هزینه ثبت شرکت در سال 1402 چقدر است؟

هزینه ثبت شرکت در سال 1402 چقدر است؟

 

 

هزینه ثبت شرکت: یکی از مهم ترین مواردی که به منظور بررسی هزینه ثبت شرکت باید به آن توجه داشته باشید این است که به صورت کلی متناسب با شرایط مختلف شاهد تغییر در تعرفه هزینه های ثبت شرکت به صورت سالیانه هستیم. به همین دلیل لازم است تا هر زمانی که قصد ثبت شرکت را داشتید، آخرین تعرفه ها را مورد بررسی و ارزیابی قرار داده تا بتوانید به بهترین شکل ممکن لیست هزینه های ثبت شرکت را به دست بیاورید .با این حال اگر بخواهیم شما را با جدول هزینه های ثبت شرکت در سال 1402 آشنا کنیم، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

نوع خدماتتعرفه
قیمت ثبت شرکت سهامی خاص ۸.۰۰۰.۰۰۰  ریال
قیمت ثبت شرکت مسئولیت محدود۷.۰۰۰.۰۰۰  ریال
هزینه ثبت موسسه۹.۰۰۰.۰۰۰  ریال
ثبت تعاونی ۱۸.۰۰۰.۰۰۰  ریال
هزینه تنظیم هر صورتجلسه تغییرات شرکت ۵.۰۰۰.۰۰۰  ریال
پیگیری اخذ کارت بازرگانی ۱۵.۰۰۰.۰۰۰  ریال
هزینه پلمپ دفاتر ۳.۰۰۰.۰۰۰  ریال
ثبت نام ارزش افزوده ۶.۵۰۰.۰۰۰  ریال
هزینه ثبت نام و علائم تجاری (برند شخصی) ۸.۵۰۰.۰۰۰  ریال
هزینه ثبت نام و علائم تجاری (برند شرکتی) ۱۲.۵۰۰.۰۰۰ ریال
ثبت طرح صنعتی ۱۲.۵۰۰.۰۰۰  ریال
هزینه ثبت اختراع ۱۸.۵۰۰.۰۰۰  ریال

 

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که فارغ از هزینه های بیان شده شما لازم است تا مبالغی را به حساب ادارات مربوطه واریز کرده و همچنین در راستای انتشار آگهی در روزنامه های رسمی و کثیرالانتشار نیز نیاز است تا مبلغ دیگری را پرداخت کند که این مسئله باعث می شود تا هزینه های ثبت شرکت شما افزایش پیدا کند.

 

تعرفه ثبت شرکت در ایران

همان طور که بیان کردیم متناسب با شرایط مختلف شاهد مبالغ گوناگونی به منظورهزینه ثبت شرکت هستیم. یکی از مهم ترین مواردی که باید به آن توجه داشته باشید این است که شما می توانید با کمک موسسات حقوقی فعال در حوزه ثبت شرکت به خوبی دید جامع و کاملی در رابطه با این هزینه ها بدست آورده و به شکل کامل متوجه هزینه های مربوط به ثبت شرکت در دسته بندی مورد نظر خود شوید. اگر ار همه قوانین اطلاع دارید و همچنین زمان مناسب برای انجام کارهای ثبت شرکت را دارید میتوانید مستقیما از طریق سازمان اقدام کنید.

 

هزینه ثبت شرکت در ترکیه

یکی از مواردی که باید به آن اشاره کنیم این است که امروزه بسیاری از افراد به منظور سرمایه گذاری در کشور خارجی به سراغ ترکیه رفته و اقدام به ثبت شرکت در ترکیه می کنند. در این بین یکی از سوالات مهمی که همواره مطرح می شود این است که هزینه ثبت شرکت در ترکیه چقدر است و اگر بخواهیم یک شرکت در کشور ترکیه را به وجود بیاوریم، لازم است تا چه مبالغی را پرداخت کنیم؟

 

در راستای بررسی این مسئله باید گفت که به منظور ثبت شرکت شما باید سرمایه اولیه مشخصی داشته باشید. این سرمایه اولیه با توجه به نوع ثبت شرکت در ترکیه متغیر است.

از سوی دیگر به جهت طی کردن مراحل قانونی ثبت شرکت نیاز است تا حتماً مبالغ مختلفی را به ادارات مربوطه پرداخت کنید که با توجه به قوانین کشور ترکیه این هزینه ها در طول سال تغییر کرده و نمی توان رقم دقیقی در رابطه با آن ارائه کرد. به همین دلیل پیشنهاد ما این است که به منظور ثبت شرکت در ترکیه و بررسی هزینه های آن به سراغ موسسات حقوقی بروید که اقدام به ثبت شرکت به صورت بین المللی می کنند. این موسسات حقوقی می توانند به شما کمک کنند تا از آخرین هزینه ثبت شرکت در ترکیه مطلع شوید.

 

هزینه ثبت شرکت در آلمان

قیمت و تعرفه ی تاسیس شرکت تجاری در کشور آلمان بصورت حدودی نرخی از 4500 یورو به بالا در سال 2021، تعیین و مشخص شده است که این هزینه به منظور ثبت شرکن، افتتاح حساب و دستمزد وکیلی که کار های شما را پیگیری می کند، است. کشور آلمان برای سرمایه گذاری و فعالیت در زمینه های مختلف، به عنوان یکی از فعال ترین کشور های دنیا شناخته می شود و می توانید با برنامه ریزی منظم و دقیق به فکر تاسیس شرکت تجاری خود در یکی از شهر های آن باشید.

 

هزینه ثبت شرکت در دبی

هزینه ای که برای تاسیس و ثبت شرکت در دبی باید پرداخت، بر اساس درهم محاسبه می شود و از 35000 درهم شروع می شود. این هزینه نیز در ازای حق وکالت و افتتاح حساب در این کشور برای شما و شرکتتان می باشد.این کشور از نظر نزدیکی به ایران و پتانسیل های رشدی که برای افراد خارجی در زمینه شرکتهای تجاری فراهم کرده است، به عنوان یک مکان امن و مطمئن برای امور شرکتی شناخته می شود.

 

تعرفه و قیمت ثبت شرکت در عمان

برای ثبت شرکت در کشور عمان که بصورت مفصل در مقاله ای از وبلاگ آگاه ثبت به آن اشاره کرده ایم، هزینه ای حدود 4500 ریال عمان به بالا مورد نیاز می باشد. برای دریافت اطلاعات دقیق تردر باره این تعرفه ها می توانید از طریق ارتباط با آگاه ثبت، بر اساس شرکت مورد نظر خود، قیمت آن را مورد بررسی قرار دهید. عمان با داشتن ارزش پولی ثابت و بالا، می تواند سکوی پرتاب مناسبی از نظر کسب در آمد را برای شما فراهم کند.

 

میزان هزینه ثبت شرکت سهامی خاص

همان طوری که در جدول مربوط به لیست هزینه ثبت شرکت در سال 1402 بیان کردیم، به منظور ثبت شرکت سهامی خاص لازم است تا ۸۰۰ هزار تومان هزینه کنید. البته نکته مهم این است که این هزینه ها شامل مبالغی که باید به ادارات مربوطه پرداخت شود، نبوده و همچنین به منظور ثبت آگهی در روزنامه رسمی نیز نیاز است تا مبلغ دیگری را پرداخت کنید.

اگر به دنبال آن است تا به صورت یک جا هزینه های ثبت شرکت را پرداخت کنید و در طول فرایند ثبت شرکت سهامی خاص با مشکل مواجه نشوید، می توانید به سراغ موسسات حقوقی رفته و از آن ها در این حوزه کمک بخواهید.

این موسسات در همان ابتدا تمامی هزینه ها را به صورت کامل ارزیابی کرده و به شما اعلام می کنند که منظور طی کردن مراحل ثبت شرکت لازم است تا چه مبلغی پرداخت کنید. این مبلغ شامل کارمزد موسسه حقوقی نیز می شود و باید این موضوع را در نظر بگیرید.

 

هزینه ثبت شرکت سهامی عام چقدر است؟

در راستای بررسی هزینه ثبت شرکت سهامی عام نیز باید به این نکته اشاره کنیم که نمی توان رقم دقیقی در رابطه با هزینه های این دسته از شرکت ها اعلام کرد. به همین دلیل پیشنهاد ما این است که به منظور بررسی این هزینه ها به سراغ سامانه ثبت شرکت ها رفته و تعرفه مربوط به هزینه ثبت این دسته از شرکت ها را به صورت کامل بررسی کنید.

همچنین می توانید با کمک کارشناسانی که در موسسات حقوقی فعال در حوزه ثبت برند حضور دارند، به بهترین شکل ممکن متوجه این مسئله شوید که به منظور ثبت شرکت سهامی عام لازم است تا چقدر هزینه کنید.

 

هزینه ثبت شرکت با مسئولیت محدود چقدر است؟

قیمت و تعرفه ثبت شرکت با مسئولیت محدود بسته به نوع موسسه حقوقی که انتخاب می کنید، متفاوت می باشد. برای مثال موسسه حقوقی آگاه ثبت در ازای هزینه مشاوره و راهنمایی شما برای پاسخ به سوالات و انتخاب یک مسیر مناسب، هیچ گونه هزینه ای دریافت نکرده و کاملا رایگان می باشد. بصورت کلی هزینه های قابل پرداخت شامل : انتخاب اسم شرکت تجاری به مبلغ 5 هزار تومان، تهیه مدارک مورد نیاز و مواردی مثل تهیه پرونده، پست مدارک، پاکت و … که با هزینه ای بین 30 الی 40 هزار تومان انجام می شود.

در ادامه برای ثبت شرکت باید هزینه ای را تحت عنوان حق ثبت که مبلغ آن 10 هزار تومان می باشد را پرداخت نمایید. در صورت نیاز به وکیل رسمی، باید هزینه ای مربوط به آن را نیز در نظر گرفته و در نهایت به ازای پیگیری مراحل ثبت، هزینه ای تحت عنوان کارمزد، دریافت می شود. بسته به هزینه و کارمزد موسسه حقوقی، بصورت میانگین هزینه ای حدود یک میلیون و سیصد هزار تومان به همراه چاپ آگهی تاسیس، برای این نوع شرکت دریافت می شود.

 

منظور از هزینه حق ثبت شرکت روزنامه کثیرالانتشار چیست ؟

یکی از مهم ترین مواردی که باید به آن توجه داشته باشید این است که به منظور ثبت شرکت به عنوان آخرین گام لازم است تا آگهی ثبت شرکت خود را در روزنامه کثیرالانتشار قرار داده و سایر افراد را از ثبت رسمی شرکت خود آگاه کنید.

این فرآیند به آن دلیل است که اگر فردی با ثبت شرکت شما مشکل داشت و از نظر قانونی متوجه ایراد خاصی در ثبت شرکت شما شد، می تواند از طریق آگهی روزنامه کثیرالانتشار متوجه انجام این مسئله شده و به سراغ مراجع مربوطه رفته و شکایت خود را تنظیم کند.

به منظور ثبت آگهی در روزنامه کثیرالانتشار نیز لازم است تا مبلغ مشخصی را پرداخت کنید تا فرایند ثبت آگهی شما به صورت کامل انجام شود و بتوانید در نهایت شرکت خود را به صورت قانونی و رسمی به ثبت برسانید.

>
آموزش صفر تا صد نرم افزار هلو
آموزش انواع ثبت های حسابداری
آموزش کاربرد اکسل در حسابداری
آموزش صفر تا صد نرم افزار رافع
آموزش حسابدار تا مدیر مالی
سریعترین راه ورود به بازار کار حسابداری

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید