کاهش در نرخ مالیات با افزایش درآمد ابرازی

 

با اعمال قانون های مالیاتی، با هدف شفاف سازی رویدادهای اقتصادی در کشور و برقراری نظام عدالت اجتماعی همه در تلاش هستند تا حساب های خود را نحو شایسته ایی که در قانون در نظر گرفته شده است افشا کنند چرا که میدانند عدم توجه به قوانین مالیاتی برای آنان جرائم مالیاتی به دنبال خواهد داشت.
یک امتیاز خوبی که قانون برای مودیان مالیاتی قرار داده است اعمال تخفیف در نرخ مالیات مودی است مشروط به اینکه  درآمد ابرازی آنان از درآمد ابرازی سال قبل افزایش داشته باشد.

 

بی اثری کاهش مالیات بر سود شرکت‌ها

طبق اعلام مرکز پژوهش‌های اتاق ایران، کاهش یک واحد درصدی تا پنج واحد درصدی نرخ مالیات به ازای هر ۱۰ درصد افزایش درآمد ابرازی مشمول مالیات اشخاص حقوقی نسبت به درآمد سال گذشته و همچنین کاهش یک واحد درصد و حداکثر تا پنج واحد درصد از نرخ‌های مالیاتی ماده ۱۳۱ به ازای هر ۱۰ درصد افزایش درآمـد ابرازی مشمول مالیات اشخاص حقیقی موضوع این ماده متوقف خواهد شد.

 

 

تخفیف نرخ مالیات با افزایش درآمد

تبصره 7 ماده 105 ق.م.م به وضوع از اعمال داشته است که به ازای 10 درصد افزایش درآمد ابرازی مشمول مالیات اشخاص موضوع این ماده نسبت به درآمد ابرازی مشمول مالیات سال قبل ، یک واحد درصد و حداکثر تا 5 درصد از نرخ های مذکور کاهش پیدا میکند. ولی این تبصره ، اعمال این امتیاز را مشروط به اجرای یک اتفاق ، داشته است.

 

شرط بهره مندی از این مزیت مالیاتی برای مودیان چیست؟

شرط بهره مندی از این مزیت مالیاتی برای مودیان این است که بدهی مالیاتی سال قبل خود را تسویه کرده باشند . همچنین اظهار نامه سال جاری را در موعد مقرر ارائه نمایند.

ولی باید دقت بر آن باشد که بدون اعتبار و تنها با هدف استفاده از این تخفیف نباید درآمد را بیشتر از قبل ابراز کرد. زیرا رقمی که بی اساس اعلام شده باشد نه تنها تخفیفی به آن تعلق نخواهد گرفت بلکه ممکن است جریمه مالیاتی هم به دنبال داشته باشد.

 

>
آموزش صفر تا صد نرم افزار هلو
آموزش انواع ثبت های حسابداری
آموزش کاربرد اکسل در حسابداری
آموزش صفر تا صد نرم افزار رافع
آموزش حسابدار تا مدیر مالی
سریعترین راه ورود به بازار کار حسابداری

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید