یادگیری حسابداری کاربردی | آموزش صفر تا صد حسابداری

یادگیری حسابداری کاربردی | آموزش صفر تا صد حسابداری

 

یادگیری حسابداری در واقع یک سیستم است که در آن فرآیند جمع آوری، طبقه بندی، ثبت، خلاصه کردن اطلاعات و تهیه گزارش‌های مالی و صورت‌های حسابداری در شکل ها و مدلهای خاص انجام می گیرد. حسابداری برای این است که افراد ذی نفع درون سازمانی مثل مدیران سازمان و یا برون سازمانی مثل بانک ها، مجتمع عمومی سازمان مورد نظر و یا مقامات مالیاتی بتوانند از این اطلاعات استفاده کنند. شرکت، سازمان ها یا بیزینس های خصوصی همواره برای ساماندهی امور مالی کسب و کارشان نیازمند حضور یک حسابدار ماهر هستند.

 

یادگیری حسابداری:

حسابداری در واقع یک سیستم است که در آن فرآیند جمع آوری، طبقه بندی، ثبت، خلاصه کردن اطلاعات و تهیه گزارش‌های مالی و صورت‌های حسابداری در شکل ها و مدلهای خاص انجام می گیرد. حسابداری برای این است که افراد ذی نفع درون سازمانی مثل مدیران سازمان و یا برون سازمانی مثل بانک ها، مجتمع عمومی سازمان مورد نظر و یا مقامات مالیاتی بتوانند از این اطلاعات استفاده کنند. شرکت، سازمان ها یا بیزینس های خصوصی همواره برای ساماندهی امور مالی کسب و کارشان نیازمند حضور یک حسابدار ماهر هستند.

برای آغاز روند یادگیری حسابداری، بایستی ابتدا از کتاب های آموزش مقدماتی حسابداری استفاده نمود. اما باید به خاطر داشت که خواندن بدون انجام فرآیند ها به صورت عملی، کاری را پیش نمی برد. بایستی کارآموز به تمرین پرداخته و در مسائل حسابداری، تسلط کافی را پیدا کند.

آشنایی با نرم افزار های حسابداری یادگیری حسابداری :

نرم افزار های زیادی در شاخه حسابداری مورد توجه و استفاده قرار دارند که یکی از مهم ترین آنها اکسل می باشد. در واقع یکی از پیش زمینه های اصلی برای آشنایی با حسابداری، آشنایی با اکسل و سایر نرم افزار های مشابه آن می باشد که یادگیری آن برای حسابداری بسیار ضروری و مهم است.

 

حسابرسی مالیاتی چیست؟

با تعریفی ساده، حسابرسی مالیاتی به فرآیند بررسی درستی اسناد و مدارک مالی و نظارت بر نحوه رعایت قوانین مالیاتی گفته می‌شود. در حسابرسی مالیاتی مالیات بر درآمد شرکت‌ها مشخص می‌شود و چگونگی و بهترین راه‌های قانونی پرداخت آن در دسترس شرکت‌ها قرار می‌گیرد. حسابرسی مالیاتی باید در بازه‌های زمانی مشخصی که در قوانین مالیاتی تعیین شده‌است انجام شود.

حسابرسی همان حسابداری نیست، ولی حسابدار باید از امور حسابرسی نیز اطلاع داشته باشد تا بتواند با حسابرس همکاری کند و مدارک لازم برای حسابرسی را فراهم کند. حسابرس باید فردی دقیق و باحوصله و تیزبین باشد و از هرگونه اشتباه و کلی‌نگری که موجب خطا و ایجاد جریمه‌های مالیاتی می‌شود جلوگیری کند. بنابراین در کنار دانش حسابرسی، مهارت و دقت نیز برای یک حسابرس لازم است.

 

دوره های آموزشی حسابداری:

یکی دیگر از گام های یادگیری حسابداری، شرکت در کلاس های آموزشی می باشد. در این صورت شخص باید با گذراندن دوره آموزشی مورد نظر، بتواند به راحتی با حسابداری و روند کار آن آشنا شده و مهارت انجام امور مورد نظر را کسب نماید.

در کنار گذراندن دوره های یادگیری حسابداری ، آموزش مالیات و حسابرسی نیز مهم و قابل توجه می باشند که به تسریع در روند یادگیری کمک شایانی می کنند و شخص کارآموز را به یک حسابدار ماهر و تمام عیار تبدیل می نمایند.

 

اصول حسابداری و اهمیت یادگیری حسابداری :

اصول حسابداری قوانین و دستورالعمل‌هایی هستند که حسابداران باید از آنها پیروی کنند تا اطمینان حاصل شود که صورت‌های مالی آنها منعکس‌کننده دقیق عملکرد شرکت هستند. این اصول برای موارد زیر تبیین شده است: اطمینان حاصل شود که صورت‌های مالی کامل، سازگار و قابل مقایسه در یک دوره زمانی مشخص هستند.

 

 

 

پیشنهاد می‌شود مقاله قوانین مورد نیاز برای حسابدار موفق را مطالعه کنید

 

 

 

 

مفاهیم اساسی حسابداری:

مفاهیم اساسی حسابداری به 3 بخش مفروضات حسابداری، اصول حسابداری و اصول محدود کننده حسابداری تقسیم می گردد.

 

مفروضات حسابداری:

منشا و پایه اصلی حسابداری، مفروضات حسابداری می باشند که مبنای تهیه و تنظیم صورت های مالی شرکت و سازمان محسوب می شوند. هر کدام از این مفروضات می توانند منشا یک یا چند اصل از اصول حسابداری باشند که در 5 دسته زیر تقسیم بندی می گردند:

  • فرض تفکیک شخصیت
  • فرض تداوم فعالیت
  • فرض دوره مالی
  • فرض یا مبنای تعهدی
  • فرض واحد اندازه‌گیری پولی

 

اصول حسابداری:

قواعد کلی حسابداری در اصول حسابداری نهفته شده است که همه حسابداران باید آنها را مبنای اجرای کار خود قرار دهند که این اصول عبارتند از:

  • اصل بهای تمام شده تاریخی
  • اصل افشا
  • اصل تحقق درآمد
  • اصل تطابق درآمد ها با هزینه ها

 

اصول محدود کننده:

  1. فزونی منافع بر مخارج
  2. اهمیت
  3. خصوصیات صنعت
  4. محافظه‌کاری

 

 

 

پیشنهاد می‌شود مقاله مهارت های یک حسابدار موفق را مطالعه کنید

>
آموزش صفر تا صد نرم افزار هلو
آموزش انواع ثبت های حسابداری
آموزش کاربرد اکسل در حسابداری
آموزش صفر تا صد نرم افزار رافع
آموزش حسابدار تا مدیر مالی
سریعترین راه ورود به بازار کار حسابداری

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید