حسابداری مدرن _ اهمیت ورود و تحلیل سریع اطلاعات

حسابداری مدرن _ اهمیت ورود و تحلیل سریع اطلاعات

 

حسابداری در گذشته شامل حساب و کتاب های دفتری و ثبت و ضبط و تجزیه تحلیل اطلاعات بود اما تحولات رخ داده در صنعت حسابداری روند حسابداری را از حالت سنتی به حسابداری مدرن تغییر داده است.

فن آوری های جدیدی چون رایانه های ابری، تلفن همراه، اتوماسیون، تجزیه تحلیل، باعث پیشرفت چشمگیری در حسابداری شده و نرم افزارهای جدید، تحولی عظیم در این راستا ایجاد کرده است.

 

فناوری های مرتبط با حسابداری:

شاید تازه وارد حوزه حسابداری شده‌اید و یا یک حسابدار حرفه‌ای و مجرب هستید. در هر صورت، باید عمیق‌تر به فناوری‌هایی که در حوزه حسابداری از آن‌ها استفاده می‌کنید فکر کنید. اگر نرم افزار حسابداری که از آن استفاده می‌کنید با تغییرات زمان همگام نباشد، قطعا شرکت شما و خود شما به عنوان حسابدار، در آینده‌ای نه چندان دور، از قافله عقب خواهید ماند.

مطالعات جدید نشان می‌دهد که بودجه بخش IT یا همان فناوری اطلاعات در شرکت‌های کوچک و متوسط 75 درصد افزایش داشته است. قطعا، آشنایی، یادگیری و کسب تجربه مرتبط با فناوری‌ های جدید باید در مرکز توجه حسابداران قرار بگیرد، چراکه بنابر رویه و روال پیش رو، این مسئله بیش از هر زمان دیگری اهمیت پیدا کرده است.

 

از چه منابعی در سیستم های تجاری شما استفاده می شود:

اگر فکر می کنید که سیستم حسابداری شما به اندازه کافی کارآمد نیست، زمان بسیار خوبی است که با یک تیم حسابداری خارج از سازمان خود مشورت کنید تا با فرآیند هایی که می تواند برای بهبود سیستم های تجاری شما استفاده شود، بیشتر آشنا شوید.

ممکن است شما به دنبال گزینه هایی برای بهبود استراتژی مالیات خود باشید یا تمایل داشته باشید سیستم های پرداخت مشتریان را بهینه کنید. در چنین شرایطی چند ابزار حسابداری خوب می تواند کمک زیادی به بهبود عملکرد شما کنند. سرمایه گذاری برای راه اندازی نرم افزار حسابداری و دفترداری صحیح به شما کمک می کند سیستم های مالی خود را تقویت کنید.

 

 

 

پیشنهاد می‌شود مقاله تجدید ساختارهای مالی به منظور افزایش سود را مطالعه کنید

 

 

 

 

حسابداری مدرن چیست:

حسابداری مدرن یعنی حرکت به سوی تکامل و پیشرفت. امروزه دیگر فرایند نوشتن و ضبط اطلاعات حسابداری در دفاتر و تهیه اسناد و مدارک و بایگانی آنها، جوابگوی سیستم های جدید نیست.

سیستم های حسابداری درست شبیه خط تولید و مونتاژ کارخانه است که در طول زمان باید از حالت دستی و سنتی به سیستم های اتوماتیک تغییر رویه بدهد. علم حسابداری مدرن نیز در حال پیشرفت است و روش های قدیمی ضبط و ثبت اطلاعات، حسابداری سنتی متداول بود از رونق افتاده است.

این صنعت هم مانند سایر صنایع، تحت تاثیر رشد تکنولوژی قرار گرفت. استفاده از نرم افزارهای حسابداری مدرن و مالی مانند برلیان، محک، هلو، سکه نقره ای و… فرایند پردردسر حسابداری را تبدیل به کار ساده و آسانی کرده است. از سوی دیگر استفاده از سیستم های مدرن حسابداری، خطاهای انسانی ناشی از اشتباهات تا حد قابل توجهی کاهش داده و با شرایط به وجود آمده در حسابداری مدرن، آینده ای درخشان در انتظار حسابداران است.

 

 

 

پیشنهاد می‌شود مقاله ضرورت اجرای ماده ١۶٩ مکرر قانون مالیات را مطالعه کنید

 

 

 

 

مزایای استفاده از حسابداری مدرن ورود و تحلیل سریع اطلاعات:

یک سیستم حسابداری مدرن بینشی عمیق و در زمان واقعی را برای حسابداران فراهم می کند. پس به آنها کمک که از فرصت های جدید کسب و کار استفاده کنند. یا به سرعت نیاز به اقدامات اصلاحی را تشخیص دهند. با این سیستم شما با داشتن یک تصویر کامل از عملکرد مالی سازمان خود، از خلاصه های سطح بالا گرفته تا معاملات اساسی، سود خواهید برد.

 

افزایش سرعت:

این اتوماسیون برای آزاد کردن وقت شما کلیدی است. دلیلی ندارد ساعت ها از روز خود را به انجام محاسبات دستی اختصاص دهید. در عوض، می توانید به پشتیبانی که از طریق نرم افزار حسابداری مناسب ارائه می شود تکیه کنید.

 

افزایش دقت:

این برنامه ها برای بهبود دقت و بهینه سازی بهره وری برای تیم شما مفید هستند. هنگامی که معاملات دیجیتال از طریق حساب شما در حال جابجایی است، می توانید مطمئن باشید که همه چیز ثبت شده است زیرا شما از یک سیستم حسابداری مدرن دیجیتال برای ثبت اطلاعات استفاده می کنید. در این سیستم خطاهای انسانی کاهش می‌یابد.

 

بهره وری بالا:

سیستم های حسابداری مدرن چیزی نیستند که شما آن را تغییر دهید یا با سیستم دیگری جایگزین کنید. با این حال، هر چه سازمان شما از نظر اندازه یا پیچیدگی رشد می کند، به مرحله ای خواهید رسید که فرایندهای دستی باعث کاهش بهره وری شما می شوند.

در نتیجه زمانی خواهد رسید که با این شیوه برای تحلیل دامنه رو به رشد داده های مالی و عملیاتی خود دچار مشکل می‌شوید. شما برای مدیریت حسابداری در سازمان خود به روش بهتری نیاز دارید. پس لازم است که سیستم خود را مدرن کنید. مدرن کردن سیستم حسابداری باعث افزایش بهروری سازمان خواهد شد.

 

کاهش حجم اطلاعات ذخیره شده:

به کارگیری حسابداری مدرن حسابداران را قادر می‌ سازد تا مجبور به حمل و نگهداری حجم زیادی از اطلاعات را نداشته باشند. در این سیستم شما به راحتی می توانی حجم زیادی از اطلاعات را در یک دیسک فشرده، به همراه داشته باشید.

 

ایجاد شفافیت برای جلوگیری از فسادهای اداری:

در نتیجه استانداردهای حسابداری مدرن ، نهادهای دولتی و خصوصی لازم است اطلاعات مالی سازگار و قابل اعتمادی را در اختیار علاقه مندان قرار دهند. سیستم حسابداری مدرن همچنین اطمینان حاصل می کند که نهادهای دولتی فعالیت های اقتصادی و مطابق با دستورالعمل های نظارتی را انجام می دهند. و این مسئله فساد های اداری را کاهش می‌دهد.

 

آینده حسابداری برای حسابداران مدرن:

با به روز شدن نرم افزارها و امکانات حسابداری مدرن نه تنها حسابداران بیکار نمی­شوند، بلکه با افزایش دانش خود و کسب مهارت های جدید، رده ­های شغلی جدیدتری کسب خواهند کرد، مانند مشاوران مالی، حسابداری، مدیران مالی، سرپرستان حسابداری، کارشناس مالی و … حسابدارن مدرن تا همیشه جایگاه خود را کسب و کار حفظ خواهند کرد.

با گسترش شرکت های مدرن و به روز، نه تنها نیاز به حسابدار از بین نمی­رود، بلکه نیاز شرکت به گزارشات مالی دقیق و مرتب بیشتر می شود. 95 درصد از دانشجویان حسابداری مشغول به فعالیت هستند و نسبت به دانشجویان سایر رشته مانند مدیریت و … وضعیت کاری بهتری دارند.

از آنجا که هر کسب و کاری نیاز به حساب و کتاب دارد و همه شرکت ها نیاز به داشتن حسابدار متخصص و با سواد در زمینه حسابداری مدرن نیاز دارند تا سود و زیان شان را محاسبه کنند. از سوی دیگر داشتن مدرک معتبر حسابداری برای یک حسابدار مدرن ضروری و لازم است. بنابراین حسابداران باید مهارت ها و توانایی های خود را افزایش دهند.

 

سخن پایانی

با ادامه پیشرفت صنعت حسابداری از طریق فناوری های جدید، نمی توان دانست که این شیوه های تجاری در آینده چگونه تغییر خواهند کرد. ما حتی نمی توانیم احتمالاتی را که در آینده وجود دارد تصور کنیم! مهم ترین کاری که می توان انجام داد این است که اطمینان حاصل کنیم که از روند فعلی حسابداری پیروی می کنیم تا در مسیر تغییر سیستم ها با گذشت زمان همگام باشیم.

 

 

 

پیشنهاد میشود مقاله اصول حسابداری را مطالعه کنید

 

>
آموزش صفر تا صد نرم افزار هلو
آموزش انواع ثبت های حسابداری
آموزش کاربرد اکسل در حسابداری
آموزش صفر تا صد نرم افزار رافع
آموزش حسابدار تا مدیر مالی
سریعترین راه ورود به بازار کار حسابداری

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید