حسابداری در ایران: کارمندی یا مدیریتی؟

 

حسابداران افرادی در شرکت‌ها هستند که کار رسیدگی به حساب‌ها و امور مالی را برعهده دارند. در هیچ شرکت خصوصی و دولتی رقم مشخصی برای حسابدار وجود ندارد و حقوق حسابدار در ایران بسته به نوع شرکت، کارفرما و موقعیت جغرافیایی آن دارد. اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که در رشته حسابداری تحصیل کرده و به دنبال کار در این زمینه هستید، امروز با بررسی میزان حقوق دریافتی حسابداران در ایران شما در این زمینه راهنمایی خواهیم کرد. 

 

شغل حسابداری

حسابداران اطلاعات مالی سازمان‌ها و شرکت‌ها را جمع آوری، سازماندهی و بررسی می‌کنند. آنها گزارش‌های مالی به دست آمده از درآمدها، هزینه‌ها، دارایی‌ها و بدهی‌های مربوط به سازمان را تهیه می‌کنند و بر اساس این گزارش‌ها نیازمندی‌های مالی دولت، سهامداران و سایر نهادهای خارجی را برآورده می‌کنند.

 

دوست دارید کارمند نباشید؟ 

حالا مطمئناً می پرسید از چه راهی؟ چگونه؟ من در این بخش صرفاً 2 گام را خدمت شما ارائه می کنم و مطمئناً گام های بیشتری وجود دارد که در بخش های دیگری ارائه خواهم کرد.

 

گام اول : حتما با کارمندی محض شروع کنید 

بله درست متوجه شدید برای اینکه بتوانید خیلی خوب با کارمندی خداحافظی کنید باید یک کارمند عالی باشید. دقیقاً مانند بازیکن فوتبالی که در اوج موفقیت و شهرت از دنیای فوتبال کناره گیری می کند.علت مشخص است او هدف بلندتری دارد که شاید کسب درآمد بیشتر است. متاسفانه برخی از دوستان گلم همانند برداشت اشتباه از کلیپ بالا، تصور اشتباه دارند و آن اینکه تمامی درها را می بندند و تازه شروع به غصه داری کارمند نبودن می کنند.شما باید حداقل 2 سال بطور تمام وقت و در اوج فشار کار حسابداری بمانید تا حداقل یک گرایش را مچاله کنید و بعد در آن حوزه وارد جذب پروژه شوید نه اینکه صرفا با احساسات خود وارد عمل شوید.

 

گام دوم : سطح اطلاعات خود را به مرز مدیریت حسابداری  برسانید

شما نیاز به آموزش هایی دارید که ذهن شما را برای کارهای مدیرتی در حوزه حسابداری آماده کند مثلا آموزش ببینید چگونه تبلیغات کنید، بازار هدف پیدا کنید، چگونه قرارداد منعقد کنید و اینکه چطور با درآمد خود سرمایه گذاری کنید.هنوز دوستانی هستند که ایمیل می زنند به بنده و خیلی واضح بیان می کنند درآمد 1.5 میلیون تومان را با چند حرکت به 4.5 میلیون تومان در ماه رسانده اند.بله دوست عزیزم بازا کار مخصوصا در سال جدید  بسیار زنده و تشنه است ولی بدون برنامه و اطلاعات تخصصی خیلی خوب تازه گرفتاری به بار می آورد. چون GPS سازمان امور مالیاتی در قانون جدید با نام ماده 276 بر روی هر حسابدار نصب می شود و همه حسابداران نسبت به کار خود مسئولیت دارند.

>
آموزش صفر تا صد نرم افزار هلو
آموزش انواع ثبت های حسابداری
آموزش کاربرد اکسل در حسابداری
آموزش صفر تا صد نرم افزار رافع
آموزش حسابدار تا مدیر مالی
سریعترین راه ورود به بازار کار حسابداری

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید