6 اهرم ایجاد ارزش برای مشتری که شرکت‌های خدمات حسابداری باید استفاده کنند

 

در دو سه دهه اخیر بسیاری از پژوهشگران و محققان، سرمایه فکری را به عنوان منبع اصلی مزیت رقابتی که ناشی از منابع نامشهود سازمانی است، مورد بحث قرار داده و در حوزه مدیریت و بازار سرمایه تحقیقات تجربی زیادی برای بررسی ارتباط بین سرمایه فکری و عملکرد و بازده مالی در کشورهای مختلف جهان صورت گرفته است و تلاش های قابل توجهی در جهت شناسایی، اندازه گیری و گزارشگری آن انجام شده است. مروری بر ادبیات سرمایه فکری موید توجه قابل ملاحظه به سنجش، ارزشگذاری و گزارشگری آن می باشد.

شرکت ها برای بقاء استراتژیکی باید مزیت رقابتی را مد نظر قرار دهند و از آن جایی که بازارها، تولیدات، تکنولوژی، رقبا و مقررات به طور سریع در جامعه در حال تغییر هستند، بهبود دانش و نوآوری مستمر، آن ها را قادر به حفظ مزیت رقابتی پایدار خواهد نمود. از این رو، امروزه مدیران، دانش و توانایی ایجاد و به کارگیری دانش را به عنوان مهمترین منبع مزیت رقابتی پایدار به شمار می آورند. چرا که دانش به عنوان یک دارایی تلقی شده و تلاش در جهت مدیریت دانش و به کارگیری دارایی های فکری با موفقیت قابل ملاحظه ای در راستای هدایت سازمان ها همراه بوده است.

در عصر حاضر با رشد اقتصاد مبتنی بر دانش یا دانش محور، دارایی های نامشهود شرکت ها و سرمایه فکری آن ها کلیدی برای دستیابی به مزیت رقابتی پایدار هستند. و به همین دلیل توجه به اقلام نامشهود در زمینه های متعددی از جمله اقتصاد، حسابداری و مدیریت استراتژیک به طور سریعی رشد یافته است. دانش یک مزیت رقابتی است که در استراتژیک به طور سریعی رشد یافته است. دانش یک مزیت رقابتی است که در استراتژی تجاری سازمان ها مورد توجه قرار می گیرد. به گونه ای که ایجاد دانش موجب نوآوری مستمر و نوآوری مستمر منجر به ایجاد مزیت رقابتی خواهد شد. امروزه سازمان ها به منظور بهبود عملکرد و اطمینان از موفقیت و پایداری تجاری به ناچار باید مدیریت دانش را مورد توجه قرار دهند. و این امر مستلزم تقویت و توجه به پتانسیل ها و ظرفیت های منابع انسانی است تا سازمان ها بتوانند برای دستیابی به مزیت رقابتی از طریق عملکرد و بهبود مستمر، عکس العمل سریع به تغییرات محیط تجاری و شرایط اقتصادی نشان دهند.

یکی از چالش های اساسی مدیران، به کارگیری پتانسیل دانش و سرمایه فکری شرکت برای ایجاد ارزش است و از این جهت، مدیران باید وظایفی را طراحی کنند که نیروی انسانی از دانش خویش برای ایجاد ارزش استفاده نمایند.

در این مقاله، برای کمک به شرکت‌های خدمات حسابداری، 6 اهرم ایجاد ارزش برای مشتری را معرفی می‌کنیم تا در این روزهای بحران کرونا بیش از گذشته مفید واقع شوید. معمولا عبارت «ایجاد ارزش» و «کاتالیزور کسب‌وکار» را زیاد می‌شنویم که با توجه به موقعیت، ممکن است تاثیر متفاوتی داشته باشند!

 

تفاوت ایجادکننده ارزش و کاتالیزور کسب‌وکار

یک ایجادکننده ارزش یا Value Creator همیشه در جستجوی فرصت‌هایی است تا روی کسب‌وکار مشتری تاثیر مثبت بگذارد. او در شناسایی نیازهای شرکتی مشتری خستگی‌ناپذیر است و توانایی استفاده از شبکه گسترده خود را دارد تا راه‎‌‌حل‌های مفید و مرتبط ارائه کند. علاوه بر این، یک ایجادکننده ارزش همیشه باهوش زیرکانه‌، اقدامات مفیدش برای مشتری را بازاریابی می‌کند تا مشتری این فواید را تشخیص داده و بپذیرد.

یک کاتالیزور کسب‌وکار یا Business Catalyst همیشه قاطع است تا به حرکت کسب‌وکار مشتری شتاب دهد و همه احتمالات ممکن برای آینده مشتری را ایجاد کند. ازنظر مشتری او یک فرد حرفه‌ای آینده بین است که فرصت‌های زیادی فراهم می‌کند.

پس تفاوت این دو در بهینه‌سازی روند فعلی کسب‌وکار مشتری است که ایجادکننده ارزش با ارائه راه‌حل‌های مفید و با استفاده از همه امکانات در دسترس خودش انجام می‌دهد تا نتیجه مثبت حاصل شود.

این روزها با توجه به چالش‌هایی که از بحران اقتصادی کرونا به وجود آمده است، مشتری‌ها با دقت بیشتری هزینه‌هایشان را ارزیابی می‌کنند و در مورد کاهش یا حذف کامل بسیاری از آیتم‌های هزینه و سرمایه‌گذاری تصمیم‌ هوشمندانه می‌گیرند. در نتیجه زمان آن فرا رسیده تا با اتخاذ یک ذهنیت متفاوت وارد دهه جدید پساکرونا شوید. باید از طرز فکر خدمات حسابداری به‌عنوان «هزینه ضروری کسب‌وکار» به ذهنیت «بازگشت سرمایه» بروید. این رویکرد، جدید نیست اما تعداد کمی از شرکت‌های فعلی، خدمات خود را با این رویکرد عرضه می‌کنند!

البته خدمات حسابداری همیشه برای هر کسب‌وکاری ضروری است اما محدود کردنش به ثبت‌های حسابداری و دفاتر مالی، محدود کردن منافع حاصل از خرید خدمات است! در عوض با ارائه آنالیزهای دقیق که تاثیر مثبتی روی سود نهایی مشتری دارد، یک بازگشت بزرگ از سرمایه‌گذاری روی خدمات مالی حاصل می‌شود.

برای توضیح بیشتر این رویکرد، 6 اهرم ایجاد ارزش را معرفی می‌کنیم که تاثیر زیادی روی دیدگاه شما در مورد ارائه خدمات حسابداری دارند.

 

6 اهرم ایجاد ارزش برای مشتری

  • تقویت درآمد
  • بهینه‌سازی هزینه‌ها
  • اجتناب از ریسک بی‌مورد
  • بهینه‌سازی ارائه خدمات
  • توسعه سود
  • بهینه‌سازی روند داخلی شرکت

برای درک بهتر و استفاده موثرتر از این اهرم‌ها، نمونه اقدامات مفید را پیشنهاد می‌کنیم که می‌توانید در پکیج خدمات حسابداری برای مشتری انجام دهید. مزایایی که از این پیشنهاد‌ها کسب می‌کنید بیش از منافع رویکرد سنتی است که شرکت‌های خدمات حسابداری معمولا اتخاذ می‌کنند. پس نباید قدرت تفکر و خلاقیت خود را محدود کنید برای اینکه ایجاد تفاوت در بازار و کسب تمایز و برتری مخصوصا در شرایط بحران کرونا، به استفاده از همه توانایی‌ها و امکانات شما نیاز دارد!

 

 

 

پیشنهاد می‌شود مقاله آشنایی با انواع خدمات حسابداری را مطالعه کنید

 

 

 

۱- تقویت درآمد

معرفی یک مشتری احتمالی، شریک، متخصص یا کارکنان

ایجاد تیم مشاور

ارائه ایده برای بازده بیشتر کارکنان

 

۲- بهینه‌سازی هزینه‌ها

مقایسه عملکرد مشتری با آمار صنعت مربوطه

معرفی تامین کنندگان خدمات برای کاهش هزینه‌های عملیاتی

مرور محاسبات هزینه تمام شده کالاها

معرفی متخصصان حرفه‌ای تامین کالا

مرور برنامه مزایای کارکنان

 

۳- اجتناب از ریسک بی‌مورد

بررسی ریسک‌های مشتری در حیطه نیروی انسانی، تامین کالا، بیمه و امنیت سایبری

بازبینی برآوردها و مدل‌های مالی

ارائه ایده برای حفظ کارکنان فعلی

ارزیابی ریسک مشتری در حیطه تامین کنندگان و مشتری‌ها

 

۴- بهینه‌سازی ارائه خدمات

تسهیل روند دریافت خدمات برای مشتری

استفاده از اتوماسیون

پیشنهاد اصول طلایی خدمات‌ مشتریان

 

۵- توسعه سود

ایجاد داشبورد داده

ارزیابی قابلیت سوددهی

ارتقا مشتری به سطح راهبری در صنعت مربوطه

اشتراک داستان موفقیت سایر مشتری‌ها

 

۶- بهینه‌سازی روند داخلی شرکت

  • ارزیابی برون‌سپاری امور داخلی شرکت
  • بررسی مجدد جریان امور داخلی
  • اجرای یک رویکرد بهینه در صرفه‌جویی منابع

 

با ایجاد یک نقطه برتری و تمایز برای شرکتتان و ابراز تمایل به استفاده از همه دارایی‌های کسب‌وکارتان، مجموعه گسترده‌ای از احتمالات در مسیر راهتان قرار می‌گیرند فقط باید هدفمند، کنجکاو و مصمم باشید. با بهینه‌سازی ارائه خدمات تعجب می‌کنید که دامنه تاثیرتان تا چه اندازه گسترش پیدا می‌کند و دید مشتری‌ از شما تغییر قابل‌توجهی می‌کند. البته شاید در ابتدا چالش استرس‌آوری به نظر بیاید اما پس از ابراز کنجکاوی‌تان که نشان‌دهنده اهمیت دادن شما به مشکلات مشتری است، اعتماد او را جلب می‌کنید که احساس اعتمادبه‌نفس شمارا بیشتر می‌کند. کلید اصلی در ابراز تمایلتان برای اقدامات بیشتر و مفیدتر برای مشتری است که بین شما و رقبا تمایز ایجاد می‌کند.

با توجه به این واقعیت که هنوز نمی‌دانیم نظم نوین جهانی پس از کرونا چه شرایطی خواهد داشت، مهم است که نوآوری و ریسک‌ محاسبه شده کنید و تمام تلاشتان را به کار گیرید تا با مشتری تعامل بیشتری بکنید. مشتری به تخصص شما نیاز دارد و الان زمان خوبی است تا نشان دهید که چه‌کارهایی می‌توانید انجام دهید تا مرتبط‌تر و مفیدتر باشید.

پس برای کسب اجازه از مشتری صبر نکنید بلکه با کنجکاوی و اهمیت دادن به مشکلات او پیش‌قدم شوید. در این صورت به‌عنوان یک ارائه‌کننده باارزش خدمات حسابداری در بحران کرونا شناخته می‌شوید که بزرگ‌ترین جایزه است و موقعیت شمارا به یک عامل واقعی ایجاد ارزش ارتقا می‌دهد.

 

>
آموزش صفر تا صد نرم افزار هلو
آموزش انواع ثبت های حسابداری
آموزش کاربرد اکسل در حسابداری
آموزش صفر تا صد نرم افزار رافع
آموزش حسابدار تا مدیر مالی
سریعترین راه ورود به بازار کار حسابداری

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید