چرا شرکت ثبت کنیم و مراحل ثبت شرکت

چرا شرکت ثبت کنیم و مراحل ثبت شرکت

 

 

ثبت شرکت به معنای رسمی شدن یک فعالیت اقتصادی است . چرا فعالیت اقتصادی مان را رسمی کنیم؟

تا زمانی که بدون انجام مراحل قانونی و ثبت شرکت به فعالیت اقتصادی با شرکاء خود می پردازید احتمال اختلاف بر سر مسائلی هم چون تقسیم سود و زیان بسیار فراوان است . با ثبت شرکت اوراق اداری تنظیم شده و در اساس نامه و شرکت نامه ذکر می شود بدین ترتیب هر کدام از اعضاء طبق قانون می تواند از حق و حقوق خود دفاع کند.

دیگر مزیت مهم ثبت شرکت این است که وجهه شما را از نظر قانونی ، حقوقی و رسمی بالا می برد . بدون ثبت شرکت ممکن است بتوانید قراردادها و پروژه های کوچک داشته باشید اما هنگامی که بخواهید با مجموعه های کلان دولتی و خصوصی وارد مذاکره شوید مطمئنا آن ها برای اطمینان از قانونی بودن فعالیت تان ، به شرکت ثبت شده شما اعتماد می کنند و نه به کسب و کاری کوچک و بدون نام و نشان و سندیت قانونی.

دلیل این عدم اعتماد این است که معلوم نیست شما به عنوان یک شخص کار را به درستی انجام دهید و اگر حق و حقوق و خواسته های کارفرما را رعایت نکنید در حالتی که شرکتی به نامتان ثبت نشده، کار پیگیری برای کارفرما دشوارتر است. به همین دلیل آن ها ترجیح می دهند به جای اشخاص با شرکت ها طرف باشند.

 

مراحل ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت ها چیست:

مراحل تاسیس شرکت مشابه کلیه امور اداری که در زندگی خود تجربه کرده ایم شرایط و پیچیدگی های خاص خود را دارد. در واقع برای طی کردن این مراحل بایستی به طور کامل با این روند آشنا شویم.

  1. انتخاب نوع شرکت و موضوع فعالیت
  2. انتخاب نام شرکت
  3. انتخاب اعضا و سمت ها
  4. طی کردن مراحل ثبت در سامانه اداره ثبت شرکتها
  5. تهیه و امضاء مدارک ثبتی (از جمله اساسنامه، شرکتنامه و…)
  6. ارسال کلیه مدارک به اداره ثبت شرکتها
  7. استعلام ثبت شرکت در سامانه مربوطه
  8. پرداخت هزینه های قانونی
  9. دریافت آگهی تاسیس در اداره ثبت شرکت ها

 

چرا شرکت ثبت کنیم و مراحل ثبت شرکت

مراحل ثبت شرکت

 

به نکات زیر توجه داشته باشید:

*اظهارنامه ثبت شرکت جزء اوراق بهادار به حساب می آید که از اداره ثبت شرکت ها و یا سایت ثبت شرکتها تهیه می شود شرکت نامه باید به صورت رسمی باشد.شرکت نامه حاوی اطلاعاتی ست که در فرم تقاضانامه موجود است. بر اساس ماده 5 قانون طرح اصلاحی آیین نامه ثبت شرکت ها تصویب شده در شهریور 1340، اداره ثبت شرکت ها در تهران و نیز شعبات آن در شهرستان ها، قائم مقام دفترخانه و اسناد رسمی به شمار می آیند یعنی برای تنظیم شرکت نامه رسمی نیازی به مراجعه به دفترخانه اسناد رسمی نیست.

* در صورت جلسه نکات زیر درج می شود:

  • تعیین اعضای هیات مدیره و مدت زمان مدیریت آن ها
  • زمان تشکیل جلسه
  • بیان شفاف و صریح اینکه اظهارنامه ، اساس نامه و شرکت نامه توسط کلیه شرکاء امضاء و تصویب شده است
  • تعیین افرادی که در مورد اسناد تعهد آور حق امضاء دارند
  • بیان این که اعضای هیئت مدیر در صورت امضای صورت جلسه نام برده شده قبول سمت می نمایند
  • بیان واضح مبلغ سرمایه شرکت و شرایط پرداخت آن از طرف همه شرکاء و اعلام مدیر عامل در مورد وصول سرمایه شرکت و تعیین یک شخص برای انجام امور ثبت شرکت

 

هزینه های ثبت شرکت چقدر است:

بسته به نوع شرکتی که قصد ثبت آن را دارید (مثلا شرکت مسئولیت محدود، سهامی عام یا سهامی خاص و …) هزینه های پرداختی متفاوت می باشد. در برآورد دقیق هزینه های ثبت شرکت معیارهای زیادی دخیل هستند به عنوان مثال بزرگ یا کوچک بودن آگهی تاسیس شرکت در قیمت روزنامه رسمی دخیل است و هم چنین در هزینه های دیگری مثل انواع واریزی ها ، آگهی های ثبت و …

هزینه های قانونی برای ثبت شرکت شامل هزینه های تمبر پستی و مالیاتی نیز هست. جهت اطلاع از قیمت قطعی ثبت انواع شرکت با ما تماس بگیرید.

 

 

 

پیشنهاد می کنیم، مقاله مجوزهای ثبت را مطالعه کنید

 

 

 

چه نکاتی را برای تعیین نام شرکت باید در نظر بگیریم:

نامی که برای شرکت خود در نظر می گیرید باید توسط اداره ثبت شرکت ها تایید شود . به این منظور نام انتخابی شما با دیگر نام های ثبت شده برای شرکت ها ، مقایسه می شود تا تشابه اسمی پیش نیاید. در این میان ممکن است چندین بار مجبور به انتخاب نام های متفاوت شوید تا به مرحله ای برسید که نام انتخابی تان تایید شود . کارشناسان ما در این مورد نیز به شما کمک خواهند کرد.

 

آن چه پس از ثبت شرکت باید بدانید و انجام دهید:

پس از ثبت شرکت بایستی شرکت ثبت شده خود را به سازمان امور مالیاتی معرفی کنید و سالانه دفاتر مالیاتی تان را پلمپ نمایید.شرکت باید به سازمان مالیاتی معرفی شود و به صورت سالانه شرح خرید و فروش و میزان سود خالص مانده برای هر سال را تحویل دهد و درصدی از این سود را به عنوان مالیات به سازمان مالیاتی و دارایی بپردازد.

>
آموزش صفر تا صد نرم افزار هلو
آموزش انواع ثبت های حسابداری
آموزش کاربرد اکسل در حسابداری
آموزش صفر تا صد نرم افزار رافع
آموزش حسابدار تا مدیر مالی
سریعترین راه ورود به بازار کار حسابداری

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید