سامانه پرداخت قبض مالیات _ راهنمای استفاده از سامانه

راهنمای استفاده از سامانه پرداخت قبض مالیات

 

سامانه پرداخت قبض مالیات payments.tax.gov.ir، سامانه ای است که توسط سازمان امور مالیاتی کل کشور، با هدف ارائه خدمات الکترونیکی، در زمینه پرداخت قبوض مالیاتی، راه اندازی شده است. نحوه پرداخت قبض مالیاتی به صورت الکترونیکی، از طریق ورود به سایت این سامانه و وارد کردن شناسه 30 رقمی نسیم می باشد. داشتن شناسه 30 رقمی نسیم، از جمله موارد مهم و ضروری، هنگام استفاده از سامانه پرداخت قبض مالیاتی است. 

 

روش پرداخت مالیات:

براساس ماده ۱ قانون مالیات‌های مستقیم، کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی و افرادی که منبع درآمدی دارند، ملزم به پرداخت مالیات هستند. روش های پرداخت قبوض مالیاتی شامل ۳ روش پرداخت قبض مالیات با شناسه 30 رقمی بانک ملی، پرداخت از طریق بارکد و واریز از طریق سامانه پرداخت قبض مالیات می‌شود.

اطلاع از راه های پرداخت قبض مالیات، به مودیان مالیاتی کمک می‌کند تا پیش از سررسید موعد، نسبت به پرداخت قبض مالیات اقدام کنند.

 

مراحل ورود به سامانه پرداخت مالیات:

برای این کار باید مراحل زیر را یک به یک انجام دهند:

۱- ورود به سیستم پرداخت

۲- تکمیل اطلاعات مورد نیاز قبض و تایید اطلاعات

۳- صدور قبض

 

انواع روش پرداخت مالیات

1. پرداخت آنلاین توسط کارت های بانکی عضو شتاب
2. پرداخت از طریق عابر بانک یا باجه بانکی

برای وارد شدن به سیستم باید از طریق سامانه tax.gov.ir اقدام نمود.

پرداخت مالیات

و بعد از آن وارد سامانه پرداخت مالیات میشویم:
بعد از ورود به سیستم باید نام کاربری و کلمه عبور که بعد از مرحله پیش ثبت نام از پست تحویل گرفته شده است را وارد نماید.

 

پرداخت قبض مالیات با شناسه 30 رقمی:

افراد مشمول مالیات بعد از پر کردن اظهارنامه مالیاتی و پس از مشخص شدن مبلغ مالیات، باید قبوض مالیاتی خود را پرداخت کنند. دولت برای تسهیل در پرداخت مالیات روش‌های متفاوتی را ایجاد کرده است. پرداخت قبض مالیات با شناسه 30 رقمی یکی از آسان‌ترین روش های پرداخت قبوض مالیاتی به شمار می‌رود. برای پرداخت از طریق شناسه 30 رقمی نسیم باید ابتدا به آدرس اینترنتی payments.tax.gov.ir مراجعه کنید.

در این بخش گزینه «شناسه 30 رقمی نسیم» را باید انتخاب کنید. بعد از اینکه این شناسه را وارد کردید، اطلاعات قبض مالیاتی شما نمایش داده می‌شود و درصورتی‌که مغایرتی نداشت، قادر به پرداخت خواهید بود. مودیان مالیاتی برای پرداخت مالیات، باید ابتدا در سامانه مودیان ثبت‌نام کنند و در تاریخ‌های معین، اظهارنامه‌های مالیاتی را از طریق این سامانه به سازمان امور مالیاتی ارسال کنند.

پرداخت مالیات

پرداخت قبوض:

پرداخت آنلاین . چاپ قبض . لیست قبوض ثبتی از موارد موجود در این صفحه است.

پرداخت مالیاتدر صورت استفاده از گزینه پرداخت آنلاین صفحه جدیدی باز میشود که در آن شناسه قبض، شناسه پرداخت، مبلغ قابل پرداخت، نام مودی، پست الکترونیکی است. که با زدن دکمه پرداخت در انتهای صفحه به درگاه اینترنتی بانک متصل شده و امکان پرداخت فراهم میشود.

 

 

 

پیشنهاد می‌شود مقاله مالیات درگاه پرداخت اینترنتی را مطالعه کنید

 

پرداخت قبض مالیات از طریق عابر بانک ملی (ATM):

یکی دیگر از راه‌های پرداخت مالیات، پرداخت از طریق دستگاه خودپرداز بانک ملی است. این روش برای افرادی که به اینترنت دسترسی ندارند، بهترین روش پرداخت قبوض مالیاتی به شمار می‌رود. برای پرداخت قبض مالیات از طریق عابر بانک ملی، کافی است به یکی از شعب بانک ملی مراجعه کنید؛ سپس کارت بانکی خود را در دستگاه خودپرداز (ATM) قرار دهید. از بین خدمات، گزینه «پرداخت قبوض و دیگر پرداخت‌ها» و در ادامه، گزینه «پرداخت وجوه دولتی» را انتخاب کنید. با انتخاب گزینه «پرداخت با شناسه واریز» و وارد کردن شناسه ۳۰ رقمی، مبلغ مالیات از حساب شما کسر خواهد شد.

 

 

لیست قبوض پرداختی:

با زدن بر روی این مورد صفحه زیر نمایش داده میشود:

پرداخت مالیاتعلامت ضربدر قرمز برای حذف فیش استفاده میشود. در صورتی که قبض با موفقیت انجام شده باشد در ستون دوم با شماره قبض نمایش داده میشود و در غیر این صورت واژه بررسی میشود قید میگردد. باید دقت نمایید که در صورتی که به صدور قبض اقدام نمایید، قبض چاپ شده میتواند از طریق بارکدخوان عابر بانکها پرداخت شود.

>
آموزش صفر تا صد نرم افزار هلو
آموزش انواع ثبت های حسابداری
آموزش کاربرد اکسل در حسابداری
آموزش صفر تا صد نرم افزار رافع
آموزش حسابدار تا مدیر مالی
سریعترین راه ورود به بازار کار حسابداری

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید