3 مزیت مهم نرم‌افزار حسابداری ابری برای کسب‌وکارهای کوچک

 

راهکار ابری در نرم افزارهای مختلف ازجمله روش های جدید به شمار می رود که متناسب با نیاز امروز کسب وکارهای مختلف یعنی بهبود سرعت و دسترسی به اطلاعات طراحی شده است. در حسابداری نیز نرم افزارهای طراحی شده بر بستر وب که تحت عنوان نرم افزار حسابداری انلاین به بازار عرضه شده اند، مزیت های متعددی را برای مخاطبان و کاربران خود به همراه دارد که در زیر با هم برخی از این مزیت ها برای کسب وکارهای خرد را بررسی می کنیم.

 

ابر چیست و چرا باید سیستم‌های ابری را انتخاب کرد؟

سیستم‌های ابری یا ابر، سیستم‌هایی هستند که برای ذخیره اطلاعات مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر به دنبال سیستمی هستید که اطلاعات کسب و کارتان را به گونه‌ای در آن ذخیره سازی کنید، که هیچ وقت اطلاعات از بین نروند و امنیت اطلاعات بسیار بالا باشد، همچنین به آسانی و در هر زمان و مکان بتوانید به اطلاعات خود دسترسی پیدا کنید، می‌توانید از سیستم ابری یا ابر (Cloud) استفاده کنید.

سیستم ابری با استفاده از اینترنت، داده‌ها و اطلاعات سازمان را به صورت ایمن و با امکان دسترسی آسان ذخیره ‌سازی می‌‌کند. در ادامه مقاله، مزایا و اهمیت رایانش ابری بیان شده است.

 

 

توزیع انجام امور حسابداری

ازآنجایی‌که اطلاعات حسابداری که در ابرها ذخیره شده است می‌تواند از هر مکانی قابل دسترسی باشد، اعضای تیم می‌توانند سریع و آسان کارشان را انجام دهند بدون اینکه حضور فیزیکی و یا حتی نزدیک داشته باشند. فرقی هم نمی‌کند که یک کارشناس فروش می‌خواهد رسید هزینه‌اش را به سیستم اضافه کند یا یک مدیر پروژه باید یک فاکتور را برای تامین کننده چک کند، درهرحال داشتن نرم‌افزار ابری، مدیریت اطلاعات و دسترسی به داده مالی مهم مانند آپلود عکس یک فاکتور یا جستجوی یک تامین کننده، مبلغ یا تاریخ را آسانتر می‌کند.

 

دو مزیت اصلی رایانش ابری

رایانش ابری (Cloud computing) سیستمی است که جزء تحولات فناوری اطلاعات می‌باشد. این سیستم با استفاده از اینترنت و به صورت مجازی، امکان ذخیره سازی اطلاعات را برای سازمان‌ها فراهم نموده است.

رایانش ابری، دارای مزایای بسیار فراوانی برای سازمان‌ها می‌باشد، که در این بخش به پنج مورد از مهم‌ترین مزیت‌های نرم ‌افزار حسابداری ابری اشاره شده است.

  1. امنیت

یکی از مهم‌ترین اهداف سازمان‌ها، نگهداری اطلاعات با امنیت بسیار بالا می‌باشد. رایانش ابری این امنیت را فراهم نموده است.

در رایانش ابری، تمامی داده‌ها و اطلاعات رمزنگاری می‌‌شوند و این امر نشان از امنیت نرم افزار حسابداری ابری می‌باشد و باعث می‌شود که امنیت اطلاعات افزایش پیدا کند.

2. کاهش هزینه‌ ها

یکی دیگر از مزایای مهم رایانش ابری، صرفه‌جویی در هزینه‌‌ها می‌باشد. برای بررسی میزان صرفه جویی می‌توان به سادگی با مشاهده قیمت نرم افزار حسابداری و تفاوت آن با نسخه ابری تصمیم جدیدی اتخاذ کرد. برای استفاده از نرم‌ افزارهای سنتی، سازمان‌ها باید مکان خاصی را در شرکت با تمامی تجهیزات و زیر ساخت‌های لازم برای راه‌‌اندازی نرم ‌افزار در نظر می‌‌گرفتند.

در واقع می‌توان گفت این امر برای سازمان‌ها بسیار هزینه‌‌بر بود. ولی در سیستم رایانش ابری دیگر نیازی به این تجهیزات نمی‌باشد، بلکه با استفاده از اینترنت در هر مکانی می‌توان به اطلاعات دسترسی داشت و این امر باعث کاهش هزینه‌‌ها خواهد شد.

 

کلام آخر

به‌عنوان یک صاحب کسب‌وکار کوچک احتمالا کارتان را راه‌اندازی کرده‌اید برای اینکه عاشقش هستید نه اینکه کاغذبازی را دوست دارید! انتقال امور حسابداری سنتی به نرم‌افزار حسابداری ابری شمارا قادر می‌کند تا مدیریت اطلاعات را سریعتر کنید و بازده عملیاتی را افزایش دهید که درنهایت منجر به فروش بیشتر و موفقیت کسب‌وکارتان می‌شود.

 

>
آموزش صفر تا صد نرم افزار هلو
آموزش انواع ثبت های حسابداری
آموزش کاربرد اکسل در حسابداری
آموزش صفر تا صد نرم افزار رافع
آموزش حسابدار تا مدیر مالی
سریعترین راه ورود به بازار کار حسابداری

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید