طرح شبنم و بارکد شبنم چیست و چه کاربردی دارد؟

طرح شبنم چیست ؟

 

طرح شبنم عنوانیست کاربردی و مهم که این روز ها در بین فعالان اقتصادی، اصناف، مديران بازرگاني همچنین فروشندگان بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و باعث تغییری بزرگ در سیستم كنترل عرضه به شيوه ‌اي جدید و نو می گردد. لازم به ذکر است که هر چند طرح شبنم مزايا فراواني برای مصرف ‌كنندگان، فروشندگان و حتي مجموعه‌هاي نظارتي و مديريتي دارا می باشد اما کمبود سیستم اطلاع ‌رساني همچنین فرهنگ ‌سازي مناسب از نحوه عملكرد آن انكار ناپذیر است.

 

یکی از مسایلی که مدتی است در چرخه اقتصادی کشور در حال اجرا می باشد طرح شبنم است ، بد نیست شما کاربران وحسابداران محترم هم اطلاعات خلاصه ای از کاربرد و نحوه اجرای آن داشته باشید ،وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولي اصلي بخش تجارت و شبكه توزيع كالا، براي مبارزه توزيع كالاي قاچاق و جعلي، اقدام به ايجاد سامانه شبكه بازرسی و نظارت مردمي ( شبنم ) نموده است.طرح شبكه بازرسي نظارت مردمي در حقيقت ايجاد سامانه‌اي را دنبال مي‌كند كه در آن همه مردم مي‌توانند، تنها با داشتن يك گوشي تلفن همراه داراي دوربين، و با استفاده از نرم‌افزاري كه در اختيار ايشان قرار گرفته است، علاوه بر اطمينان از اصالت كالاي خريداري شده و ياري دولت در شناسايي عوامل توزيع كالاي قاچاق و جعلي، از مشوق‌هاي اعتباري نيز برخوردار گردند. در واقع اين طرح ضريب نفوذ بازرسي و كنترل كالاهاي قاچاق و غير مجاز را گسترش مي‌دهد.

 

مزیت های استفاده از لیبل شبنم

استفاده از بارکد شبنم می تواند مزیت های بسیاری داشته باشد. این لیبل روی انواع محصولات غذایی خارجی، عطر و ادکلن های وارداتی، تجهیزات پزشکی، محصولات آرایشی و بهداشتی خارجی و… درج می شوند. در واقع در سالهای اخیر قانونی در سازمان غذا و دارو تصویب شده است که تمامی محصولاتی که به طور مستقیم با سلامت انسان سر و کار دارند را مستلزم به دریافت بارکد شبنم کرده است.

استفاده از بارکد شبنم، باعث می شود که درصد واردات کالای قاچاق به کشور کاهش پیدا کند. به طور کلی می توان گفت تمامی محصولات از این دست، هنگام وارد شدن به کشور (حتی بسیاری از کالاهای داخلی)، دارای یک کد رهگیری خاص و منحصر به فرد می باشند. این کد رهگیری نشانه ای کامل از مشخصات کالا را در اختیار شما قرار می دهد. بنابراین شما با استفاده از این کد یکتا، می توانید مشخصات محصول را بررسی کنید و در صورت مغایرت، مراتب را به نهادهای ذی صلاح اطلاع دهید.

مزیت دیگر استفاده از بارکد شبنم، اطلاع از سلامت و کیفیت محصول است. حتما بارها هنگام خرید محصولات آرایشی و بهداشتی، دارویی و یا غذایی دچار تردید در کیفیت آنها شده اید. بارکد شبنم تنها در اختیار محصولاتی قرار می گیرد که از نظر سازمان غذا و دارو و یا وزارت بهداشت، دارای استانداردهای تعیین شده می باشند. بنابراین وقتی محصولی که دارای بارکد شبنم است را خریداری می کنید، باید از کیفیت و سلامت آن به طور کامل مطمئن باشید.

 

>
آموزش صفر تا صد نرم افزار هلو
آموزش انواع ثبت های حسابداری
آموزش کاربرد اکسل در حسابداری
آموزش صفر تا صد نرم افزار رافع
آموزش حسابدار تا مدیر مالی
سریعترین راه ورود به بازار کار حسابداری

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید