‌وجوه مسدود شده نزد بانک ها در کدام سرفصل طبقه بندی می‌شوند؟

 

یکی از نکات حسابداری اطلاع داشتن از موارد مختلف در حین کار است. در برخی موارد ممکن است یک اشتباه کوچک، منجر به مشکلات بزرگ و ایجاد خسارات فراوان شود.

در واقع حسابدار باید با توجه نکات مختلف تمام تلاش خود را برای احاطه بر موارد مالی یک کسب و کار یا ارگان حفظ کند. از موارد مهمی که حسابدار باید مورد توجه قرار دهد، دارایی‌های جاری است. در مبحث دارایی‌های جاری، یکی از مشکلات، وجوه مسدود شده نزد بانک‌ها است.

وجوه مسدود شده نزد بانک‌ها اهمیت زیادی دارند و باید در سرفصل مربوط به خود طبقه بندی شوند. در ادامه با این موضوع مهم بیشتر آشنا خواهیم شد

 

دارایی غیر جاری چیست؟

دارایی‌های یک شرکت به دو دسته جاری و غیر جاری تقسیم می‌شوند. دارایی‌های غیر جاری، دارایی‌هایی هستند که در یک دوره مالی (یا یک چرخه عملیاتی) به فروش نمی‌رسند یا  به وجه نقد تبدیل نمی‌شوند. دارایی‌های ثابت مشهود (مانند ماشین آلات، ملک و ساختمان)، دارایی‌های ثابت نامشهود (مانند سرقفلی، حق اختراع، حق کپی رایت) و سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت، مواردی هستند که در ترازنامه یک شرکت، در زیرفصل دارایی‌های غیرجاری گزارش می‌شوند. درواقع هر دارایی که جاری نباشد را می‌توان در دسته دارایی‌های غیرجاری قرار داد. 

 

منظور از سایر دارایی ها در قسمت دارایی غیر جاری چیست؟

این حساب شامل مخارج انتقالی به دوره های آتی، وجه نقد مسدود شده نزد بانک، وجه نقد کنار گذاشته شده برای هدف مشخص، اسناد دریافتنی بلندمدت و حصه بلندمدت وام کارکنان و همچنین دارایی های ثابت کنار گذاشته شده که قابل استفاده نیستند، در این سرفصل به خالص ارزش بازیافتنی یا ارزش دفتری هر کدام کمتر باشد، گزارش خواهند شد.

 

وجوه مسدود شده نزد بانک ها و موسسات مالی:

با توجه به توضیحات داده شده همانطور که مشخص است، این وجوه باید در سرفصل دارایی های جاری شرکت و تحت عنوان وجه نقد محدود شده در تراز نامه ذکر شود. وجوه نقد محدود شده معمولا به عنوان ضمانت نامه های نقدی برای تضمین تسهیلات جاری شرکت پرداخت می‌شوند و دارای سود تضمین شده نیستند.

 

چند نمونه از وجوه مسدود شده توسط بانک:

در جداول زیر چند نمونه از ثبت های حسابداری وجوه مسدود شده توسط بانک ها را برای شما آورده ایم:

 

شرحبدهکاربستانکار
وجوه مسدودی**** 
بانک ها ****
 بابت توثیق (سپرده نقدی) دریافت تسهیلات دریافتنی  

 

 

شرحبدهکاربستانکار
وجوه مسدودی**** 
بانک ها ****
 بابت وثیقه حوالجات ارزی بانکی ( به محض انجام حواله و تایید دریافت کننده عودت داده می شود به حساب شخص حقیقی یا حقوقی پرداخت کننده )  

 

شرح بدهکاربستانکار
وجوه مسدودی**** 
بانک ها ****
 ( سپرده نقدی ) از بابت صدور انواع ضمانتنامه ها ( بانکی ،گمرکی و … )  

 

 

>
آموزش صفر تا صد نرم افزار هلو
آموزش انواع ثبت های حسابداری
آموزش کاربرد اکسل در حسابداری
آموزش صفر تا صد نرم افزار رافع
آموزش حسابدار تا مدیر مالی
سریعترین راه ورود به بازار کار حسابداری

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید