خطای ۵۰۸ اظهارنامه مالیاتی و خطای هنگام تکمیل اظهار نامه

خطای ۵۰۸ اظهارنامه مالیاتی

 

 

اظهار نامه مالیاتی مودیان مشمول مالیات، چند سالی است که از طریق سامانه اینترنتی سازمان امور مالیاتی با هدف تسهیل ارسال اطلاعات مالی، پیگیری می شود. از این جهت مانند قبل نیاز به مراجعه حضوری برای تحویل این موارد نیست.

سازمان امور مالیاتی هر ساله در بازه زمانی مشخصی، سایت را برای این مهم فعال می کند تا مودیان بتوانند امور مالیاتی خود را با تکمیل موارد خواسته شده گزارش دهند.

مودیان نیز بهتر است تا پیش از اتمام زمان تحویل، نسبت به این مهم اقدام کنند. مالیاتی که برای مودیان در نظر گرفته می شود، بر اساس میزان درآمد آن شرکت و یا موسسه تعیین می گردد و چنان چه مودی نسبت به آن رضایت نداشته باشد می تواند اعتراض نماید.

برای تکمیل و ارسال اظهار نامه مالیاتی در صورتی که شخص حقوقی باشید بایستی در ابتدا کد اقتصادی را از اداره مالیات مربوطه دریافت نمایید و سپس با ورود به سامانه tax.gov.ir و تکمیل اطلاعات درخواست شده نسبت به ارسال آن اقدام کنید.

 

خطاهای هنگام تکمیل اظهار نامه:

گاه پیش می آید که در هنگام تکمیل و ارسال اظهار نامه با پیام های خطا از سوی سامانه مواجه می گردید، که هر کدام از آن ها مفهوم مربوط به خودش را داشته که با اطلاع از آن می توانید در جهت تکمیل بهتر و انجام صحیح مراحل بر آیید.

هر کدام از خطا هایی که ممکن است با آن مواجه گردید با شماره ای مشخص می شوند مثلا خطای شماره ۱ ۲٬ ٬ ۵ ٬ ۸ و … که به عنوان نمونه خطای شماره ۱ به این معناست که برای ارسال مجدد اطلاعات دگر باره تلاش نمایید.

 

 

خطای ۵۰۸ اظهارنامه مالیاتی

خطای ۵۰۸ اظهارنامه مالیاتی

 

مشاهده خطای ۵۰۸ در هنگام تکمیل اظهار نامه:

از سال ۱۳۹۷ با توجه به یک سری از تغییراتی که در سامانه امور مالیاتی کشور به وجود آمد یکی از خطاهایی که ممکن است در هنگام ارسال اظهار نامه با آن مواجه گردید، خطای شماره ۵۰۸ است. این خطا به کامل نبودن اطلاعات وارد شده در سامانه مربوط می باشد.

جهت برطرف نمودن این خطا، بایستی با ورود دوباره به سامانه، اطلاعات مورد درخواست را بر اساس استاندارد های جدید تکمیل نمایید.

در صورتی که پیش از آن اطلاعات خود را وارد نموده باشید با ورود به بخش ثبت نام الکترونیکی (سامانه کد اقتصادی) باید نسبت به تکمیل سطوح پنج گانه فعالیت خود (ISIC) ، تايید شماره تلفن همراه و مشخص نمودن آدرس دقیق محل کسب و کار و فعالیت اقتصادی خود بر روی نقشه جغرافیایی نیز اقدام نمایید.

 

 

پیشنهاد می کنیم، مقاله ارسال اظهارنامه را مطالعه کنید

>
آموزش صفر تا صد نرم افزار هلو
آموزش انواع ثبت های حسابداری
آموزش کاربرد اکسل در حسابداری
آموزش صفر تا صد نرم افزار رافع
آموزش حسابدار تا مدیر مالی
سریعترین راه ورود به بازار کار حسابداری

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید