ارز دیجیتال چیست و چگونه به کسب درآمد منجر میشود؟

ارز دیجیتال چیست و چگونه به کسب درآمد منجر میشود؟

 

امروزه بسیاری از افراد به‌دنبال کسب درآمد از ارزهای دیجیتال هستند. برخی حتی از این هم فراتر می‌روند و رویای میلیاردرشدن از طریق ارزهای دیجیتال را در سر می‌پرورانند. آنها در پی جهش‌های بزرگ قیمتی و سودهای ۱۰۰ درصدی هستند و در یک کلام، می‌خواهند یک‌شبه پول‌دار شوند.

شاید جهش قیمت بیت کوین و سود خوبی که سرمایه‌گذاران اولیه آن به دست آوردند، دلیل پدیدآمدن این رویا باشد؛ اما حقیقت این است که فرصت‌های این‌چنینی اندک و دور از دسترس هستند. فقط تعداد معدودی از تریدرها می‌توانند بر روی موج‌های قیمتی سوار شده و به‌موقع از بازار خارج شوند و پولی که زندگی آنها را دگرگون می‌کند را به دست آورند.

با این حال، خوشبختانه افزایش ناگهانی قیمت، تنها راهی نیست که سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال می‌توانند از آن کسب درآمد کنند. ظهور اکوسیستم دیفای (DeFi)، توکن‌های غیرمثلی (NFT) و پیشروی آهسته پذیرش ارزهای دیجیتال در جریان اصلی اقتصاد، فرصت‌های سرمایه‌گذاری تقریباً نامحدودی را برای ما به ارمغان آورده‌اند.

 

چگونه از طریق ارز دیجیتال کسب درآمد کنیم؟

صنعت رمز ارزها هنوز در مراحل اولیه خود است و دارایی‌های کریپتویی مستعد نوسانات قیمتی شدید هستند. در زمان افزایش قیمت‌ها، سرمایه‌ گذاران جذب آن و با سقوط بازار، ضررهای سنگینی را متحمل می‌شوند. اما استراتژی‌های خاصی وجود دارد که سرمایه‌ گذاران باتجربه برای کسب درآمد رایگان از حوزه ارز دیجیتال استفاده می‌کنند.

کریپتو تریدینگ یکی از محبوب‌ترین روش‌های کسب پول از رمز ارزهاست، اما نوسان قیمتی زیاد، این کار را برای بسیاری از افراد که تجربه کافی ندارند، پرخطر می‌کند. البته به لطف پتانسیل رشد شدید این بازار، استراتژی‌های موثر متعددی برای کسب درآمد از ارزهای دیجیتال وجود دارند که در این بخش آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

ارز دیجیتال چیست؟

بیت‌کوین به‌عنوان اولین ارز دیجیتال هر دو مشکل را حل کرد و دیگر نیازی نبود که افراد برای انجام امور مالی خود به سازمان‌ها و یا مؤسسات مالی و بانکی اعتماد کنند.

 

دستگاه ماینر چیست و چگونه به کسب درآمد منجر می شود؟

دستگاه ماینر اصطلاحی است که برای دستگاه‌ های استخراج رمزارزها و یا ارز های دیجیتال به‌ کار برده می‌برند. در حال حاضر این دستگاه‌ها بسیار متنوع هستند. افراد استخراج کننده ارز های دیجیتال تلاش می‌کنند با استفاده از ابزارهای متنوع استخراج به تعداد بیشتری از رمزارزهای استخراج نشده دست یابند و با فروش آنها به سود و درآمدزایی بالایی دست پیدا کنند. قبل از شروع کار با استخراج بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری، باید توجه لازم را دشته باشید. بهترین راه برای انجام این کار، استفاده از یک ماشین‌حساب ماینینگ ارز های دیجیتال است.

به خاطر داشته باشید که ماینینگ هزینه دارد! اگر پول برای خرید دستگاه ماینینگ مناسب، ندارید و اگر به برق ارزان دسترسی ندارید، استخراج بیت کوین ممکن است برای شما توجیه اقتصادی نداشته باشد. ماینینگ یعنی مسائل پیچیده ریاضی توسط سخت‌افزارهای کامپیوتری حل شود. زمانی که در شبکه رمزارزها مسائل پیچیده‌تری حل می‌کنید مزد بیشتری هم دریافت می کنید.

 

سرمایه گذاری مستقیم در ارزهای دیجیتال (هولد)

سرمایه گذاری در ارز دیجیتال برای مدت طولانی یک استراتژی مناسب کسب درآمد است. در این روش، بعد از تحلیل فاندامنتال اقدام به خرید و سپس اصطلاحا هولد کردن یک دارایی برای مدتی نسبتا طولانی می‌کنید. این زمان ممکن است از چند ماه تا چند سال متفاوت باشد و همه چیز به استراتژی فرد و همچنین روند بازار آن رمز ارز بستگی دارد. برای بیشتر افراد این روش کسب درامد رمز ارزی راحت‌تر است، چرا که به دنبال کردن مستمر تحلیل‌ها نیاز ندارد؛ ارز دیجیتالی را خریداری کنید و برای مدتی نگه دارید.

 

مزایا و معایب ارز دیجیتال

ارز های دیجیتال مزایا و معایب متعددی دارند که بهتر است آنها را بشناسیم:

 

مزایای ارز های دیجیتال

 

1. سهولت و تسریع در نقل و انتقال

خرید و فروش ارزهای دیجیتال در عین این که خارج از کنترل هستند آن هم از سوی دولت‌ها و سازمان‌ها و اشخاص، فرآیندی ساده و بسیار سریع دارند به صورتی که برای مثال می‌توان سرمایه‌ای زیادی را از ارزهای دیجیتال را در زمانی بسیار کوتاه به فروش رساند.

 

2. نوسان گیری بدون محدودیت و با سود بالا برای سرمایه گذاران

سودی که برخی سرمایه‌گذاران از خرید و فروش بیت کوین، دوج کوین، لایت کوین، اتریوم، تتر، و سایر ارز های دیجیتال در یک سال گذشته کسب کرده‌اند و رکوردهایی که در یک سال گذشته در بازار رمزارزها ثبت شده بسیار جالب و فوق العاده است. سود هیچ بازار دیگری حتی نمی‌تواند به مرزهای آن نزدیک شود.

این ویژگی برای سرمایه‌گذاران ارزشمند و فرصت‌آفرین است و قطعا در آینده نیز سودهای قابل توجهی به حساب آنها منظور خواهد کرد. البته نوسان‌های شدید و نامحدود ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذارانی که با آمادگی و آگاهی لازم وارد این بازار نشوند، ویژگی مثبتی محسوب نمی‌شود.

3. امنیت در برابر هکرها و عدم کنترل آنها

اصلی ترین مزیت ارزهای دیجیتال، امنیت این ارزها و کنترل ناپذیری آنها در برابر دخالت هکرهاست. ارزهای دیجیتال از دستبرد و دستکاری هکرها هم در امان هستند. مالکان رمزارزها تنها کسانی هستند که به تراکنش‌های خود دسترسی دارند و پروتکل‌ها و رمزهای این ارزهای دیجیتال چنان پیچیده است که هیچ شخص یا سازمان دولتی و غیردولتی نمی‌تواند پروتکل ارز دیجیتال را کنترل یا هک کند.

 

نکته

بسیاری از صاحبان سرمایه در کشور ها از ناامن بودن فضای اقتصادی و هزینه بر بودن حفاظت از دارایی‌های ملموس و همچنین دخل و تصرف دولت در سرمایه خود با وضع قوانین خاص و یا تحمیل عوارض، تعرفه ها و یا انواع مالیات‌های گوناگون بر معاملات دارایی‌ها یا تراکنش های بانکی احساس نارضایتی می‌کنند. بنابراین شاید بتوان عدم دخالت دولت ها را نیز از مزیت ارزهای دیجیتال دانست.

 

معایب ارز های دیجیتال

 

1. قوانین و مقررات بازار ارزهای دیجیتال شفاف نیست

ماهیت رمزگذاری شده ارزهای دیجیتال به شکلی است که هویت افراد فعال در این بازار پنهان بماند و نوعی گمنامی در این بازار حاکم باشد. برخی منابع مستقل که درباره ارزهای دیجیتال تحقیق می‌کنند این بازار را فاقد قوانین شفاف دانسته و می‌گویند این بازار زمینه ساز معاملات سیاه، مجرمانه و پولشویی است.

شفاف نبودن قوانین و مقررات بازار ارزهای دیجیتال و حرف هایی که راجع به پشت پرده این بازارها شنیده می‌شود شاید از دید بسیاری از سرمایه‌گذاران یک ویژگی منفی ارزیابی نشود اما دولت‌ها به این ویژگی رویکرد مثبتی هم ندارند. فرار مالیاتی کمترین دغدغه دولت ها در مورد معاملات و سرمایه های جذب شده به بازار ارزهای دیجیتال است.

 

2. ارز های دیجیتال بازاری با ریسک بسیار بالا

بازار ارزهای دیجیتال، بازار پرریسکی است و کسی نیست که از این موضوع بی خبر باشد اما ابعاد این ریسک در چند ماه اخیر به شدت افزایش یافته تا جایی که صعود و نزول ناگهانی قیمت‌های برخی از ارز های دیجیتال برای افرادی که از ریسک فراری هستند، شکلی ترسناک دارد. این وضعیت زیان‌های سنگینی حتی برای سرمایه گذاران حرفه ای ایجاد کرده است و برای سود بردن در این بازار یا دست کم زیان ندیدن در آن، نیاز به اطلاعات و تحلیل‌های بسیار دقیق، به‌روز و حتی به‌ لحظه است.

 

3. مشکلات خاص برای افرادی که ارز دیجیتال معامله می‌کنند

بازار ارز های دیجیتال فرد محور است. همین موضوع می‌تواند مشکلات خاصی هم برای سرمایه گذاران و فعالان این بازار به وجود آورد. به فرض مثال تنها راه دسترسی به‌ کیف پول دیجیتالی که رمزارزهای هر فرد در آن قرار دارد در اختیار داشتن آدرس کیف پول دیجیتال و رمز عبور آن است. اگر فردی اطلاعات مربوط به کیف پول خود را فراموش کند یا یک فرد دارایی خود را به صورت ارز دیجیتال درآورد و بدون آن که کسی را از آدرس کیف پول و رمز عبور خود مطلع نماید، فوت کند. در این صورت هیچ امکانی برای دستیابی ورثه این فرد به دارایی مذکور وجود ندارد.

مشکل دیگر انجام تراکنش‌های اشتباه است. در نقل و انتقالات بانکی ساده، هر گونه تراکنش اشتباه قابل اصلاح و بازگشت است اما در معاملات و تراکنش‌های ارزهای دیجیتال هیچ نهاد مرکزی و واسطه‌ای وجود ندارد و هویت افرادی که تراکنش را انجام می‌دهند و همچنین هویت دارندگان کیف پول دیجیتال مشخص نیست. بنابراین اگر تراکنش اشتباهی انجام شده و کیف پول دیجیتالی به اشتباه شارژ شود امکان اصلاح تراکنش اشتباه وجود ندارد.

 

وام دادن (با ارز دیجیتال)

وام‌دهی نیز یکی دیگر از راه‌های کسب درآمد رایگان از حوزه ارز دیجیتال است. وام رمز ارزی در واقع یک وام وثیقه‌دار است که شما در پلتفرم‌های لندینگ (Lending) به دیگر کاربران قرض می‌دهید. این عملی کاملا مرسوم در دنیای دیفای (سیستم مالی غیر متمرکز) است.

در بانک‌های متمرکز، پولی که به متقاضیان وام داده می‌شود در عمل از محل سپرده‌گذاری عده‌ای دیگر تامین می‌شود. اینجا بانک یک واسطه است. اما به لطف ظهور پلتفرم‌های وام‌دهی (غیر متمرکز) کریپتویی، اکنون وام دهندگان و وام گیرندگان به طور مستقیم به یکدیگر وصل می‌شوند. وام دهندگان با دریافت مبلغی بالاتر در مقایسه با چیزی که قرض داده بودند، کسب درامد از ارز دیجیتال خواهند داشت.

>
آموزش صفر تا صد نرم افزار هلو
آموزش انواع ثبت های حسابداری
آموزش کاربرد اکسل در حسابداری
آموزش صفر تا صد نرم افزار رافع
آموزش حسابدار تا مدیر مالی

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید