سرخطی در بورس چیست؟ معرفی انواع روش های آن

سرخطی در بورس چیست؟ معرفی انواع روش های آن

 

معرفی سرخطی در بورس

سرخطی در بورس نوعی معامله در بازار سهام است. در این معامله، توسط سهامدار راس ساعت ۸:۳۰ صبح  سفارش خرید یا فروش ثبت و ارسال میشود. درواقع سرخطی زدن در بورس به این معنی است که راس ساعت آغاز معاملات و در صف‌های خرید یا فروش، سفارش ارسال می‌شود تا جایگاه بهتری را در این صفوف بتوانید بدست آورید.

 

به مثال زیر توجه کنید:

آقای غفاری تصمیم دارد روز شنبه، سهام شرکت الف را خریداری نماید. سهام این شرکت، به دلیل انتشار اخبار مثبت، بسیار مورد علاقه و توجه سایر سهامداران قرار دارد. بنابراین آقای غفاری احتمال می‌دهد که شنبه رأس ساعت ۸:۳۰ صبح با صف خرید سنگینی روبه‌رو باشد.

او رأس این ساعت، اقدام به ثبت سفارش می‌کند. برای این‌که بتواند سهم شرکت الف را خریداری نماید، باید رأس ساعت ۸:۳۰ صبح و با ثبت بالاترین قیمت روز، ثبت سفارش نماید. در اصطلاح بورسی، به چنین حالتی، سرخطی زدن می‌گویند.

در همان روز، آقای غفوری که همکار آقای غفاری است، پس از بررسی و تحلیل بسیار، به این نتیجه می‌رسد که بهتر است سهام شرکت ج را به فروش برساند. با توجه به پیش‌بینی آقای غفوری، در آن روز صف فروش سنگینی برای این نماد شکل می‌گیرد.

در چنین شرایطی، برای این‌که بتواند سهم مورد نظر خود را بفروشد، باید رأس ساعت ۸:۳۰، پایین‌ترین قیمت آن روز را ثبت و ارسال کند. در اصطلاح بورسی، به چنین حالتی، سرخطی زدن می‌گویند.

 

آیا عوامل مؤثر در سرخطی در بورس زدن را می‌ شناسید؟

  1. انتخاب کارگزاری مناسب

  2. استفاده از سرور مجازی بورس

  3. افزایش دقت در سرعت و دقت در زمان ثبت سفارش

 

آیا با روش‌ های سرخطی زدن در بورس، آشنا هستید؟

برای سرخطی زدن، ۲ روش وجود دارد:

 

روش اول:  سرخطی زدن به شیوه دستی:

در روش دستی، چند ثانیه پیش از رسیدن به ساعت ۸:۳۰ شما باید قیمت مد نظر و تعداد سهام را وارد کنید. جهت انجام شدن عمل سرخطی، این موارد را چندین بار ارسال کنید تا سفارش شما در ابتدای صف قرار گیرد.

 

روش دوم: سرخطی زدن با ربات سرخطی:

ربات‌‌ سرخطی در بورس یکی از سریع‌ترین روش‌ها برای سرخطی زدن در بورس محسوب می‌شود چرا که به صورت اتوماتیک در کوتاه‌ترین زمان ممکن سفارش معامله‌گر را در ابتدای صف خرید و فروش قرار می‌دهد و در واقع باعث می‌شود سفارش معامله‌گر علی‌رغم شلوغی بازار و تعداد زیاد سفارشات در صدم ثانیه در ابتدای صف خرید و فروش قرار گیرد. ربات سرخطی دارای یکسری تنظیمات است که بر اساس آن‌ها می‌توانید ربات را تنظیم کنید:

مشخص کردن زمان مدنظر برای ثبت سفارش
خرید و فروش سهم مدنظر
تعیین فاصله زمانی هر کلیک برای ثبت سفارش

 

بنابراین در رابطه با ربات سرخطی می‌توان بیان کرد که با استفاده از این ربات، شما می‌توانید در ردیف اول صف خریداران عرضه اولیه در روز پس از عرضه اولیه باشید و همین‌طور جز افرادی باشید که در جایگاه اول سفارش‌دهندگان برای خرید و یا فروش سهام مدنظرتان هستند.

 

سرخطی در بورس چیست؟ معرفی انواع روش های آن

 

آیا با رمز موفقیت در سرخطی زدن آشنا هستید؟

کسانی که از سرور مجازی استفاده می‌کنند، از شانس بیش‌تری برای سرخطی زدن موفق برخوردارند. از دیگر رموز موفقیت می‌توان به استفاده از اینترنت پرسرعت و پینگ پایین اشاره کرد.

ساعت ثبت سفارش شما، در موفقیت آمیز بودن عملیات سرخطی بسیار مهم است. در نظر داشته باشید که شما باید ارسال سفارشتان را از ساعت ۸:۴۴:۵۸ ثانیه آغاز کنید.

 

آیا می‌ توان به ربات‌ های سرخطی در بورس اعتماد کرد؟

با توجه به مزایایی که بیان شد، تمایل سرمایه‌گذاران به استفاده از ربات‌های سرخطی در بورس بسیار زیاد است و این افزایش تمایل، سبب سوء استفاده سودجویان شده است. به گونه‌ای که شاهد تبلیغات گسترده تحت عنوان ربات‌های سرخطی در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی هستیم.

با توجه به این امر که این دست از ربات‌ها به هسته سازمان و کارگزاری دسترسی ندارند، نمی‌توانند عملیات سرخطی را انجام دهند ولی با دریافت نام کاربری و رمز عبور شما، امکان کلاهبرداری از پرتفویتان را برای این افراد سودجو فراهم می‌شود.

 

پیشنهاد می شود مقاله بورس چیست را مطالعه کنید

>
آموزش صفر تا صد نرم افزار هلو
آموزش انواع ثبت های حسابداری
آموزش کاربرد اکسل در حسابداری
آموزش صفر تا صد نرم افزار رافع
آموزش حسابدار تا مدیر مالی
سریعترین راه ورود به بازار کار حسابداری

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید