AICPA در حسابداری به چه معناست؟

معنی AICPA در حسابداری چیست؟

 

انجمن حسابداران عمومی گواهی‎شده آمریکا (انجمن حسابداران رسمی آمریکا) یکی از باسابقه‎ترین و تاثیرگذارترین تشکل‎های حرفه‎ای حسابداری در آمریکا و جهان است؛ که بیش از ۱۲۵ سال از تشکیل آن می‎گذرد.

انجمن حسابداران عمومی گواهی‎شده آمریکا (انجمن حسابداران رسمی آمریکا) یکی از باسابقه‎ترین و تاثیرگذارترین تشکل‎های حرفه‎ای حسابداری در آمریکا و جهان است؛ که بیش از ۱۲۵ سال از تشکیل آن می‎گذرد.

این انجمن در سال ۱۸۸۷ با نام انجمن آمریکایی حسابداران عمومی راه‌اندازی شد؛ و در سال ۱۹۱۶، انجمن حسابداران عمومی جایگزین آن شد. آن زمان، فقط ۱۱۵۰ نفر در این انجمن عضویت داشتند. نام انجمن در سال‎های بعد ابتدا - در ۱۹۱۷ - به انجمن آمریکایی حسابداران و سرانجام – در ۱۹۵۷ - به انجمن حسابداران عمومی گواهی‎شده آمریکا تغییر کرد. البته پیش از آن، جامعه آمریکایی حسابداران عمومی گواهی‎شده که در سال ۱۹۲۱ راه‎اندازی شده بود و به عنوان فدراسیونی برای جوامع حسابداران عمومی گواهی‎شده ایالت‎های آمریکا کار می‌کرد، نیز در سال ۱۹۳۶ با انجمن آمریکایی حسابداران ادغام شده بود.

 

AICPA متشکل از کلمات  American Institute of Certified Public Accountants ، به معنی جامعه حسابداران رسمی آمریکا می باشد. این مجموعه از بزرگترین انجمن های حسابداری جهان است . این انجمن در 128 کشور جهان شعبه دارد که نزدیک به 386000 نفر عضو در حال فعالیت می باشد. این واحد در سال 1877 با عنوان حسابداران عمومی آمریکا شروع به فعالیت نمود. از اهداف اصلی این سازمان می توان به ارائه استانداردهای حر فه ای و فنی ، بطور کلی  پذیرفته شده  برای حسابداران رسمی در زمینه های مختلف ، اشاره کرد . انجمن حسابداران آمریکا با ایجاد ابزار ها و منابع اطلاعاتی در زمینه حسابداری و حسابرسی ، توانسته است به عنوان یک سازمان کاملا” بی طرف و حر فه ای راهکارهای حسابرسی و حسابداری را ارائه می نماید.

همچنین از دیگر فعالیتهای AICPA ایجاد بورس های تحصیلی در نفاط مختلف جهان است . این موسسه فرصت های تحصیلی متعددی را برای دانشجویان حسابداری فراهم نموده است . ابتکار بسیار جالب این موسسه ایجاد یک پل ارتباطی میان دولت و دانشجویان حسابداری است . این وظیفه را دفاتر این انجمن در کشورها برعهده دارد.

مسیرهای شغلی در این انمن شامل چندین بخش است . از مهمترین این بخشها ، حسابداری و حسابرسی مالیاتی و مشاوره های مدیریتی می باشند. دیگر گرایشهای کاربردی تر عبارتند از :

  • خدمات قانونی و ارزش گذاری
  • مالیات
  • پیشگیری از تقلب ، تشخیص و برسی
  • حسابرسی
  • ایجاد کسبو کار صنعتی
  • مسایل دولتی
  • برنامه ریزی مالی شخصی

 

AICPA دارای دفاتر حقوقی و مشاوره است  . نام این دفاتر حقوقی ( OGC ) است که مسئول مشاور های عمومی و حقوقی به کمیته انجمن حسابداران است . وظیفه اصلی OGC ارائه دفاع حقوقی و قانونی در مورد پرونده های حسابرسی کمیته می باشد.

AICPA دارای کیفیت حسابرسی به نام CAQ  است ، که با تولید ویدئو های کوتاه آموزشی چگونگی ارزیابی صورت های مالی یک شرکت را توسط حسابرسان مستقل نشان می دهد. www.CAQForInvestors.org آدرس وبسایت مربوط به این ویدئو های آموزشی می باشد که در حقیقت می تواند راهنمای حسابرسی شرکتها برای سرمایه گذاری نیز باشد. در حقیقت CAQ یک مرکز کیفیت حسابرسی است که به عنوان یک سازمان فعال در زمینه سیاست های عمومی سرمایه گذاری فعالیت می کند ، هدف اصلی آن افزایش اعتماد سرمایه گذاران و عموم مردم در بازار سرمایه جهانی است .

در پایان لازم است عرض کنم شما علاقمندان علی الخصوص دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می توانید با ترجمه جدیدترین مقالات منتشر شده توسط AICPA خود را با پیشرفته ترین منابع مطالعاتی آشنا کنید.

 

 

>
آموزش صفر تا صد نرم افزار هلو
آموزش انواع ثبت های حسابداری
آموزش کاربرد اکسل در حسابداری
آموزش صفر تا صد نرم افزار رافع
آموزش حسابدار تا مدیر مالی
سریعترین راه ورود به بازار کار حسابداری

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید