اطلاعیه های سازمان امور مالیاتی به علت شیوع کرونا

 

مدیر کل امور مالیاتی استان از تصویب پیشنهادات حمایتی سازمان امور مالیاتی کشور از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا و شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا و تصویب و اجرای آن در قالب بسته سیاستی و حمایتی سران قوا در سال 1398 خبر داد.

 

پشتیبانی از بخش خصوصی

دولت ترکیه بسته های حمایتی از بخش خصوصی را برای جلوگیری از بیکاری بیشتر و کوچک شدن بخش خصوصی اعلام کرده است. این بسته ها تأثیر مثبت مستقیمی بر معیشت پناهندگان خواهد داشت..

اولین حمایت توسط ISKUR- آژانس اشتغال ترکیه به منظور یارانه حقوق و دستمزد ارائه می شود و این برنامه به عنوان پرداخت کار موقت گفته می شود.

 

بخشنامه تمدید گواهی ارزش افزوده منقضی شده:

به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بر اساس بخشنامه شماره 6509/230/ د در تاریخ 1398/12/17 گواهی های ارزش افزوده منقضی شده از تاریخ 1398/10/01 تا پایان سال (1398/12/29) تا تاریخ 1399/02/31 دارای اعتبار هستند.

در این خصوص از مودیان مالیاتی محترم تقاضا می شود که از مراجعه حضوری به اداره های ارزش افزوده خودداری نموده و با دانلود کردن این بخشنامه از سایت سازمان امور مالیاتی، آن را ضمیمه گواهی ارزش افزوده خود کنند و در صورت نیاز برای مشتریان خود ارسال نمایند.

 

متن بخشنامه تمدید گواهی ارزش افزوده منقضی شده:

امور مالیاتی شهر و استان تهران

ادارات کل امور مالیاتی استان

با سلام و احترام

پیرو ابلاغیه 64076/230/ د مورخ 10/12/1398 موضوع لغو جلسات هیئت های حل اختلاف مالیاتی اشخاص حقیقی در کلیه منابع مالیاتی به منظور جلوگیری از گسترش بیماری کرونا ویروس، تکریم مودیان محترم مالیاتی و همکاران گرامی مقرر می دارد:

  1. هیئت های حل اختلاف مالیاتی برای اشخاص حقوقی نیز در کلیه منابع مالیاتی تا پایان فروردین سال 13999 لغو می گردد. بدیهی است این امر مانع از تشکیل جلسات مزبور به درخواست اشخاص یاد شده نخواهد بود.
  2. گواهی های ثبت نام موقت در نظام مالیات بر ارزش افزوده که اعتبار آن تا سه ماهه منتهی به سال 1398 بوده و یا در فروردین ماه سال 1399 منقضی می گردد تا پایان اردیبهشت ماه سال 1399 دارای اعتبار خواهد بود مفاد این بند شامل شرکت های فاقد اعتبار که اسامی آنان در سامانه مالیات بر ارزش افزوده درج گردیده نمی باشد.
  3. اولویت بندی امور مبنی بر اصل اهمیت باشد به گونه ای که تمرکز برای وصول درآمد های مالیاتی در مدت باقی مانده بر پرونده های بزرگ باشد و از پیگیری برای وصول از پرونده های مالیاتی کم اهمیت اجتناب گردد.

 

نکته: مفاد این بند شامل شرکت های فاقد اعتبار که اسامی آنان در سامانه مالیات بر ارزش افزوده درج گردیده نمی باشد.

 

 

 

پیشنهاد می‌شود مقاله تشکیل پرونده مالیاتی را مطالعه کنید

 

 

 

 

با استفاده از این اطلاعیه ، بخش های زیر به عنوان بخش هایی با بیشترین تأثیر پذیری شناسایی شدند:

الف) مراکز خرده فروشی و خرید

ب) فولاد و صنایع فلزی

ج) صنعت خودرو

 د)  تدارکات-حمل و نقل

ه) فعالیت های سینما و تئات

و) اسکان

ز) خدمات غذایی و آشامیدنی

ح) نساجی و پوشاک

ط) رویدادها و سازماندهی آنها 

ی) خدمات بهداشتی و درمانی

ک) ساخت مبلمان

ل) معدن و استخراج معدن

م) ساخت و ساز

ن) تجهیزات آشپزخانه صنعتی

س) اجاره اتومبیل

ع) چاپ و انتشار 

ف) کلیه مالیات دهندگان درآمد

علاوه بر این ، مودیان مالیاتی که در بخش هایی از جمله استخرها ، حمام های ترکی ، اسپا ها ، ورزش ها ، بازی ها و سالن های عروسی ، آرایشگاه و آرایشگاه فعالیت می کنند که فعالیت های آنها به طور موقت در محدوده اقدامات وزارت کشور متوقف شده است ، نیز می توانند ازمقررات حوادث غیرقابل اجتناب در این دوره بهره مند شوند.

:

با توجه به شرایط اخیر بانک ها و موسسات اعتباری برای اعطای تسهیلات به اشخاص حقیقی تا دو میلیارد ریال و برای اشخاص حقوقی تا پنج میلیارد ریال نیاز به استعلام از ادارات امور مالیاتی ندارند.

وی همچنین در خصوص مصوبات شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، گفت:

طبق تصمیمات صورت گرفته سررسید پرداخت مالیات بر ارزش افزوده مربوط به دوره چهارم سال 1398، از 15 فروردین 1399 به تاریخ 31 اردیبهشت ماه 1399 تغییر یافت.

دکتر پارسا افزود: در این طرح حمایتی مصوب شد که کلیه عملیات اجرایی وصول مالیات که در باب چهارم از فصل نهم قانون مالیات های مستقیم ذکر شده است، تا 1399/2/31 متوقف شود.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد: با توجه به این که صدور یا تجدید پروانه کسب و کار اشخاص حقیقی از طرف مراجع صلاحیت دار منوط به ارائه گواهی از اداره امور مالیاتی ذیربط می باشد، با توجه به شرایط اخیر کشور صدور یا تجدید پروانه کسب و کار اشخاص حقیقی موضوع ماده 186 قانون مالیات های مستقیم تا پایان شهریور ماه سال 1399 نیاز به اخذ گواهی از اداره امور مالیاتی مبنی بر پرداخت یا ترتیب پرداخت بدهی مالیاتی نخواهد داشت.

 

تسهیلات جدید مالیاتی در راستای شیوع بیماری کرونا ویروس:

 

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با صدور بخشنامه ای، مهلت بخشودگی جرایم قابل بخشش اسفند ماه 1398 را به دلیل شیوع بیماری کرونا در کشور تا پایان خردادماه 1399 تمدید کرد.

به گزارش رسانه مالیاتی ایران، دکتر امید علی پارسا در بخشنامه شماره 200/98/100 مورخ 1398/12/13 خاطر نشان کرده است:

با توجه به شیوع بیماری کرونا و تمهیدات اتخاذ شده در سطح کشور به منظور جلوگیری از گسترش بیماری مذکور و رعایت حقوق مودیان محترم مالیاتی، پیرو بخشنامه های شماره 200/98/41 مورخ 1398/5/8 ، 200/98/45 مورخ 1398/5/27، 200/98/65 مورخ 1398/7/8 ، 200/98/69 مورخ 1398/7/30 و 200/98/87 مورخ 1398/9/27 بدین وسیله مقرر می گردد:

مودیانی که بدهی قطعی شده خود را تا پایان خردادماه سال 1399 پرداخت نمایند، به میزان بخشودگی جرایم قابل بخشش اسفند ماه 1398 (90 درصد برای مودیان واحد های تولیدی دارای پروانه بهره برداری و پروانه کسب تولیدی از مراجع ذیربط و 80 درصد برای سایر مودیان) از بخشودگی جرایم برخوردار خواهند بود.

 

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در ادامه این بخشنامه خاطر نشان نموده است:

مودیانی که برگ مالیات قطعی آنها از تاریخ 1398/11/12 ابلاغ گردیده است، چنانچه حداکثر تا تاریخ 1399/3/31 نسبت به پرداخت اصل بدهی قطعی شده خود اقدام نمایند، مشمول حکم بند (2) بخشنامه شماره 200/98/45 مورخ 1398/5/27 خواهند بود.

مطابق حکم بند (2) بخشنامه مذکور،آن دسته از اشخاص حقیقی و حقوقی غیر دولتی که مالیات آنها از تاریخ اول مهر ماه 1398 تا پایان سال جاری به قطعیت می رسد، در صورتی که اصل مالیات و جرایم غیر قابل بخشش خود را حداکثر ظرف یک ماه بعد از ابلاغ برگ قطعی پرداخت نمایند، معادل 100 درصد جرایم قابل بخشش آنها بخشوده خواهد شد.

 

لغو جلسات هیئت های حل اختلاف اشخاص حقوقی:

معاون درآمد های مالیاتی سازمان امور مالیاتی خبرداد: برگزاری جلسات هیيت های حل اختلاف مالیاتی به سال 1399 موکول شد.

معاون درآمد های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور از لغو جلسات هیئت های حل اختلاف مالیاتی برای اشخاص حقوقی در کلیه منابع مالیاتی تا پایان فروردین سال 1399 خبر داد.

به گزارش رسانه مالیاتی ایران، محمد مسیحی، معاون درآمد های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور، گفت:

به منظور جلوگیری از گسترش بیماری کرونا ویروس و همچنین تکریم مودیان محترم مالیاتی و همکاران سازمان، جلسات هیئت های حل اختلاف مالیاتی برای اشخاص حقوقی نیز در کلیه منابع مالیاتی تا پایان فروردین سال 1399 لغو می گردد.

وی با تاکید بر این که این امر مانع از تشکیل جلسات مزبور به درخواست اشخاص یاد شده نخواهد بود، خاطر نشان کرد:

گواهی های ثبت نام موقت در نظام مالیات بر ارزش افزوده که اعتبار آن تا سه ماهه منتهی به سال 1398 بوده و یا در فروردین ماه سال 1399 منقضی می گردد نیز تا پایان اردیبهشت ماه سال 1399 دارای اعتبار خواهد بود.

البته مفاد این بند شامل شرکت های فاقد اعتبار که اسامی آنان در سامانه مالیات بر ارزش افزوده درج گردیده نمی باشد.

لازم به ذکر است که پیش از این نیز، معاون درآمد های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور، از لغو جلسات هیئت های حل اختلاف مالیاتی اشخاص حقیقی در کلیه منابع مالیاتی از تاریخ 12 اسفند ماه و موکول شدن آن به سال 1399 خبر داده بود.

 

 

 

>
آموزش صفر تا صد نرم افزار هلو
آموزش انواع ثبت های حسابداری
آموزش کاربرد اکسل در حسابداری
آموزش صفر تا صد نرم افزار رافع
آموزش حسابدار تا مدیر مالی
سریعترین راه ورود به بازار کار حسابداری

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید