اینفلوئنسرها چه کسانی اند؟ مالیات بلاگرها و اینفلوئنسرها

مالیات اینفلوئنسرها

 

درحالیکه براساس قانون بودجه سال جاری باید از درآمد حاصل از تبلیغات کاربران بالای ۵۰۰ هزار دنبال کننده در رسانه‌ های کاربر محور مالیات اخذ شود، اعلام مسئولان سازمان امور مالیاتی حاکی از آن است که اولین لیست اطلاعات این افراد به این سازمان ارسال شده و برای اخذ مالیات اینفلوئنسرها باید تا پایان امسال و تکمیل اظهارنامه‌ ها صبر کرد.

 

اینفلوئنسرها چه کسانی اند؟

 

اینفلوئنسرها کسانی هستند که قدرت کافی برای تاثیر بر روی تصمیم خرید دیگران را به دلیل نفوذ، دانش، جایگاه یا روابطی که با مخاطبان دارد را دارا هستند. به خاطر داشته باشید که این افراد فقط ابزار بازاریابی نیستند، بلکه به دلیل روابطی که با برندها دارد می‌توانند برای دست یابی به اهداف بازاریابی مشارکت داشته باشند.

 

خطای مالیات بر اینفلوئنسرها:

کارشناسان برای این مصوبه شروع به انتقاد کردند و بر این عقیده می باشند که تعداد فالوور دلیلی بر مشخص شدن میزان درآمد نمی باشد و به دنبال آن هنرمندان فعال در شبکه های اجتماعی و اینفلوئنسرها هم انتقاد کردند و بر این عقیده می باشند که در برابر ارائه مالیات باید تسهیلاتی از دولت داشته باشند و وقتی هیچ تسهیلاتی در برابر بهبود شرایط کاری از دولت ندارند، برای چه چیزی باید مالیات پرداخت کنند.

زیرا هر روز خبر تهدید به فیلتر شدن شبکه های اجتماعی مطرح می شود و به صورت مداوم قیمت اینترنت بدون کیفیت افزایش پیدا می کند، بنابراین به عقیده این افراد، دولت چگونه می تواند توقع پرداخت مالیات از این گروه را داشته باشد.

 

 

درآمد اینفلوئنسرها چقدر است:

با توجه به آمار به دست آمده مشخص شده است که در اینستاگرام، بیشتر از 50 پیج وجود دارد که دارای بیشتر از 3 میلیون دنبال کننده دارد و 600 پیج وجود دارد که بیشتر از 1 میلیون دنبال کننده دارد.

هر ویدئوی کمپین های تبلیغاتی شرکت های مختلف برای صفحات اینستاگرام حدود 5 تا 100 میلیون می باشد. هر کدام از این اینفلوئنسرها روزانه تعدادی از این تبلیغات را در صفحات خود به صورت استوری های تبلیغاتی برای دنبال کننده های خود به اشتراک می گذارند.

بر اساس یک برآورد آماری به دست آمده، مشخص شده است که مجموع درآمد 600 اینفلوئنسر مطرح اینستاگرام دریک سال، مبلغی برابر با درآمد سازمان صدا و سیما از تبلیغات می باشد.

 

 

 

پیشنهاد می‌شود مقاله مدیریت سود واقعی و تعهدی را مطالعه کنید

 

 

 

مالیات بر فالوور به جای مالیات بر درآمد:

نظر بعضی از منتقدان بر این است که تعداد فالوور نمی تواند مرجع خوبی و درستی برای مشخص کردن درآمد این صفحات نمی باشد، زیرا بسیاری از این صفحات دارای فالوورهای فیک می باشد و این تعداد تاثیری بر درآمد پیج ندارد. تعداد زیاد این فالوورها بیشتر اعتباری برای ویترین پیج می باشند.

بر عکس آن هم وجود دارد و برخی از صفحات وجود دارد که تعداد فاوورهای بالایی ندارند، ولی دارای درآمد قابل توجهی می باشند. عقیده کارشناسان بر این می باشد که جدای از تعداد فالوورها و چگونگی کسب درآمد، نسبت به درآمد این افراد، مالیات مشمول شده وضع گردد. بر این اساس و عقیده، تمامی این اشخاص نسبت به میزان درآمد خود مشمول مالیات می شوند.

البته به این نکته توجه داشته باشید که بسیاری از این تبلیغات دارای قرارداد نمی باشد و به صورت توافقی انجام می شود و معیار درستی برای سنجش درآمد فعالیت شبکه های اجتماعی نمی باشد.

 

 

کاربران پر طرفدار اینستاگرام:

به طور کلی کاربران پر طرفدار اینستاگرام به دو دسته تقسیم می شوند:

سلبریتی ها: آن ها افراد مشهوری هستند که به وسیله بازیگری، خوانندگی، وزشکاری و یا موارد دیگر به شهرت رسیده اند و چه بسا که محبوب هم می باشند و این شهرت آن ها برای حضورشان در اینستاگرام نمی باشد.

اینفلوئنسرها: آن ها افرادی هستند که به وسیله اینستاگرام به شهرت رسیده اند و به وسیله تولید محتوا در این شبکه ها درآمدزایی می کنند. در واقع شهرت خود را مدیون این شبکه ها می باشند.

 

 

>
آموزش صفر تا صد نرم افزار هلو
آموزش انواع ثبت های حسابداری
آموزش کاربرد اکسل در حسابداری
آموزش صفر تا صد نرم افزار رافع
آموزش حسابدار تا مدیر مالی

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید