ایم در مورد انواع سپرده گذاری ها،تاثیر بانک یا موسسه مالی در میزان دریافت سود و … صحبت  کنیم به گونه ای که راهنمای شما برای کسب سود بیشتر باشد. البته در نظر داشته باشید که با توجه به شرایط مالی و نوع شغل شما، تنها یک مشاور مالی زبده می تواند پیشنهاد قاطعانه برای انتخاب بانک و نوع طرح سپرده گذاری در اختیار شما قرار دهد زیرا برای این مورد کسب اطلاعات جامع در زمینه شغل و سطح مالی مورد احتیاج است تا بدانیم چگونه می توانید به سود بیشتر و مطمئن تر برسید.

 

آیا سود بانکی سودآور است؟!

یکی از نکاتی که برخی از صاحبان کسب و کار به آن دقت کافی ندارند. همچنین برخی از افراد نمی‌دانند که به چه صورتی می‌توانند به سودهای بیشتری دست پیدا کنند و ناچار پول خود را در بانک سرمایه گذاری می‌کنند. این در حالی است که سود بانکی همیشه و برای همه افراد سودآور نیست!

بسیاری از کسب و کارها به‌جای اینکه پول خود را در بانک محبوس کرده و ماهانه یا سالانه سود دریافت کنند، می‌توانند اقداماتی برای گرفتن وام از بانک انجام دهند، به پولی که دارند اضافه و کسب و کار خود را متحول کنند.

پس بازهم تاکید می‌کنیم که همیشه هم سود بانکی سودآور نیست. اگر صاحب کسب و کار هستید و می‌توانید با اقداماتی هوشمندانه به سودهای بیشتری از کسب و کار خود دست پیدا کنید. در چنین مواقعی است که یک مشاور حرفه‌ای به کمک شما می‌آید. مشاور دلسوز به شما کمک می‌کند تا به‌جای محبوس کردن سرمایه خود، آن را به گردش بیاندازید و سود بیشتری کسب کنید.

بااین‌حال سپرده گذاری برای کسب سود، برای بسیاری از افراد مناسب است. این افراد به‌درستی انتخاب می‌کنند که با سپرده گذاری کوتاه‌مدت یا بلندمدت، از بانک سود بگیرند. این افراد احتمالا افرادی هستند که علاقه‌ای به ریسک برای سرمایه گذاری در بورس را ندارند و به سودی مطمئن هرچند محدود علاقه دارند. کسب این سودها توانسته زندگی بسیاری از افراد را متحول کند؛ درنتیجه اگر به‌درستی و هوشمندانه برای کسب سود بانکی در یک یا تعدادی از آن‌ها سرمایه گذاری کنید، اقدام خوبی برای کسب درآمد انجام داده‌اید.

 

تعریف سود بانکی

سود بانکی

 

قدم اول انتخاب یک بانک مناسب است.

انتخاب یک بانک مناسب برای سرمایه گذاری بسیار حائز اهمیت است. نکته ای که باید بدان توجه داشته باشید پیشنهادهای وسوسه برانگیز برخی بانک های خصوصی و موسسات اعتباری است که تعداد زیادی افراد را به خود جذب کرده اما در نهایت به انجام هیچ کدام از مسئولیت های خود متعهد نیستند. با توجه به شهرت یک بانک یا موسسه، سال های فعالیت آن و سابقه ای که دارد می توان امنیت آن را حدس زد. موسساتی که تحت نظر بانک مرکزی به فعالیت می پردازند هم معتبر هستند و هم سودهایی بیشتر از بانک های دولتی برای مشتریان در نظر می گیرند. بانک های دولتی هم که مسلما در این زمینه کاملا قابل اعتماد هستند، اما در اکثر موارد میزان سود آن ها پایین تر از موسسات خصوصی است.

 

انتخاب طرح سپرده گذاری

اگر تصمیم گرفته‌اید در بانک سپرده گذاری کنید، علاوه بر انتخاب بانک مناسب، باید به طرح‌های مختلفی که برای سپرده گذاری وجود دارد نیز توجه کنید. انتخاب بین سپرده گذاری کوتاه‌مدت یا بلندمدت موضوع مهمی است که نباید آن را بدون بررسی رها کنید.

با توجه به قانون جدیدی که توسط شورای پول و اعتبار تصویب و به اجرا درآمده است، حساب‌های کوتاه‌مدت سود خود را به‌جای روزشمار به‌صورت ماه شمار محاسبه می‌کنند. همین موضوع باعث شده تا افراد را برای سپرده گذاری به‌صورت بلندمدت ترغیب کند.

البته مشخص است که هر فردی شرایط خاص خود را دارد. برخی ممکن است برای سرمایه گذاری به‌صورت بلندمدت با محدودیت‌هایی مواجه باشند. در چنین شرایطی برای سپرده گذاری کوتاه‌مدت نیز نکاتی وجود دارد که باید رعایت کنید. رعایت این نکات سود بانکی بیشتری برای شما به ارمغان می‌آورد.

سعی کنید برای سپرده گذاری در بانک‌های مختلف و برای انتخاب نوع سپرده گذاری، حتما از مشاوره مالی استفاده کنید. مشاور مالی به شما کمک می‌کند بهترین گزینه را انتخاب کنید تا سود بانکی بیشتری به دست آورید.

 

نحوه محاسبه سود بانکی سپرده کوتاه‌مدت
سپرده‌های کوتاه‌مدت بانکی برای مبالغی هستند که زیر یک سال سپرده‌گذاری می‌شوند و بانک‌ها معمولا سودی کمتر از سپرده‌های بلندمدت به آن‌ها می‌دهند.

سود بانکی برای سپرده‌های کوتاه‌مدت بر اساس مبلغ سپرده در طول یک ماه محاسبه می‌شود. همچنین از آنجا که این سپرده‌ها به طور معمول روزشمار هستند، علاوه بر مبلغ سپرده و نرخ مصوب سود سپرده، در نظر گرفتن تعداد روز‌های ماه نیز حائز اهمیت است.

 

نحوه محاسبه سود بانکی:

درصد مشارکت مالی سپرده‌گذار و نیز مدت این سپرده‌گذاری، در تعیین سود حاصله اثر مستقیم دارد. افراد می‌توانند وجوه نقد خود را جهت بهره‌مندی از قراردادهای مضاربه‌ای در دو قالب کوتاه‌مدت (روزشمار) و بلندمدت در بانک به امانت بسپارند. ازآنجاکه نرخ‌های مصوب بانک مرکزی جهت سود ارائه‌شده از سوی بانک‌ها به صورت درصد در نظر گرفته می‌شود و نه عدد مشخصی؛ نحوه محاسبه سود سپرده‌ها کمی متفاوت از آن چیزی است که شخص تصور می‌کند.

فرمول محاسبه سود برای سپرده های کوتاه مدت به شرح زیر است:

سود کوتاه‌ مدت = { (حداقل مانده‌حساب) * (نرخ سود) * ۳۰ } / ۳۶۵

 

 

پیشنهاد می کنیم، مقاله ترازنامه بانک مرکزی و اقلام آن را مطالعه کنید

>
آموزش صفر تا صد نرم افزار هلو
آموزش انواع ثبت های حسابداری
آموزش کاربرد اکسل در حسابداری
آموزش صفر تا صد نرم افزار رافع
آموزش حسابدار تا مدیر مالی
سریعترین راه ورود به بازار کار حسابداری

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید